• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

PROBLEM ZA SVE KOJI NE PREDAJU STRUJOMERE EPS-U: Stiglo objašnjenje korisnicima, evo kakav PLAN stoji iza cele priče!

Autor Marija Ivetić

Operator distributivnog sistema EPS Distribucija saopštio je pre nekoliko dana da, u skladu sa Zakonom o energetici, od svih korisnika sistema bez dodatnih troškova preuzima merne uređaje.

 struja eps elektrodistribucija preuzimanje strujomera Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Predsednik Nacionalne asocijacije potrošača Srbije (NAPS) Goran Papović rekao je danas da potrošači električne energije treba da budu pođednako svesni prava i obaveza u slučaju dapredaju strujomere i prateću instalaciju EPS Distribuciji ili ih zadrže u vlasništvu, kada su dužni da sami održavaju njihovu tehničku ispravnost.

On je, povodom dilema u javnosti zašto EPS Distribucija nudi da preuzme strujomere i prateću instalaciju, rekao da potrošači treba da znaju da je tehnička ispravnost strujomera ograničenog roka.

Možda će vas zanimati

"Strujomeri moraju da se baždare, jer je njihova tehnička ispravnost ograničena na period od osam do 12 godina. Posle toga se moraju baždariti i potrošači koji se opredele da zadrže te merne uređuje u vlasništvu moraju biti svesni te obaveze", rekao je Papović.

Operator distributivnog sistema EPS Distribucija saopštio je pre nekoliko dana da, u skladu sa Zakonom o energetici, od svih korisnika sistema bez dodatnih troškova preuzima merne uređaje, merno razvodne ormane, priključne vodove, instalacije i opremu u merno razvodnim ormanima, a plan je da se u u započetoj fazi preuzme 650.000 mernih uređaja na teritoriji cele Srbije.

EPS Distribucija time, kako je saopšteno, preuzima i obavezu održavanja preuzete opreme i snosiće troškove budućeg održavanja, a uslove preuzimanja će urediti ugovorom.

Papović je rekao da je EPS Distribucija, kada je svojevremeno započela zamenu starih strujomera, trebalo da dostavi i potvrdu o ispravnosti kako bi potrošači znali da je tehnički ispravan.

On je rekao da, ako potrošač posumnja u tehničku ispravnost strujomera treba da se obrati Zavodu za mere i dragocene metale da bi se utvrdilo da li je ispravan.

Podsetio je da u selima Srbije strujomeri nisu kontrolisani i po 20 godina i da potrošači reaguju uglavnom kada posumnjaju da je potrošnja veća od stvarne, ali ne i kada je manja. 

Stručnjaci za energetiku rekli su za Betu da EPS Distribucija, kao i u svetu, želi kontrolu nad mernim uređajem kako se ne bi nelegalno trošila struja.

U slučaju da potrošač ne želi da ustupi strujomere, EPS Distribucija, prema njihovim rečima, može da izvede merno mesto van poseda vlasnika kako bi mogla da kontroliše ispravnost brojila i potrošnju, a na vlasniku ostaje obaveza da održava brojilo u stanju tehničke ispravnosti.

EPS Distribucija, inače, već naplaćuje održavanje mreže i mernih uređaja što se u računu za utrošenu električnu energiju može videti u stavci "troškova prenosa i distribucije energije do kupca".  Ti troškovi, najčešće, kako su rekli, čine oko 40 odsto zaduženja na računu za utrošenu električnu energiju.

Ustupanjem strujomera potrošači, kako tvrde stručnjaci, neće imati nikakve smetnje u slučaju da žele da promene snabdevača strujom je će EPS Distribucija nastaviti da njihova merna mesta i prateće instalacije održava u tehnički ispravnom stanju.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

(Mondo/Beta)

Pročitajte i ovo

Komentari 60

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Tri Tacke

Ovo je kriminal!!! Izgleda da niko ne čita postojeće ugovore sa elektrodistribucijom: tamo lepo piše da su dužni da održavaju vodove do strujomera, ali da nisu njihovo vlasništvo. Razlog za ovo je pojava novog operatora, pa bi se ovim onemogućilo da građani koriste drugog dobavljača obzirom da je napojna mreža u gradskom vlasništvu, a samo je održava Elektrodistribucija. Ova udruženja potrošača su samo farsa, i vreme je da da ovi sportski klubovi koji se bave borilačkim veštinama počnu da ih korist kao sparing partnere!!! Postoje dva udruženja, jedno vode Udbosanci, a drugo Udbogorci! Ništa nije bolja ni Inspekcija, koja me je jednom uputila na udruženje potrošača!!!

Rodoljub

Bruka i sramota za akciju "otimanja" privatne svojine u cilju monopola EPS-a... A što se tiče tzv. "nelegalne potrošnje" struje...nadležni trebaju PRVO da očiste "svoje dvorište..." tj. zadužene za terensku kontrolu potrošnje i "priključaka"...!? Oni dobro znaju...npr. kafane, restorani, kladionice i dr. POVLAŠĆENIMA...kako je izvršen priključak i KAKO i KOJA se struja očitava....To i vrapci pričaju na "drveću..."...

Pako

I pre 30 godina su baždarili strujomere. Ja se sećam: došao je radnik Elektrodistribucije biciklom(!), na biciklu je visio 5-6 strujomera, zamenio je strujomer, pa posle desetak dana, kad su strujomer vratili sa baždarenja vratio je nazad. Pa nije bio uslov, da strujomer bude u vlasništvu Elektrodistribucije...

special image