U Srbiji je za prva četiri meseca ove godine registrovano oko 9.500 novih vozila, što je oko 23 odsto manje nego 2019. godine, kada je bilo moguće organizovati Sajam automobila. Veoma je teško praviti paralelu između 2019. i 2020. godine, kada smo tokom proleća bili potpuno zatvoreni, i ove godine, kada se očekuje stabilizacija tržišta.

Prema rečima predsednika Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milana Belina, tržište automobila je živo, lagano raste i postoji interesovanje kupaca.

"Što se tiče popularnosti modela, ona je na sličnom nivou već nekoliko godina, izdvojilo se nekoliko brendova najinteresantnijih za naše kupce, a to su: 'škoda', 'fijat', 'kija', 'hjundai' i 'dačija', dakle oni koji nude automobile nižeg cenovnog ranga i taj segent je najpopularniji jer je to ono što naši građani mogu da priušte kada je reč o novim vozilima", rekao je za RTS Milan Belin.

Hibridna i elektro-vozila su prisutna kod svih prodavaca automobila, ali nove tehnologije neminovno podižu cene automobila, a kako sada stoje stvari, oni će biti sve skuplji i skuplji. Međutim, u našoj zemlji postoje subvencije za elektro i hibridna vozila koje nisu male, 5.000 evra za elektrovozila i 2.500 evra za hibridna vozila.

"Mi smo sa resornim ministarstvom razgovarali o promeni postojećih propisa kako bi što više hibridnih vozila steklo uslov da mogu da dobiju subvenciju, jer to je budućnost", kaže Belin.

Kako navodi, u Evropi je udvostručena prodaja električnih automobila, čak je prodato više takvih automobila nego u Kini, koja ima 200 fabrika koje proizvode elektro-automobile.

Kada je reč o polovnim automobilima, uvoz takvih automobila je poskupeo za oko 30 odsto i ima ih sve manje. To su automobili stari od 10 do 15 godina od par hiljada evra i njih je sve manje u Evropi.

(MONDO/RTS)