Nemačka železnica narednih godina navodno planira da zaposli 100.000 ljudi.

U petak su u mestašcu Kornvesthajm kod Štutgarta okupljeni novinari mogli da vide trojicu Španaca. U kokpitu lokomotive sedeo je Albar Garsija (39), simpatični brkajlija iz Madrida. Budući mašinovođa i dvojica kolega deo su grupe od tridesetak Španaca koji su stigli na obuku u Nemačku, a onda će početi da rade za železnice.

Garsija je imao sreće – na konkurs Nemačkih železnica javilo se čak 11.000 kandidata iz Španije, piše "Dojče vele".

Potreba je ogromna. Nemačka železnica ima 320.000 zaposlenih, od toga 200.000 u Nemačkoj, i sada strahuje od praznog domaćeg tržišta rada. Posebno jer u penziju odlaze bejbibumerske generacije – one rođene između sredine četrdesetih i šezdesetih.

Već za ovu godinu zato Železnica traži 2.300 mašinovođa, 2.000 dispečera i 1.000 mehaničara. Onima na ubrzanoj obuci nudi se besplatan kurs jezika, Železnica navodno brine i o smeštaju, a zatim je stalni posao zagarantovan.

Od nedavno Nemačka železnica ima "cross border jedinicu" koja traga za radnicima u inostranstvu. Kako kažu, osim Španije, fokus je na Srbiji, Severnoj Makedoniji, Rumuniji, Grčkoj i Italiji, navodi "DW".

Veliko interesovanje u Španiji pokazuje da je "ispravno pronalaziti nove puteve u pridobijanju personala", izjavio je Martin Zajler, član upravnog odbora Nemačkih železnica zadužen za ljudske resurse.

Stanovnici Srbije će od 1. marta moći da dođu do posla u Nemačkoj pod istim uslovima kao i njeni građani, za ona zanimanja koja su označena deficitarnim. Novi zakon će doneti olakšice u pogledu zapošljavanja građana Zapadnog Balkana, ali s druge strane, i ograničenja za pojedine generacije koji žele da žive i rade u najjačoj evropskoj ekonomiji.