Nabavka polovnjaka sa tog tržišta skuplja je za najmanje 20 do 30 odsto zbog veće potražnje u odnosu na ponudu. Predviđa se da će i kod nas za toliko biti viša njihova maloprodajna cena.
Lageri se polako prazne, a uvoz novih tura korišćenih vozila dovešće do poskupljenja.
Ovako predstavnici najvećih auto-placeva u našoj zemlji procenjuju situaciju na tržištu polovnjaka.
"Potražnja za korišćenim vozilima na evropskom tržištu veća je od ponude, što je dovelo do poskupljenja od najmanje 20 do 30 odsto2objašnjava, za "Novosti", Borko Čarkilović, direktor jednog beogradskog auto-placa.
Na primer, pre pandemije, "nisan kaškai" je koštao oko 7.000 evra, a sada je za 1.000 do 1.500 evra skuplji.
S jedne strane, proizvodnja novih automobila je manja, a s druge, vlasnici vozila se teže odlučuju za kupovinu, odnosno zamenu starih za nova kola zbog neizvesne situacije sa pandemijom.
Ako oni ne zamene svoj stari auto, onda mi nemamo šta da kupimo.
Pre korone, kako navodi, na licitacijama evropskih lizing kuća na nedeljnom nivou bilo je od 4.000 do 5.000 vozila, a sada je ta količina prepolovljena.
Vlasnik druge auto-kuće, koja prodaje vozila do pet godina starosti, ističe da ne mogu da ih nabave ni približno po cenama po kojima ih sada prodaju na našem tržištu.
"Mi nabavljamo iz zamene staro za novo i ne postoji model auta koji nije poskupeo, što će jednog trenutka morati da se odrazi i na maloprodajne cene", navodi sagovornik.
Prema njegovi rečima sve je najmanje od 20 do 30 odsto skuplje u nabavci, što zavisi od modela, a neki imaju i 100 odsto više cene.
On dodaje da potrošači u Srbiji nerealno očekuju da će polovnjaci pojeftiniti zbog situacije sa pandemijom, a ne znaju da u Evropi oni poskupljuju.
Nebojša Ivanović, iz jedne šabačke auto-kuće, takođe, navodi da je ponuda polovnjaka na evropskom tržištu slaba i da su vozila poskupela.
"To je pokazatelj da će i na našem tržištu cena korišćenih automobila da poraste", objašnjava Ivanović.
"Trenutno je kod nas niža tražnja, nego što je bila pre korone, ali je i ponuda manja. Čarkilović kaže da je od polovine avgusta u Srbiji kupovina korišćenih vozila u padu. Prethodno je, nakon ukidanja vanrednog stanja, u maju, zabeležena povećana tražnja i oporavak tržišta polovnjak".
Sagovornici navode da potrošači kupuju automobile uglavnom na kredit, ali ističu da su banke pooštrile kriterijume.
"Povećana je tražnja za kreditima, ali ih banke teže odobravaju, jer je zbog korone rizik veći i ne zna se ko će ostati bez posla", objašnjava Ivanović.
I dosad su Srbi teško dolazili do četvorotočkaša, a sada se situacija pogoršava. U ovoj situaciji mogu da budu zadovoljni vozači koji žele da udome svog ljubimca, za kojeg će dobiti više para.
NAJJEFTINIJE JE NAJTRAŽENIJE
Najtraženiji automobili u Srbiji su do 4.000 evra, između 2006. i 2008. godišta, kaže Borko Čarkilović.
Skupe polovnjake, od 30.000 evra naviše, pazari oko 10 odsto kupaca. Najteže se prodaju automobili srednjeg cenovnog ranga, od 10.000 do 15.000 evra. Naši građani najviše kupuju polovne "folksvagene", "audije", "fijate", "opele", "pežoe", "renoe", "sitroene", "golfove".
(Mondo/Novosti)
Budite bolje informisani od drugih,PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
"Dok sam živ, plakaću za njima": Goran Vesić kroz suze objasnio zašto podnosi ostavku (Video)
Zvezda od dominacije do problema u Pioniru: Trojkaška rapsodija, drama i pobeda u derbiju kola!
Zvezda bez sedmorice važnih igrača na Barselonu: Muke za Milojevića, startna postava se već zna
Dominacija Partizana u Železniku: Ubedljiva pobeda za 7-0, razigrao se i Vašington
Goran Vesić podnosi ostavku!