
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je danas da je Svetska banka spremna da ponudi Srbiji dve milijarde evra za realizaciju železničkog Koridora 10, čija će izgradnja imati isti značaj kao i putnički Koridor 10.
"Železnički Koridor 10 ima istu važnost kao i putnički, jer stvara uslove za kompletnu industrijalizaciju naše zemlje, ali mi moramo biti spremni da ga u potpunosti i završimo u narednih osam godina", rekao je Mrkonjić u Novoj Pazovi prilikom obilaska radova na rekonstrukciji deonice Batajnica-Golubinci, koja bi trebalo da bude završena 11. septembra.
Veći deo tog koridora će, prema najavama nadležnih iz "Železnica Srbije", biti završen za četiri godine, za šta će trebati milijardu evra, dok će ceo projekat, na kojem će raditi strana preduzeća u kooperaciji sa našim, koštati 4,6 milijardi evra.
To znači da će sve srpske pruge konačno biti elektrificirane i sa dva koloseka, a vozovi će ići minimalnom brzinom od 160 kilometara na čas.
Međutim, u realizaciji izgradnje tog koridora su se, kako su se predstavnici železnice požalili ministru, sada pojavili izvesni problemi sa plaćanjem PDV-a.
Oni su ukazali da se, prema Zakonu o porezu na dodatu vrednost, za sve što se finansira iz međunarodnih kredita, a za šta garantuje država, ne plaćaju porezi i doprinosi.
Podsetivši da se na prethodni kredit Evropske investicione banke nije plaćao PDV, direktor Sektora za investiije "Železnice Srbije" Vladimir Radić rekao je da u ugovoru sa tom bankom piše da se sredstva kredita ne mogu i ne smeju koristiti za poreze i doprinose.
Mrkonjić je obećao izvođačima radova da će taj problem najverovatnije danas biti rešen, kao i da će uskoro obezbediti sredstva za rekonstrukciju stanične zgrade u Novoj Pazovi.
Pomoćnik ministra za železnički saobraćaj Dejan Lasica rekao je da su za Žeželjev most u Novom Sadu, čija će izgradnja koštati 60 miliona evra, obezbeđena sredstva i da će radovi početi ove godine.
Takođe, za stanicu Prokop, čiji završetak će omogućiti manje zadržavanje međunarodnih putničkih vozova kroz Beograd, izdvojeno je 27 miliona evra, a taj posao će završiti "Energeprojekt".
Mrkonjić je rekao da je završen projekat koji će i u postojećim uslovima srpske železnice, omogućiti da vozovi između Kelna, odnosno Ljubljane i Turske, brže prođu kroz našu zemlju.
Projekat nazvan "35 sati" ima za cilj da se od Ljubljane do Turske stigne za 35 sati i to u sadašnjim uslovima naših pruga i koloseka.
(Tanjug)
"Železnički Koridor 10 ima istu važnost kao i putnički, jer stvara uslove za kompletnu industrijalizaciju naše zemlje, ali mi moramo biti spremni da ga u potpunosti i završimo u narednih osam godina", rekao je Mrkonjić u Novoj Pazovi prilikom obilaska radova na rekonstrukciji deonice Batajnica-Golubinci, koja bi trebalo da bude završena 11. septembra.
Veći deo tog koridora će, prema najavama nadležnih iz "Železnica Srbije", biti završen za četiri godine, za šta će trebati milijardu evra, dok će ceo projekat, na kojem će raditi strana preduzeća u kooperaciji sa našim, koštati 4,6 milijardi evra.
To znači da će sve srpske pruge konačno biti elektrificirane i sa dva koloseka, a vozovi će ići minimalnom brzinom od 160 kilometara na čas.
Međutim, u realizaciji izgradnje tog koridora su se, kako su se predstavnici železnice požalili ministru, sada pojavili izvesni problemi sa plaćanjem PDV-a.
Oni su ukazali da se, prema Zakonu o porezu na dodatu vrednost, za sve što se finansira iz međunarodnih kredita, a za šta garantuje država, ne plaćaju porezi i doprinosi.
Podsetivši da se na prethodni kredit Evropske investicione banke nije plaćao PDV, direktor Sektora za investiije "Železnice Srbije" Vladimir Radić rekao je da u ugovoru sa tom bankom piše da se sredstva kredita ne mogu i ne smeju koristiti za poreze i doprinose.
Mrkonjić je obećao izvođačima radova da će taj problem najverovatnije danas biti rešen, kao i da će uskoro obezbediti sredstva za rekonstrukciju stanične zgrade u Novoj Pazovi.
Pomoćnik ministra za železnički saobraćaj Dejan Lasica rekao je da su za Žeželjev most u Novom Sadu, čija će izgradnja koštati 60 miliona evra, obezbeđena sredstva i da će radovi početi ove godine.
Takođe, za stanicu Prokop, čiji završetak će omogućiti manje zadržavanje međunarodnih putničkih vozova kroz Beograd, izdvojeno je 27 miliona evra, a taj posao će završiti "Energeprojekt".
Mrkonjić je rekao da je završen projekat koji će i u postojećim uslovima srpske železnice, omogućiti da vozovi između Kelna, odnosno Ljubljane i Turske, brže prođu kroz našu zemlju.
Projekat nazvan "35 sati" ima za cilj da se od Ljubljane do Turske stigne za 35 sati i to u sadašnjim uslovima naših pruga i koloseka.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.