Kvalitet usluge u prodavnicama robe široke potrošnje, koji je praćen metodom misteri šoper (mystery shopper -tajni kupac), bio je uoči Nove 2020. godine na nivou 52 odsto, dok je evropski standard 81 procenat, prema saopštenju kompanije o rezultatima istraživanja.

Oko 30 odsto svih prodavaca, kako se ističe, uopšte ne poznaje karakteristike proizvoda koje prodaju i teško se snalaze da pronađu informacije o njima.

Anketa

Da li ste zadovoljni uslugom u prodavnicama?

"ŠOKANTNO": ZADOVOLJAN RADNIK BOLJE RADI?!

Istraživanje je pokazalo da su zadovoljstvo zaposlenog i zadovoljstvo potrošača u korelaciji, i da će nivo usluge, kao i promet, porasti ako su zaposlenih zadovoljniji, zaključuje se u istraživanju.

Dve trećine njih ne zanimaju potrebe kupaca, već vode računa o nekim drugim poslovima koje obavljaju. Iako trgovci na oko dve trećine elektronskih poruka odgovore na vreme, polovina njih odgovori veoma šturo sa često uopštenim, generičkim, porukama koje prebacuju posao na nekog drugog.

"S obzirom na to da većinu prodavnica u ovom sektoru čine strane kompanije, očekivanja da će svoje znanje uložiti u podizanje standarda usluge do sada se nisu ispunila u potpunosti", navodi se u istraživanju.

Ipak, napominje se da je u devet praćenih trgovinskih lanaca zabeležen rast povećanja kvaliteta usluge - sa 47 odsto u trećem kvartalu prošle godine na 52 procenta u poslednjem tromesečju.

Za bolje ocene kvaliteta usluga u trgovinama najzaslužniji je nešto veći nivo zadovoljstva samih zaposlenih, konstatuje Intelidžens, koji je sproveo i merenje zadovoljstva (sreće) samih prodavaca na radnom mestu.