• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KADA MOŽETE DA RASKINETE UGOVOR SA OPERATERIMA BEZ PENALA: Potrošači imaju problem, jer ne znaju JEDNU bitnu stavku

Autor Ivana Lazić

Potrošači prilikom sklapanja ugovora sa kablovskim i mobilnim operaterima bi trebalo dobro da se upute u uslove korišćenja usluga.

 televizija Izvor: Shutterstock/0meer

Zbog nepoznavanja komplikovanih propisa prilikom potpisivanja ugovora sa kablovskim i mobilnim operaterima, potrošači se često iznenade kada shvate da ne mogu da raskinu ugovor bez plaćanja dodatnih troškova.  

Jelena Marković iz Beogarda požalila se da je morala raskid ugovora da najavi 30 dana ranije, iako je od njegovog potpisivanja prošlo više od dve godine.

"Odlučila sam da promenim operatera. Mislila sam da je ugovorna obaveza prestala, jer je prošlo dve i po godine. Kada sam otišla da raskinem ugovor, rekli su mi da je otkazni rok mesec dana, što znači da još toliko moram da plaćam njihovu uslugu", kaže Beograđanka.

Međutim, u ovoj situaciji operater je bio u pravu. Kako objašnjava Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), dve godine je minimalni period važenja usluge.

"Korisnik koji je nastavio da koristi njihove usluge i dalje ima ugovornu obavezu. Ukoliko hoće da raskine ugovor, potrebno je da to najavi 30 dana ranije. U suštini, potrošač će taj mesec morati da plati, a na njemu je da odluči da li će i za to vreme koristiti uslugu istog operatera ili hoće odmah da prestane", kaže Dragić. 

Ako korisnik želi da raskine ugovor, a nije istekao period od dve godine, onda mora da plati punu cenu usluge za to vreme koliko je bio korisnik tog operatera. Dragić napominje i to da ako je neko koristio uslugu šest meseci, on za taj period mora da doplati razliku između popusta i pune cene.

"U ugovoru sa minimalnim periodom važenja od dve godine, uračunat je određeni popust. Ako pre tog roka korisnik hoće raskid, mora da nadoknadi tu razliku. Ako je uzeo i mobilni telefon, mora da plati i punu cenu uređaja po tržišnoj vrednosti, onako kako operater proceni", kaže Dragić.

Potrošači najviše raskidaju ugovor zbog nezadovljstva uslugom, a uglavnom se dešava da imaju loš signal ili manju brzinu interneta od predviđene. U tom slučaju, operater ima rok od 48 do 72 sata da prijavljeni kvar popravi. Ukoliko to ne učini u tom periodu, onda potrošač ima pravo da raskine ugovor zbog nepoštovanja opštih uslova, i to bez bilo kakvih dodatnih troškova.

 Ako operater odbije prigovor potrošača, sa tvrdnjom da je sve u redu, onda korisnik mora da se obrati RATEL-u, ukoliko hoće da reši svoj problem. Ova agencija kontroliše kvalitet usluge kroz svoj sistem i obaveštava potrošača da li je u pravu. Kada RATEL ustanovi da je došlo do kršenja obaveze, operater je dužan da postupi u skladu sa nalogom ovog regulatornog tela.

Raskid bez penala

Korisnici imaju pravo da raskinu ugovor sa kablovskim operaterom, ukoliko je on ukinuo određenu uslugu ili promenio nešto iz opštih uslova potpisanog ugovora, a da o tome nije obavestio potrošača. U toj situaciji, građani imaju rok od 30 dana za raskid bez ikakvih dodatnih troškova.

(MONDO/Novosti)

Pročitajte i ovo:

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Bojan

Trebalo bi da se zabrani, da mogu, da menjaju cene. Ako promeni, korisnik bi trebao da ima pravo, da raskine ugovor. Sve je to igra macke i misa, recimo kako mts radi za internet: kaze brzina uploada "do" 80mbps; nikad nije presao 75mbps, odnosno vrlo je stabilan, svaki put je 75. Ne mozete da se zalite, jer su rekli "do" 80. A, 5mbps nije malo za upload! Ako placam 80, onda neka bude 80, a ne 75. Kako se nekad ne prevare i ne puste vise?

lou kragujevac

Da li ste sigurni sa potrošač ima rok od samo 30 dana da raskine ugovor bez penala ukliko operater promeni cenu , brzinu ili sadržaj . To nigde ne piše. ni u jednom zakonu.

Sofi

Mora,mora, sve mora, jer dzabe daju, ma poklanjaju. A kad hoces se razvedes....alimentacija operateru :(

special image