Da li se prepoznajete u ovom opisu? Imate želju da pokrenete nešto svoje, a niste sigurni šta, kako, s kim, na koji način. Najteže je početi i shvatiti šta je ono što zapravo želite da radite, da ponudite, da razvijete. Ovo su saveti koji mogu da vam pomognu na neizvesnom putu koji prolaze svi budući preduzetnici.
1. Biznis koji pokrećete bi trebalo da bude u skladu sa vašim veštinama.
Možda ste oduvek bili zaljubljeni u kulinarstvo - pravljenje slatkiša vam ide od ruke, ljudi uživaju u vašim poslasticama, i voleli biste da vaše umeće iskuse svi sladokusci? Bitno je da konkretizujete talente i veštine kojima raspolažete, a da istovremeno postoji realna potražnja za njima na tržištu. Ukoliko su za vaše veštine ljudi spremni da plate, to je dobra startna pozicija za pokretanje profitabilnog biznisa.
2. Bilo dobro da uspete da pomirite potrebe i želje, u korist ovih prvih.
Vaša usluga ili proizvod mora imati upotrebnu vrednost. Za njih bi potrošači trebalo da se odluče sami, bez da moraju da se konsultuju sa drugima. Recimo da imate smisla za rukotvorine i da izrađujete ukrasne komade od keramike. Ukoliko za njima ne postoji potražnja, preorijentišite se na izradu onoga što će prvenstveno biti korisno, dakle služiti ljudima.
3. Uštedite gde god možete, uložite tamo gde treba. Drugim rečima, prihod uložite u kvalitet svojih proizvoda ili usluga, odnosno u opremu, materijal, vizuelni identitet. U digitalnoj eri, postoji bezbroj načina na koje možete promovisati svoj proizvod uz nimalo ili minimalno ulaganja. Iskoristite potencijal društvenih mreža da se uvežete sa potencijalnim klijentima i plasirate svoj proizvod na atraktivan i jednostavan način.
Ideje za pokretanje malog ili srednjeg biznisa mogu poteći iz narazličitijih izvora, ali koja god da je vaša priča, želja i motivacija nisu dovoljne. Mala i srednja preduzeća uglavnom ne raspolažu velikim budžetima, mali broj ljudi koji deluju u okviru tima su angažovani na više pozicija istovremeno, a vremena za stručno usavršavanje nema. Sve odluke su na vama, kao vlasniku, i one su većinom intuitivne i kratkoročne.
Postoji mnogo razloga zašto se mala i srednja preduzeća smatraju vitalnim segmentom privrede - ona se mogu pohvaliti stabilnom finansijskom strukturom, pozitivnim rezultatima, i generalno značajnim učešćem u ukupnom dobitku privrede. Baš zato im se pridaje sve veća pažnja - kompanija Visa je prepoznala značaj pomoći malim i srednjim preduzećima, i pokrenula inicijativu #WhereYouShopMatters. Cilj inicijative je da kroz poslovna rešenja, savete, konktakte i brojne pogodnosti, olakša preduzetnicima pokretanje svog malog ili srednjeg biznisa, od prvog do poslednjeg stupnja. Počevši od načina finansiranja, organizacije troškova pokretanja, preko upravljanja finansijama, održavanja online reputacije, i strategijom promocije na digitalnim kanalima.
Platforma za podršku malom biznisu nudi brojne usluge i pogodnosti, a njihov broj će se samo povećavati u narednom periodu. Predstoji i uključivanje novih partnera i novih posebnih projekata za podršku malim biznisima. Tako je jedna od pokrenutih usluga - Visa for Business konsijerž čat bot podrška, koja korisnicima Visa Biznis kartica nudi asistenciju 24 časa dnevno, 7 dana u nedelji! Pored toga, nudi i sve informacije koje se tiču pogodnosti za poslovanje malih i srednjih preduzeća.
Pokrenuti svoj posao, plasirati svoje usluge, unaprediti svoje poslovanje: sve ovo nikada nije bilo lakše! Kompanija Visa je tu da vam pomogne na svakom koraku vašeg putovanja.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina
Zvezdin Amerikanac hitno reagovao na pomen otkaza Sferopulosu: Šuter crveno-belih se oglasio na Instagramu