Reč je o probijanju novog tunela "Straževica", koji će biti deo leve trake autoputa beogradske obilaznice.
Izgradnja levog tunela "Straževica", u dužini od 733 metra, vredna je oko 20 miliona evra i u Putevima Srbije očekuju da taj infrastrukturni objekat bude završen i pre ugovorenog roka.
Rok za završetak levog tunela Straževica je po ugovoru početak 2022. godine.
Probijanju tunela danas su prisustvovali potpredsednica Vlade Srbije i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić i v.d. direktora JP "Putevi Srbije" Zoran Drbnjak.
Desni tunel "Staževica", koji se sada koristi za dvosmerni saobraćaj, počeo je da se gradi još 1992. godine, a pušten je u saobraćaj 2012. godine.
Tim tunelom na sektoru 5 obilaznice sada je povezana trasa od Batajnice do Kružnog puta kojim se ide do Bubanj potoka.
Završetkom leve trake autoputa od novog mosta na Savi kod Ostružnice, kao i obe trake autoputa od tunela Straževica do petlje Bubanj potok, biće kompletirano svih 47 kilometara autoputa od Batajnice do Bubanj potoka.
U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture očekuju da to bude završeno za manje od dve godine, kao i da uskoro bude ugovorena i gradnja dodatnih 31 kilometar obilaznice od Bubanja Potoka do Vinče i Pančeva.
Tada će biti izgrađen ceo prsten beogradske obilaznice, čija izgradnja je počela pre oko 30 godina kako bi se izmestio teretni saobraćaj iz grada.
Gradnja deonice obilaznice oko Beograda od mosta preko Save kod Ostružnice do Bubanj potoka u dužini od 20,4 km košta 207 miliona evra.
Glavni izvođač je kineska kompanija "Pauer čajna konstrakšn korporejšn", a podizvođač je azerbejdžanski "Azvirt", kao i domaće firme.
Rok za završetak levog tunela Straževica je po ugovoru početak 2022, ali izvođač ima jako dobru dinamiku radova, tako da se očekujeda to bude i malo ranije, već krajem iduće godine ili i pre toga.
Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić kaže da ovaj posao sigurno predstavlja jedan od najznačajnijih projekata.
On je novinarima nakon probijanja tunela rekao da je izgradnja obilaznice počela pre 30 godina, da je njena prva faza završena tek posle 20 godina, a da ga sada raduje to što posao napreduje bolje od zacrtanih rokova.
Naglasio je značaj projekta obilaznice oko Beograda jer će omogućiti izmeštanje transportnog saobraćaja iz gradskog jezgra na periferiju.
Obilaznica oko Beograda će, kako kaže, obezbediti mnogo bolje funkcionisanje saobraćaja u gradu i brži prevoz ljudi, a smanjiće i zagađenje vazduha.
"Beograd će sigurno i finansijski profitirati po završetku obilaznice" rekao je Radojičić.
Naveo je da se mnogi projekti u Beogradu kao i Srbiji, rade sa prijateljima iz Kine a preneo je da je bio fasciniran današnjim probijanjem leve cevi tunela Straževica.
V.d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak rekao je danas da obilaznica oko Beograda iznosi 47 kilometara a da se trenutno radi na delu od Ostružnice do Bubanj potoka što je, navodi, deonica od 20,4 kilometara.
Rekao je da se obilaznica sastoji od tri sektora, prvi od Ostružnice do Orlovače, drugi od Orlovače do tunela Straževica, i treći od tunela Straževica do Bubanja potoka.
Drobnjak kaže da ih očekuje na ova tri sektora mnogo komplikovanih radova koji zahtevaju procedure, tehnologiju i znanje.
Kaže da će ceo profil autoputa biti urađen od tunela Straževica do Bubanj potoka, što je deonica od 9,4 kilometara.
"Nadamo se da ćemo deonicu od Ostružnice gde se trenutno radi most do Orlovače završiti do septembra iduće godine", rekao je Drobnjak.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina
Zvezdin Amerikanac hitno reagovao na pomen otkaza Sferopulosu: Šuter crveno-belih se oglasio na Instagramu
Igrao za Zvezdu i rekao najskuplje "ne" u istoriji evro-košarke! Jedan čovek mu se sada smeje zbog 12 miliona