• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KORONA PROFITERI: Biznisi pucaju, ali nekom će posao da procveta - na svakom koraku niče RAJ ZA INVESTITORE

Autor Marija Ivetić

I ova godina biće za privredu teška, ali je jedan sektor već sada pravi "raj za investitore".

 posao kafici hoteli ugostiteljstvo biznis ulaganje koronavirus Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Ugostiteljstvo krizu trpi već skoro punih godinu dana, te je i sve duži spisak vlasnika ugostiteljskih objekata koji prodaju svoje biznise. S druge strane, raste i broj privrednika koji imaju novac i kojima bi propali biznisi ove godine mogli da budu prava meka za ulaganja.

Na doboš idu i kafići i restoranii hoteli i lokali u kojima su bile i manje i veće turističke agencije. Cene se kreću od 50.000 evra pa naviše, a hoteli u prestonici se mogu naći i za nekoliko miliona evra. I slobodno se može reći da će im cene i nadalje padati, a razlog je jednostavan - sve manje posla i sve teži opstanak. Čak i uprkos pomoći i državi koja im je u nekoliko navrata obezbeđivala različitu podršku, mnogi su jednostavno na ivici.

Iscrpljujuća pandemijska godina neke je odvela i preko ruba egzistencije na kojem su plesali mesecima, te jedino što im je preostalo je prodaja imovine. Sa druge strane, dobar deo vlasnika poslovnih prostora gde su bili kafići ostao je bez zakupaca, pa su oglase preplavile i ponude za izdavanje ili čak prodaju ovih objekata.

Zoran Drakulić, vlasnik Point Grupe i predsednik Poslovnog kluba "Privrednik", smatra da period nelikvidnosti neće tako brzo proći i da je to razlog zbog koga biznisi pucaju.

“Sve što je povoljno, a ima odgovarajuću cenu, biće u planovima ulagača, a turistički objekti su samo možda prvi "na udaru". Biće jeftino kupiti neke biznise, posebno u sektoru usluga, recimo u hotelijerstvu. Hoteli će biti jeftini, a Beogradu će trebati još hotela i to može biti dobra investicija. Nekoliko hotela će sigurno biti prodato i oni se već pominju u poslovnoj zajednici", zaključuje Drakulić.

U Beogradu kafići koji su udaljeni od centra poput jednog na Čukarici, koštaju oko 70.000 evra. Što ste bliži gradskom jezgru, i cene skokovito dostižu 200.000 ili čak 300.000 evra za jednu kafanu. Prodaju se i restorani na periferiji, u Barajevu cena jednog dostiže 350.000 evra, dok može da se pazari i hotel u centru grada za 4.500.000 evra.

Stručnjak za investicije, Mahmut Bušatlija, kaže da uvek s jedne strane imate one koji uspevaju da zarade više nego što su planirali, a s druge one koji ne mogu da se održe.

"To stvara promenu na tržištu i prostim zakonom ponude i potražnje kreću se i cene kapitala. Taj proces se može očekivati i to nije ništa što bi bilo koga trebalo da iznenadi", objašnjava Bušatlija i napominje da ljudi često kupuju firme sa idejom da prošire već postojeći posao.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

(Mondo/Blic)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image