Vozači novih vozila na dizel gorivo mogu da se nađu u veoma lošoj situaciji, jer preti nestašica potrebnog dodatka "AdBlue".
Radi se o tečnosti koja smanuje nivo azotnih oksida u izduvnim gasovima, a bez ovog dodatka mnoga putnička, ali i teretna vozila ne mogu da se voze. Poslednjih 20 godina, s razvojem motornih vozila, zahtevi za smanjenjem emisije izduvnih gasova bivali su sve veći, te su proizvođači različitim tehnologijama pokušali da ispune pomenute zahteve.
Jedna od visokopročićšenih tečnosti je upravo "AdBlue", a koristi se kod dizel motora sa Euro 4 i novijim standardom u procesu eliminacije štetnih izduvnih gasova. Međutim, sada preti njegova nestašica.
Nemački "BASF" već je smanjio proizvodnju amonijaka, ključnog sastojka AdBlue-a, a isto su najavili nemački "SKW" i mnogi drugi proizvođači.
Cena gasa je toliko visoka da se proizvodnja AdBlue-a ne isplati, a cena mu takođe vrtoglavo raste. procena je da će ga uz sadašnje zalihe biti dovoljno u srednjoročnom razdoblju. Kupovaće se skuplje, ali za sada se čini da neće biti nestašica, pišu mediji.
Nemački autoprevoznici već su alarmirani zbog pretećeg nedostatka "AdBlue". Taj dodatak je, kako ističu iz udruženja prevoznika, potreban za 90 odsto teretnjaka.
(MONDO)
Poraz Zvezde i čarke na kraju: Crveno-beli sjajno krenuli pa se skroz ugasili
Posle ovog poraza Zvezda je potonula: Efes izbacio crveno-bele iz plej-of slike, pogledajte tabelu Evrolige!
"Krenuli smo dobro, a onda se desio kolaps!": Sferopulos video dva različita tima, zato je Zvezda izgubila
Partizan pronašao novog trenera: Vraća se u Humsku čovek čiju "bombu" pamti Zvezda?
"Sav javni prevoz u Beogradu će biti besplatan": Šapić najavio veliku promenu od 1. januara