• Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

HOĆE LI DOSTAVA HRANE BITI JEFTINIJA? U Srbiji samo dve ogromne kompanije, evo šta to znači za potrošače

Tokom pandemije korona virusa sve veći broj građana naručuje hranu.

Dostavljač Izvor: Youtube/printscreen/ Wall Street Journal

Smatra se da trenutno više od pola miliona ljudi u Srbiji naručuje, a postavlja se pitanje  hoće li naručivanje biti skuplje ili jeftinije ako na tržištu budu dominanti veliki igrači. Dostavljači hrane u Beogradu mogu da zarade i 1.000 evra mesečno. Najviše zarađuju kada dostavljaju po kiši, snegu i kada prelaze duže distance po gradu, a cena prosečne produžbine je oko 1.100 dinara.

"Više zaradimo po kiši, jer nam je tada početna zarada umesto 180, 280. Tako da mnogo više zaradimo kad je loše vreme", kaže Dragan Ristić.

Možda će vas zanimati

"Imamo bonuse kada je lošije vreme, na primer jake kiše, jer je tada pojačan posao", dodaje Aleksandra Mihajlović.

Pre pandemije je kod nas bilo nekoliko velikih firmi za dostavu hrane, a kad se obim posla povećavao, strane kompanije došle su u Srbiju i kupile ih. Male domaće firme nisu mogle da se takmiče sa velikim i rešenje je bilo da ih kupi veća strana kompanija, što je značilo obostranu korist.

" U toku pandemije tržište je raslo za više od 20 odsto, a aplikacije su se dodatno razvile. Međutim, ovo tržište kod nas je ipak još u razvoju i ne postoji njihova profitabilnost, jer je cena početne usluge koju naplaćuju niska, a ono što im najviše fali su kuriri", objašnjava Žarko Malinović iz Privredne komore Srbije.

MANJE FIRMI, MANJA KONKURENCIJA

Mi sada imamo samo dve velike kompanije koje se bave dostavom hrane. Međutim, za potrošače to nije dobro.

"Oba dostavljača svojim aktima, ako ih imaju uopšte, nisu uredili odnos prema potrošačima, zloupotrebljavaju jedan prazan prostor da slobodno formiraju cene svojih usluga. To je formalno dozvoljeno sa tržišnim zakonima koji ovde vladaju, ali nije dozvoljeno sa etičkim normama", ističe Petar Bogosavljević iz Pokreta za zaštitu potrošača.

"Bez ovih kompanija činjenica je da mnogi restorani kod nas ne mogli da prežive pandemiju i ovo tržište im je koliko toliko sačuvalo poslovanje", naglašava Malinović.

Kako tvrde stručnjaci, tržište dostave hrane kod nas procenjuje se na 11 miliona evra. S obzirom na to da mu predviđaju dalje razvijanje, veruju da će se osnivati nove domaće firme.

(MONDO/RTS)

Pročitajte i ovo

Tagovi

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽA