Zbog nepoznavanja komplikovanih propisa prilikom potpisivanja ugovora sa kablovskim i mobilnim operaterima, potrošači se često iznenade kada shvate da ne mogu da raskinu ugovor bez plaćanja dodatnih troškova.
Jelena Marković iz Beogarda požalila se da je morala raskid ugovora da najavi 30 dana ranije, iako je od njegovog potpisivanja prošlo više od dve godine.
"Odlučila sam da promenim operatera. Mislila sam da je ugovorna obaveza prestala, jer je prošlo dve i po godine. Kada sam otišla da raskinem ugovor, rekli su mi da je otkazni rok mesec dana, što znači da još toliko moram da plaćam njihovu uslugu", kaže Beograđanka.
Međutim, u ovoj situaciji operater je bio u pravu. Kako objašnjava Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), dve godine je minimalni period važenja usluge.
"Korisnik koji je nastavio da koristi njihove usluge i dalje ima ugovornu obavezu. Ukoliko hoće da raskine ugovor, potrebno je da to najavi 30 dana ranije. U suštini, potrošač će taj mesec morati da plati, a na njemu je da odluči da li će i za to vreme koristiti uslugu istog operatera ili hoće odmah da prestane", kaže Dragić.
Ako korisnik želi da raskine ugovor, a nije istekao period od dve godine, onda mora da plati punu cenu usluge za to vreme koliko je bio korisnik tog operatera. Dragić napominje i to da ako je neko koristio uslugu šest meseci, on za taj period mora da doplati razliku između popusta i pune cene.
"U ugovoru sa minimalnim periodom važenja od dve godine, uračunat je određeni popust. Ako pre tog roka korisnik hoće raskid, mora da nadoknadi tu razliku. Ako je uzeo i mobilni telefon, mora da plati i punu cenu uređaja po tržišnoj vrednosti, onako kako operater proceni", kaže Dragić.
Potrošači najviše raskidaju ugovor zbog nezadovljstva uslugom, a uglavnom se dešava da imaju loš signal ili manju brzinu interneta od predviđene. U tom slučaju, operater ima rok od 48 do 72 sata da prijavljeni kvar popravi. Ukoliko to ne učini u tom periodu, onda potrošač ima pravo da raskine ugovor zbog nepoštovanja opštih uslova, i to bez bilo kakvih dodatnih troškova.
Ako operater odbije prigovor potrošača, sa tvrdnjom da je sve u redu, onda korisnik mora da se obrati RATEL-u, ukoliko hoće da reši svoj problem. Ova agencija kontroliše kvalitet usluge kroz svoj sistem i obaveštava potrošača da li je u pravu. Kada RATEL ustanovi da je došlo do kršenja obaveze, operater je dužan da postupi u skladu sa nalogom ovog regulatornog tela.
Raskid bez penala
Korisnici imaju pravo da raskinu ugovor sa kablovskim operaterom, ukoliko je on ukinuo određenu uslugu ili promenio nešto iz opštih uslova potpisanog ugovora, a da o tome nije obavestio potrošača. U toj situaciji, građani imaju rok od 30 dana za raskid bez ikakvih dodatnih troškova.
(MONDO/Novosti)
Jovanović spasao Partizan: Odbranio penal, "zaključao" gol i sačuvao tri boda za kraj godine!
Lalatović skočio na Dudića, novinari sprečili tuču! Pogledajte haos posle utakmice u Novom Sadu
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti
Mondo ukrštenica za 22. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!