Hjundai je prodao samo 159.079 vozila u svetu i u saopštenju kompanije se navodi da je na takav rezultat uticala pandemija korona virusa i mere vlada za njeno suzbijanje. Hjundai gaji slabašne nade u tržište u Kini, dok Folksvagen ima veće poverenje u Daleki istok.

Usled toga je došlo do oštrog pada tražnje i prometa u prodajnim salonima, prenosi Rojters.

Hjundai je prošlog meseca objavio da očekuje samo skroman oporavak tražnje za automobilima u Kini a slabu prodaju na drugim destinacijama ove godine, nakon pada prodaje od 18 procenata u prvom kvartalu, uzrokovanog pandemijom virusa covid-19.

FOLKSVAGEN: KINA SE UBRZANO OPORAVLJA

Potražnja za automobilima u Kini se ubrzano oporavlja, zahvaljujući kupcima koji žele da umesto javnog prevoza koriste sopstvena vozila, saopštio je danas Folksvagen, upozorivši, međutim, da se prodaja neće oporaviti tako brzo u drugim delovima sveta.

Prodaja putničkih automobila u Kini je u poslednjoj nedelji aprila bila iznad nivoa zabeleženog u istom period 2019. godine, objavio je izvršni direktor Folksvagena Jirgen Štakman, koji je nadležan za prodaju i marketing, prenosi Rojters.

"Očigledno je da će oporavak u Kini imati oblik latiničnog slova V. Ne računamo da će krivulja oporavka u Evropi biti u znaku slova V", naveo je Štakman.

U aprilu je prodaja VW-a u Nemačkoj pala za 60 odsto u odnosu na godinu ranije, a u ostatku Evrope za 85 procenata, jer su neka velika tržišta, poput Italije i Španije, bila potpuno zatvorena, dodao je on.

Prema njegoim rečima, prodaja u Severnoj Americi je potonula za 50 posto a u Južnoj Americi za 81 procenat.

Štakman je ipak ocenio da će možda ojačati trend za individualnom mobilnošću, s obzirom na to da ljudi danas nastoje da izbegavaju javni prevoz zbog virusa covid-19.

Takođe je rekao da su prijave kupaca unapred za kupovinu VW-ovih električnih automobila "ID 3" dostigle u aprilu 37.000 vozila, i da je tražnja registrovana u celoj Evropi, pri čemu je najveća u Nemačkoj.