• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KAKO RASKINUTI UGOVOR BEZ POSLEDICA: U ovom slučaju kablovske i mobilne operatere možete da TUŽITE

Autor Tamara Jovanović

Mnogi muku muče sa kablovskim i mobilnim operaterima. Međutim, u pojedinim slučajevima, korisnici mogu da podnesu tužbu.

Za raskid ugovora pretežno se odlučuju oni koji su nezadovoljni pruženom uslugom, bilo da su u pianju česti prekidi televizijskog i internet signala, neadekvatna usluga ili nešto treće, za raskid ugovora operater traži da se plati naknada.

"Korisnik je dobio da plati tri računa više, jer je hteo da raskine ugovor, za koji je mislio da je istekao, a operater ga je automatski produžio i nije obavestio korisnika. Operater naplaćuje naknadu zbog selidbe. Naplaćuju i otkazni rok od mesec dana", samo su neke u nizu pritužbi koje svakodnevno stižu na adresu Nacionalne organizacije potrošača.

Možda će vas zanimati

Kako kažu, korisnici mobilnih i kablovskih usluga mogu da raskinu ugovor bez naknade jedino u slučaju ako operater promeni odredbe ugovora i da pri tome ne obavesti korisnika. Međutim, ako se raskida iz ličnih razloga, naknada je neizbežna.

"Do nedavno su operatori uzimali naknadu koja se odnosila na preostali iznos mesečnih rata do isteka ugovora. To je definisano kao nepravična ugovorna odredba i tu smo imali nadzor i kontrolu operatora", kaže Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije i dodaje da rešenje  glasi da se naplaćuje naknada, koja je najpovoljnija. Ipak, potrošačima je najteže da dokažu da je kvalitet usluge loš.

"Mi nažalost raspolažemo negativnom statistikom. Mali je broj onih koji su dokazali da kvalitet nije dobar, teško vas puštaju operateri da raskinite ugovor i priznaju grešku", ističe Jovanovićeva.

Kako kaže, operateri su u obavezi da bitne izmene najave bar mesec dana ranije, posebno kada je u pitanju cena. U slučaju da dođe do nesporazuma, građani mogu da se obrate i RATEL-u.

"Ono što je bitno u prikupljanju podataka, ako Agencija ustanovi da je došlo do kršenja obaveza mi nemamo mehanizam, ni kaznene mere prema operatorima", poručuje Ana Skočić iz RATEL-a i dodaje:

"Do  23. novembra su, gledajući ovu godinu, evidentirana ukupno 2.452 prigovora u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, a od toga se 644 odnose na pravo na raskid ugovora. Međutim, na prigovorima uglavnom sve i ostane, malo je onih koji odlučuju da se sude".

(MONDO/RTS)

Pročitajte i ovo

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Knjazevcanka

I ako zelis da raskines ugovor odvucice te ko zna dokle i ko zna gde!Zato citajte ljudi sve do najsitnijih detalja i ako treba vratite se na tacke koje se odnose na prethodne i naknadne sve dok vam ne bude jasno sta potpisujete!Inace ce vam"odrati kozu" preko javnih izvrsitelja!

Pedja

Ti da si neko udruzenje za zastitu potrosaca uticao bi da se ovo stanje promeni. A ti konstatujes i to je to.

Razum

Operateri rade onako kako im država dozvoli, tako da sve ide odatle. Pazite ove nebuloze: “radkid miraš da najaviš 30 dana ranije, a onda se prave gluvi”, “moraš da platiš za period do isteka ugovora iako si ranije radkinuo ugovor i ne koristiš usluge”….. 😂🤣😂

special image