SRBI KONAČNO PERU RUKE: Prodaja sapuna veća TRI PUTA | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

SRBI KONAČNO PERU RUKE: Prodaja sapuna veća TRI PUTA

Izvor mondo.rs Izvor Večernje novosti
Izvor mondo.rs Izvor Večernje novosti

Ako je je nešto dobro donela epidemija korona virusa to je da su se Srbi naučili ličnoj higijeni. Srbi su počeli da ozbiljno peru ruke, ako je sudeći po kupovini sapuna i sredstava za dezinfekciju. Šta je još "nestajalo" sa rafova u trećoj nedelji marta...

Izvor: Guliver/Getty Images, AlexRaths/iStockphoto

U novim izveštajima iz srpskih prodavnica robe široke potrošnje, kazuje se da su sredstva za dezinfekciju imala najveći rast prodaje u trećoj nedelji marta. Ukupno neverovatnih 703%, odnosno osam puta u odnosu na istu sedmicu prošle godine, pokazuju podaci agencije Nilsen.

Građani su, u tom periodu, kupovali tri puta više rukavica, a gotovo tri puta je bila veća i potražnja za sapunima (250%), pišu "Večernje novosti".

Možda će vas zanimati

Deterdženti za pranje veša imala su rast od 102%, a deterdženti za sudove od 108%.

U kategoriji hrane, prema Nilsenu, najveću prodaju je imalo brašno, koje beleži rast od 482% u trećoj nedelji marta u odnosu na isti period lane. Potrošači su kupovali za 224% više kvasca, a ulja za 168,1%.

PA GDE DRŽITE SAV TAJ WC PAPIR?

Fenomen stvaranja zaliha toaletnog papira, koji se pokazao kao globalna bolja, iskazan u srpskim brojkama pokazuje da je prodaja ovog artikla skočila za 261%.

Analizirano po kategorijama proizvoda, prodaja dugotrajnih namirnica je povećana za 101%, proizvoda za zaštitu zdravlja 96,4%, a artikala za domaćinstvo 96%.

Proizvodi za bebe su se kupovali za 80,9% više, smrznute namirnice za 67,5%, dok artikli za ličnu zaštitu beleže rast od 59,6%.

Rast tražnje za svežom hranom je bio 41,5% veći, a za hranom za kućne ljubimce 39,4%.

Alkoholna i bezalkoholna su se prodavala za 37,5% više, a grickalice za 28,8% u odnosu na isti period 2019. godine.

Svoje podatke ima i Privredna komora Srbija, i oni kažu da su Srbi najveću tražnju robe široke potrošnje imali u drugoj nedelji, od 9. do 16. marta. U poređenju sa prethodnom sedmicom u istom mesecu, najviše je porasla prodaja brašna, čak 463%, a soli 412%.

Analiza Nilsena upoređuje rast tražnje u odnosu na prošlu godinu, za razliku od istraživanja PKS-a, koji posmatra odnos prve i druge sedmice marta.

PRODAJA "LUDILO", ZARADA I NE TAKO DOBRA

Prema rezultatima istraživanja, veliki trgovinski lanci zabeležili su u trećoj sedmici, od 16. do 22. marta, skok u ukupnoj prodaji od 61% u odnosu na isti period prošle godine. Zbog ograničenja radnog vremena i broja ljudi u zatvorenom prostoru, kako navode, ne mogu da imaju više uvećane prihode. Takođe, imaju i znatne troškove za zaštitnu opremu, sredstva za dezinfekciju i obezbeđivanje posebnog prevoza za zaposlene.

Građani su riblje konzerve kupovali 324% više, testenine 286% i ulja 264%, pokazuje istraživanje PKS koja sprovodi anketu o rastu tražnje osnovnih životnih namirnica u 11 najvećih trgovinskih lanaca u Srbiji.

Šećer se više kupovao - za 228%, toaletni papir za 207%, a trajno mleko za 184%.

Tražnja za papirnim maramica je bila 178% veća, za deterdžentima 161%, dok je za zamrznutim povrćem iznosila 154% više. Pelene beleže rast prodaje od 141%, jaja 105%, dečja hrana 102%, zamrznuta peciva 100%, a povrće 92%.

Nešto manji skok u kupovini, ispod 70%, registrovan je za vodu, jogurt, sveže meso i voće.

Ministar trgovine Rasim Ljajić je ukazao da je tržište u Srbiji stabilno i da će tako biti i ubuduće. On je istakao da je kvasac na listi deficitarnih proizvoda sada zamenio grašak, koga u prodavnicama ima manje nego ranije.

Ministar poljoprivrede Branislav Nedimović objasnio je da graška ne bi bilo dovoljno ni da nije bilo virusa korona, jer je bila veoma loša godina.

PROČITAJTE I OVO

Inicijalizacija u toku...

Komentari 26

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Strašno jko Horor ović

Konj to kaže?

Djuradj

A kakav bi trebao naslov biti za ostatak Evrope. Sudeci po zrtvama, oni ni ne znaju sta je sapun.

paceue

Opet generalizujete i opet pljujete po narodu. Pojedini su tek sada počeli da peru ruke, a većina Srba je prala ruke i pre korone. P. S. Molim sve medije kao i državne službenike da prestanu da vređaju POSLODAVCA ( narod), jer kada prođe korona, postoji toliko materijala za tužbe protiv jednih i drugih za uvrede i omalovažavanja, da ćemo vas istresti iz gaća.

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU