Od kada je kompanija Glovo preuzela Donesi, mnogi korisnici, ali i ugostitelji se i dalje navikavaju na novi sistem naručivanja i slanja hrane i drugih dostavljačkih opcija preko ovog sajta i aplikacije.

I dok smo već pisali o utiscima korisnika, posebno u vezi sa doplatom od 75 dinara na cenu porudžbine zbog lošeg vremena, sada smo imali priliku da čujemo kako sve funkcioniše iz ugla onih koje biramo preko Glova da nam spreme željene narudžbine.

Procenat od svake dostave

Luka Trajković, menadžer picerije "Pizza Fabrika" na Vračaru, otkrio je za MONDO detalje paketa koji oni kao ugostitelji imaju sa Glovom.

U "Pizza Fabrika" restoranu imaju paket sa kompanijom Glovo isti kao što su imali i sa Donesi. Za razliku od mnogih drugih ugostiteljskih objekata, ova picerija ima svoje dostavljače, pa je tako i procenat koji im Glovo uzima od porudžbina onda manje od onih koji nemaju.

Određeni procenat se uzima na zaradu od svake porudžbine koja stigne preko aplikacije, a kako su nam drugi ugostitelji istakli, taj procenat je veći ukoliko se koriste Glovo dostavljači, odnosno, ako sam lokal nema svoje dostavljače. Košta i samo aktiviranje naloga za nove korisnike. U samoj Glovo kompaniji detalje o paketima nisu mogli da komentarišu za naš portal zbog Zakona o zaštiti konkurencije, tako da nema zvaničnih informacija o tačnim ponudama koje dobijaju ugostitelji za korišćenje njihovog servisa.

Trajković dalje navodi da je korisniči servis Glova sasvim prilagođen i ugostiteljima i korisnicima, i da je za sve moguće doći do dogovora.

"Sasvim korektno obavljaju korisničke usluge. Ljubazni su i po šablonu, ceo odnos prema nama im je maltene robotski. Da li se korisnik žali ili mi da se žalimo, sve može i spuštaju loptu", istakao je on.

Porudžbine koje odu u "prazno"

Međutim, jedna negativna situacija im se do sada već par puta dogodila, a proizvod je toga što Glovo ne zahteva validaciju mejl adrese ili broja telefona pri registrovanju, pa je moguće kreirati takozvane lažne profile. Za ugostitelje se to nekada završi katastrofalno.

"Dve sam imao situacije što se tiče lažnih adresa. Napravili smo porudžbinu i odneli na adresu, ali niko se nije javljao na taj broj, odnosno, bio je nepostojeći. U tom slučaju okrene se Glovo podrška i oni storniraju tu porudžbinu, odnosno, ne uzmu procenat od nje. Plus, na moje insistiranje ko će da pokrije materijal i te troškove, rekli su da će oni, ali to čekam još uvek da vidim da li će i ispuniti, mada ne vidim razlog da to i ne urade. Nije problem u tih šest, sedam pica koje su tom prilikom naručene - razdelili smo ih ljudima na ulici, više je u tome što nam se stopira kuhinja dok se te porudžbine izbacuju, a onda gubim i dostavljača na sat vremena dok to razvozi ni za šta, kako se na kraju ispostavilo", istakao je menadžer "Pizza Fabrike" za MONDO.

Iz Glovo su za MONDO na pitanje u vezi sa lažnim dostavama rekli: "Partneri su uvek plaćeni, bez obzira na vrstu porudžbine".

Korišćenje Glovo aplikacije za ugostitelje se ne razlikuje mnogo od one koja je bila na Donesi, a sitne izmene koje postoje nisu nepremostive.

"Sama aplikacija je slična kao prošla. Bolje je sada što kako ti stigne porudžbina, tako ti on na mapi pokaže gde se ta adresa nalazi, što nije bilo na Donesi aparatu. Druga stvar je što možeš sam da radiš korekciju cena, sam unosiš u tom aparatu cenu za sve stvari, ali i to je manje bitna stavka, jer smo cene već sve dogovorili i iste su nam svuda. Nekada stvara problem to što Ima fiksno vreme za svaku dostavu. Naš restoran ima vreme dostave od pola sata do sat vremena i svaka porudžbina koja zvoni, automatski kada prihvatim, preuzima i vreme te dostave što nije realna situaciju u poslu, jer neke porudžbine donosiš brže, a neke sporije. Takođe, ne postoji opcija da se odbije dostava. Ako ti je uključen aparat i ako si onlajn, ne možeš da je odbiješ iz bilo kog razloga", rekao je Trajković za naš portal.

Velika promena u poslu dostavljača

Dolaskom kompanija poput Glovo, zarada dostavljača je astronomski porasla, a ovaj posao je postao jedan od najtraženijih u Beogradu. Međutim, kako su rekli za MONDO, upravo zbog velikog jaza u platama, u početku je za mnoge ugostitelje bio veliki problem da nađu dostavljače koji hoće da rade za same lokale i fiksne, manje plate.

"Malo mi se promenio ugao za dostavljače jer sada imam sedam u rotaciji i uspeo sam da ih nađem, ali je bilo teško u jednom trenutku ekspanzija dostavljača za firme poput Glovo gde su velike mesečne zarade koje ugostiteljski objekti realno ne mogu da ponude. Ali ima prednosti i momenat rada za mene u odnosu na Glovo, jer moji dostavljači su tu, svaki dan su na istoj adresi, imaju zagarantovane smene, fiksnu satnicu i dobar bakšiš sa toplim obrokom naravno. Tako da su moji uslovi sasvim korektni u svetu dostavljača koji rade za lokale. Mi smo jedna od primamljivijih ponuda zato što nam je visoka dnevnica, 240 je sat vremena", istakao je Trajković i dodao:

"S druge strane, Glovo, koliko sam čuo, daje 180 po dostavi. Napravili su haos zato što su počeli da dele velike bonuse, mada ih i oni koriguju. Koliko vidim na mreži Dostavljača, nije lako baš ostvariti bonus. Znači oni imaju po dostavi 180 dinara, šaltaju ih s jednog kraja na drugi kraj grada, poenta priče je da uz te bonuse i sve, izlaze sa 120 do 150.000 dinara mesečno. On za jedan aktivni radni dan, ako radi punom parom 8 do 10 sati, zaradi 4.000 do 6.000, a 13.000 dobija bonus ako ostvari 100 porudžbina nedeljno", rekao je on.

Tranzicija s jednog servisa na drugi

Trajković je za naš portal otkrio i kako je kod njih tekao proces tranzicije na novi Glovo servis. Kao i za svake druge veće promene, u početku je bilo malo "štucanja", ali kako on ističe, ništa nije nerešivo.

"Kada se prebacio ugovor s Donesi na Glovo, čekalo se tri meseca za prvu uplatu. Praksa je bila da se jednom mesečno uradi obračun i razlika, pa nam se taj obračun uplaćuje i to uopšte nije mala suma - prilično smo od njih zavisni. Prva razlika je bila što je Glovo uplatio prvi put tek posle tri meseca dok oni sve to nisu prepakovali. Sad nam stiže jednom mesečno i plaćanje je maksimalno korektno", istakao je on za MONDO i dodao da je bilo "natezanja" i oko aparata preko kojeg se vide i prihvataju dostave.

"Druga stvar, čekali smo ih skoro dve nedelje da nam dostave aparat u momentu kada se Donesi ugasio, dok nismo dobili Glovo aparat i dok nas nisu registrovali. Čak i sada ima lokala koji su radili sa Donesi i žele da rade sa Glovo, ali i dalje nisu aktivirani na njihovom nalogu, i čekaju na aparat."

U svakom slučaju, dostavljački servis Glovo se ustaljuje na domaćem tržištu, a kako ugostitelji, tako i korisnici, se sve više navikavaju na novi sistem funkcionisanja.

Anketa

Kako naručujete hranu?

(Mondo)