DRASTIČNO POSKUPLJUJE I KOD KINEZA? Još jedan udar na potrošače u Srbiji! | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

bez jeftine robe

DRASTIČNO POSKUPLJUJE I KOD KINEZA? Još jedan udar na potrošače u Srbiji!

Autor Tamara Jovanović
Autor Tamara Jovanović

Proizvodi koji u Srbiju stižu iz Kine, najverovatnije će poskupeti, jer je cena transporta drastično porasla i tri puta je viša u odnosu na isti period prošle godine.

Izvor: YouTube/printscreen/RTV Marš HD Valjevo

Kritičan nedostatak brodskih kontejnera doveo je do ovog skoka, kao i kašnjenja isporuka iz te zemlje. U kolikom procentu će se to odraziti na cenu kineske robe u maloprodaji, ali u ovom trenutku to ne može tačno da se predivi.

Uvoznici u Bosni i Hercegovini su procenili da će na njihovom tržištu poskupljenje biti od 20 do 25 odsto Vlasnici prodavnica kineske robe u Srbiji kažu da sve zavisi od trgovaca na veliko.

Možda će vas zanimati

"Još nismo kupovali robu koja je stigla skupljim kontejnerima. Ne znamo šta će biti, sve zavisi od ponašanja veleprodavaca. Ako oni podignu cene, onda ćemo i mi", ističu u jednoj kineskoj robnoj kući.

Miroslav Mihić, iz kompanije koja se bavi posredovanjem u pronalaženju i slanju robe iz Kine, ocenjuje da će potrošači sigurno morati skuplje da plaćaju proizvode koji dolaze iz te zemlje, ukoliko ova situacija potraje.

"Cena transporta iz Kine je viša prema celom svetu, a ne samo prema našoj zemlji, a referentni podaci sa sajta FBX, koji prati indeks kontejnerskog prevoza, pokazuju da je on sada tri puta skuplji u poređenju sa istim periodom lane i da je stigao do skoro 6.000 dolara po kontejneru", navodi Mihić.

Kada transport poskupi, neko mora da snosi te troškove. To mogu da budu dobavljači, trgovci ili potrošači. U nekim situacijama taj teret podnesu prodavci na veliko i malo, tako što smanje svoje marže kako bi zadržali kupce. Međutim, manja preduzeća neće moći taj trošak da izdrže. Na kraju, firme će odlučivati šta je za njih najbolje.

Cena transporta je skočila, jer, kako Mihić objašnjava, nema kontejnera.

"Kina proizvodi i izvozi robu koja odlazi u kontejnerima, ali oni se ne vraćaju, jer ostali deo sveta nema toliki plasman na tržište te zemlje, i tako je došlo do poteškoća", kaže sagovornik.

Mark Jeger, izvršni direktor kompanije "Redvud lodžistiks", navodi da su u poređenju sa martom prošle godine, cene kontejnerskog transporta iz Kine za Evropu i SAD porasle za 300 posto. On ističe da spot-cene idu približno i do 6.000 dolara po kontejneru, u odnosu na uobičajenu tarifu od 1.200 dolara.

(Mondo/Večernje novosti)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo

Tagovi

Inicijalizacija u toku...

Komentari 4

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Nikola

Pa i kod nas poskupese da nazem maske na 120 dinara pre godinu dana pa sada ih ima za 2 dinara. Nisu to cista posla ali otkrice se ko je zaradio na tome. Kinezi sigurno ne...

Xy

Dzaba sve poskupljuje kad ja nemam para da platim!

Slučajni prolaznik

A u kume! Idem ujutru da pazarim sve kod Kineza dok je još jeftino! Posle ću tim istim Kinezima da prodam robu kad cene skoče! Ima da se obogatim!

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU