• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

IMATE JOŠ 10 MESECI da UVEZETE KRŠ u Srbiju

Izvor mondo.rs Izvor Tanjug

Uvoz polovnih automobila sa motorima "prastarog" (2000. godina) "euro3" standarda će najverovanije biti zabranjen od 1. januara iduće godine, najavljuje ministar zaštite životne sredine Goran Trivan. Još se razmatra i zabrana tek nešto mlađeg "evro4" standarda (2005)

 Zabrana uvoza evro 3 vozila najverovatnije početkom 2021. Izvor: MONDO/Marko Tanasković

Trivan ističe da to ne znači da će građanima biti zabranjeno da koriste stare automobile koje već poseduju, ali će ti automobili morati da prođu strožu kontrolu emisije izduvnih gasova od 1. jula 2021. godine, kada počinje puna primena propisa na tehničkim pregledima.

Možda će vas zanimati

Eliminacioni faktor na tehničkom pregledu neće biti emisiona klasa motora, objašnjava ministar, već šta vozilo ispušta iz auspuha, što znači da će i stariji autmobili moći da prođu kontrolu ukoliko su dobro održavani ili ako su u njih ugrađeni odgovarajući filteri ili katalizator.

Na konstataciju da će vozači, ipak, teško moći sa svojim vozilima da prođu tehnički pregled i registruju vozila sa motorima emisione klase "evro1" ili "evro2", Trivan kaže da je to pitanje za MUP, ali i da će, zbog čistijeg vazduha, svako morati da plati "cenu" vožnje starog automobila, odnosno da uloži u njegovu ispravnost.

ŠTETA VEĆ NAPRAVLJENA

U Srbiju je samo u 2019. godini, otkako su počele priče od zabrani uvoza "euro3" standarda uvezeno više od 150.000 polovnjaka starijih i od deset godina. "Evro 5" standard, koi se u Srbiji i dalje doživaljava kao "hajtek", u EU se primenjuje od 2009. godine. U 2014. su proizvođači već prešli na "evro 6" emisionu klasu, a pripremaju se i "evro 7".

Ministar upozorava da i noviji automobili možda neće moći da prođu tehnički pregled zbog emisije izduvnih gasova, ukoliko su neispravni.

Na pitanje kako će se tretirati stari automobili koji se voze na plin, s obzirom da manje zagađuju nego i motori sa "evro 5" standarda, Trivan je rekao da se to još ne zna i da će o tome odlučivati MUP.

Kaže da je ministarstvo koje vodi pokrenulo inicijativu za zabranu uvoza starih automobila i da su već imali sastanke sa ministarstvima koja su nadležna za to, kao i da zbog zakonske procedure i predstojećih izbora nije verovatno da zabrana bude uvedena pre 1. januara.

"Ne verujem da možemo da stignemo pre toga, mislim da je 1. januar optimalan rok", dodao je Trivan.

"Sve vreme neko podmeće tezu da ćemo mi zabraniti ljudima da koriste stare automobile. Prvo, mi ne možemo da zabranimo uvoz, već druga ministarstva, ali mi podstičemo da se to uradi i od toga nećemo odustati, jer je to apsolutno pitanje kvaliteta vazduha".

U Srbiji ima ukupno oko 2,25 miliona vozila, od kojih oko 655.000 imaju motore starije od "evro 3" standarda. Iz Asocijacije uvoznika vozila i opreme procenjuju da više od polovine ukupnog broja vozila neće od polovine sledeće godine moći da prođu tehnički pregled.

PROČITAJTE I OVO

Komentari 34

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Dex

A kako ne bi vozili krs imate jedinu opciju da sebe izvezete iz Srbije (pozeljno u kracem roku od 10 meseci, radi sopstvenog psiho-fizickog zdravlja).

Djoka trokur

Vozim na plin koi ne zagadjuje a drzava ne daje povlastice da na primer da bude manja registracija nego rokaju ateste i koje kakve gluposti skoro sam registrovao auto i registracija je bila 20000 plus atest 5000 morala je nova boca jer je stara kao istekla i plus prepravke neke to je bilo 15000 kostalo me 20000 vise stvarno bezobrazno lopovska zemlja

gas

@Djoka trokur Brate ja u swe placam 2 evra kilo gasa a na tehnicki nemogu da prodjem kao sa obicno vozilo vec moram kod mehanicara koji oni priznaju da skine ispod ono sto mora da bi oni vidli da je sve uredu pa da vrati i to me kosto bezveze 140 evra plus pregled 50 znaci sve je to bullshit . Ipak na kraj platis vise. Zanima me dali u Srbiji auto na prirodni gas ima isto ono gde se puni (neznam kako se zove) kao recimo u swe , dali neko zna ?

special image