• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

EKO-TAKSA I NA POLOVNJAKE: Država ispravlja grešku

Izvor mondo.rs Izvor Tanjug

Narednih dana doneće se pravilnika o subvencijama za kupovinu električnih i hibridnih automobila, a uskoro bi ekološku taksu za reciklažu trebalo da se plaća i kod uvoza polovnih vozila.

  Trivan o subvencijama za eko vozila i eko taksi na polovnjake Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Ove mere za smanjenje zagađenja životne sredine u Srbiji najavio je danas ministar zaštite životne sredine Goran Trivan.

"Već za koji dan donećemo Pravilnik, a na osnovu odluke Vlade da se obezbede subvencije za kupovinu električnih i hibridnih automobila. Takođe ovih dana usvojićemo uredbu kojom će biti predviđena podsticajna sredstva za reciklažu polovnih automobila koja se više ne koriste. Sve to će, kaže, doprineti tome da se unapredi stanje u oblasti životne sredine", rekao je ministar na javnoj debati "Upravljanje otpadnim vozilima u Srbiji" koju su organizovali Centar za cirkularnu ekonomiju Privredne komore Srbije i Centar za reciklažu d.o.o., u saradnji sa Ministarstvom zaštite životne sredine.

Možda će vas zanimati

Trivan je rekao i da u Srbiji reciklaža automobila nije na željenom nivou i ukazao na nelogičnost da su automobili koji se uvoze a novi su u obavezi da plate ekološke takse i naknade, dok se za polovna vozila ona ne plaća.

"Već smo u razgovorima o tome i pokrenućemo inicijativu da se to izmeni i da oni takođe plaćaju ekološku naknadu koju plaćaju uvoznici novih", rekao je Trivan odgovarajući na pitanja novinara pre početka debate.

Trivan je pozvao lokalne samuprave i predzeća da prilikom nabavki vozila vode računa o tome da ona budu "eco friendly".

Na skupu je rečeno da u Srbiji postoji više od dva miliona vozila, a da većina ima euro 3 ili 4 motor. Prema podacima Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, prosečna starost vozila u Srbiji je 17 godina, a učesnici javne debate ukazali su da je važan dijalog o svim ekološkim problemima jer se samo tako mogu kreirati dobra rešenja u izgradnji održive zajednice.

Predstavnici Agencije za zaštitu životne sredine ukazali su da indvidualna ložista u većoj meri utiču na zagađenje nego saobraćaj.

PROČITAJTE I OVO

Komentari 56

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

RR ekotaxa

Ovi naši eksperti za ekologiju stvorili su veliki problem prvo sebi a onda i nama vlasnicima.Prvo zabraniti korišćenje vozila sa E3 motorima(ima ih oko 1.100.000).Drugi problem je potrošnja goriva(sporna vozila troše oko 7-8 litara na 100 km).Ako nema tih vozila na pumpama ,nema prodaje goriva i državna kasa i ostali u tom lancu su uskraćeni za pozamašan priliv novca.

RR ekotaxa

Uvodjenje i naplata eko takse moze da se resi iskljucivo prilikom kupovine goriva(svih vrsta agregatnog stanja).Ovim merama su obuhvaceni svi segmenti potrosnje(industrija,saobracaj,siroka potrosnja, ...).Prikupljena sredstva usmeriti ka resavanju ekoloskih problema( izduvnih gasova,prerada otpadnih voda,reciklaza otpada,...).Tako da onaj koji vise zagadjuje,vise placa za poboljsanje uslova za bolji i zdraviji zivot i nema izuzetaka.

Manojlović S.

Ja sam sa svojom platom od 1000 evra stedeo godinu dana i par meseci, nakon toga sam mogao sebi sa priuštim nov auto. Ako sam ja mogao svako može. Ali ljudi neće da stekuju, hoće da troše, da putuju, da se bahanalisu...

special image