• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OVI AUTOMOBILI SE NAJVIŠE PRODAJU U SRBIJI:  Šta se kupuje po placevima i da li bolje idu benzinci ili dizelaši?

Autor Aleksandra Vasić

Određene marke automobila, godište i motori prodaju se bolje nego ostali, pokazuju zvanični podaci i podaci iz prakse.

 Najtraženiji polovnjaci i novi automobili  Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Srbi najviše kupuju polovne nemačke automobilie, najprodavanija marka je "Volkswagen" i najviše se traže dizelaši, pokazuju zvanični podaci za ovu i prošlu godinu. 

Slična iskustva imaju i prodavci automobila širom Srbije, koji za MONDO kažu da je prodaja i polovnih i novih automobila drastično porasla ove godine i da se na placevima zna koji modeli, godišta, marke i motori se "prodaju kao alva". 

Možda će vas zanimati

VOLKSWAGEN UZEO PRIMAT

Prema zvaničnim podacima, u prvoj polovini ove godine u Srbiji je prodato 34 odsto više polovnjaka i 32 odsto više novih automobila, u odnosu na isti period prošle godine. Ove brojke pokazuju da se tržište automobila stabilizovalo u odnosu na početak pandemije. 

U prvih šest meseci ove godine, u Srbiji je prodato 12.752 novih automobila, na dobrim pozicijama su Škoda, Fiat i Toyota, Kia i Mercedes-Benc, dok su pojedine marke su prodale po samo jedan primerak. 

POLOVNI DIZELAŠ 2006. GODIŠTE OD 4.500 EVRA

Prema rečima vlasnika auto placa Marka Mišovića, primetno je da se najviše kupuju automobili proizvedeni u Nemačkoj i Francuskoj. Polovnjaci sa dizel motorima su najtraženiji i za njih se odlučuje gotovo 70 odsto kupaca na placevima, tvrdi vlasnik. 

"Benzinca kupuje manje od trećine kupaca koji dođu na plac. Najviše traže 2006. i 2007. godište, po ceni od oko 4.500 do 5.000 evra. Prodaju se Opel Corsa, Peugeot , Citroen, Audi, Renault Clio, Fiat Punto. Tu su takođe Volkswagen Passat i Polo. Tu su takođe neke BMW serije i Audi A4", kaže Marko Mišović za MONDO. 

CENA SKOČILA, ALI I DALJE SE KUPUJE

Kada su troškovi nabavke polovnjaka veći, dolazi do skoka cene, što je upravo bio slučaj pre nekoliko meseci.

"Kada se radi o novim automobilima, usled pandemije došlo je do poteškoća u nabavci određenih stavki tokom izrade. S druge strane, polovnjaci su se manje prodavali, pa je njihova cena još više porasla zbog veće potražnje. Takođe, tu je i obračun carine i primena kataloga o vrednostima polovnih automobila, i zbog toga je cena polovnih vozila škočila", kaže Mišović. 

I DALJE VOLIMO AUDI, BMW I MERCEDES

Oni koji imaju malo više novca da izdvoje za kupovinu automobila, u Srbiji se najčešće odlučuju za marke Audi, BMW i Mercedes-Benz.

"Od luksuznih automobila koje može da priušti samo mali broj ljudi, u manjem broju prodaje se Porsche, a još manje Lamborghini, Bentley, Chrysler, Ferrari, Rolls-Royce. To stiže u svega nekoliko komada godišnje", objašnjava naš sagovornik.

NOV AUTOMOBIL, BENZINAC OD 1300 KUBIKA 

Od novih automobila najviše se prodaje Škoda, prema kriterijumima potpuno drurgačijim nego za polovnjake. 

"To bira 20 odsto kupaca. I koliko god da je dizel popularan među polovnjacima, skoro svi koji kupuju nove automobile odlučuju se za benzince. Električni automobili nisu popularni u Srbiji ni među kupcima novih vozila, vozila na hibridni pogon se kupuju maksimum u 10 odsto slučajeva. Novi auti koji se prodaju najčešće imaju između 1.300 i 1.499 kubika", kaže on. 

Pročitajte i ovo

Komentari 17

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Neša

Razlog za povećanu prodaju automobila je verovatno taj što tim ljudima treba auto a onaj koji su vozili više ne može fa prođe novi tehnički. Prodaja novih će još dugo biti smešna . Najmanje pola tih prodatih su kupila pravna lica. Firme i državne ustanove.

roki

samo honda, bajo moj, i to benzinac. ko zna - zna.

Kevit MijaBoom

Pre nekih dva meseca usao sam u proces razmatranja da prodamo fiat bravo 2008. I da kupimo ili nov auto ili polovan ali ne stariji od 5 god. Prva zelja kao nov je bio Fiat Tipo. I odmah razocarenje. Cekao bih auto minimum 5 meseci. Realno oko 7... Odustanem od fiata, odem da se raspitam za Skodu Skalu. Isti odgovor. Odem u Ford.... Kod svih isto. Svi su u problemu da u nekom razumnom roku ispostuju kupca. I onda sam se okrenuo u potrazi za polovnim autom. Naravno da ne bolujem ni jednom robnom markom pa tako ni kompleksima sto znaci da VW ni jednog trenutka nije bio opcija jer je to brend sa najgorim odnosom ulozeno/dobijeno. Konkretno ta stavka je prvi parametar po kojoj sam birao auto. Tako da sam uzeo ford fokus 2016 god. Prezadovoljan. Sedmica ne moze da se poredi sa njim

special image