U novim izveštajima iz srpskih prodavnica robe široke potrošnje, kazuje se da su sredstva za dezinfekciju imala najveći rast prodaje u trećoj nedelji marta. Ukupno neverovatnih 703%, odnosno osam puta u odnosu na istu sedmicu prošle godine, pokazuju podaci agencije Nilsen.

Građani su, u tom periodu, kupovali tri puta više rukavica, a gotovo tri puta je bila veća i potražnja za sapunima (250%), pišu "Večernje novosti".

Deterdženti za pranje veša imala su rast od 102%, a deterdženti za sudove od 108%.

U kategoriji hrane, prema Nilsenu, najveću prodaju je imalo brašno, koje beleži rast od 482% u trećoj nedelji marta u odnosu na isti period lane. Potrošači su kupovali za 224% više kvasca, a ulja za 168,1%.

PA GDE DRŽITE SAV TAJ WC PAPIR?

Fenomen stvaranja zaliha toaletnog papira, koji se pokazao kao globalna bolja, iskazan u srpskim brojkama pokazuje da je prodaja ovog artikla skočila za 261%.

Analizirano po kategorijama proizvoda, prodaja dugotrajnih namirnica je povećana za 101%, proizvoda za zaštitu zdravlja 96,4%, a artikala za domaćinstvo 96%.

Proizvodi za bebe su se kupovali za 80,9% više, smrznute namirnice za 67,5%, dok artikli za ličnu zaštitu beleže rast od 59,6%.

Rast tražnje za svežom hranom je bio 41,5% veći, a za hranom za kućne ljubimce 39,4%.

Alkoholna i bezalkoholna su se prodavala za 37,5% više, a grickalice za 28,8% u odnosu na isti period 2019. godine.

Svoje podatke ima i Privredna komora Srbija, i oni kažu da su Srbi najveću tražnju robe široke potrošnje imali u drugoj nedelji, od 9. do 16. marta. U poređenju sa prethodnom sedmicom u istom mesecu, najviše je porasla prodaja brašna, čak 463%, a soli 412%.

Analiza Nilsena upoređuje rast tražnje u odnosu na prošlu godinu, za razliku od istraživanja PKS-a, koji posmatra odnos prve i druge sedmice marta.

PRODAJA "LUDILO", ZARADA I NE TAKO DOBRA

Prema rezultatima istraživanja, veliki trgovinski lanci zabeležili su u trećoj sedmici, od 16. do 22. marta, skok u ukupnoj prodaji od 61% u odnosu na isti period prošle godine. Zbog ograničenja radnog vremena i broja ljudi u zatvorenom prostoru, kako navode, ne mogu da imaju više uvećane prihode. Takođe, imaju i znatne troškove za zaštitnu opremu, sredstva za dezinfekciju i obezbeđivanje posebnog prevoza za zaposlene.

Građani su riblje konzerve kupovali 324% više, testenine 286% i ulja 264%, pokazuje istraživanje PKS koja sprovodi anketu o rastu tražnje osnovnih životnih namirnica u 11 najvećih trgovinskih lanaca u Srbiji.

Šećer se više kupovao - za 228%, toaletni papir za 207%, a trajno mleko za 184%.

Tražnja za papirnim maramica je bila 178% veća, za deterdžentima 161%, dok je za zamrznutim povrćem iznosila 154% više. Pelene beleže rast prodaje od 141%, jaja 105%, dečja hrana 102%, zamrznuta peciva 100%, a povrće 92%.

Nešto manji skok u kupovini, ispod 70%, registrovan je za vodu, jogurt, sveže meso i voće.

Ministar trgovine Rasim Ljajić je ukazao da je tržište u Srbiji stabilno i da će tako biti i ubuduće. On je istakao da je kvasac na listi deficitarnih proizvoda sada zamenio grašak, koga u prodavnicama ima manje nego ranije.

Ministar poljoprivrede Branislav Nedimović objasnio je da graška ne bi bilo dovoljno ni da nije bilo virusa korona, jer je bila veoma loša godina.