Jedna od odlika sadašnjosti jeste veliki porast broja građana koji radije plaćaju karticama i digitalnim novčanicima.

Napredak tehnologija i promene navika prilika su da se udovolji željama kupaca, a najbolje rešenje za to jeste povećanje broja mesta na kojima do proizvoda ili usluge može da se dođe bez gotovine u džepu“, ističe Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu.

Bilo da ste kupac koji u svojoj lokalnoj prodavnici želi da plaća karticom ili biznis koji se prečesto susreće sa mušterijama bez gotovine u novčaniku, razvoja bezgotovinskog plaćanja će svakome od njih svakodnevicu učiniti jednostavnijom“, navodi Đorđević.

Kao prednosti bezgotovinskog plaćanja ističu se njegova savremenost i praktičnost. Građani imaju veće poverenje i u preduzeće, i u proizvod koji su deo umreženog sistema i proverenog procesa, što plaćanje karticom potvrđuje, jer POS terminal može da poseduje samo uredno registrovan privredni subjekat. U pitanju je, dakle, trend koji su potrošači rado prihvatili, ali kako stoje stvari sa druge strane, kod preduzetnika?

Prva pogodnost se prepliće u oba slučaja – i za male biznise je efikasnost i praktičnost u poslovanju veoma važna. Bez nošenja pazara u banku, optimizuje se i pojednostavljuje proces rada. Ono što je posebno važno napomenuti jeste da ovakav način poslovanja pruža jasniji uvid u finansijsko zdravlje preduzeća – podaci o protoku novca su jasniji, precizniji i bliži stanju u realnom vremenu.

Prema istraživanju NALED-a, sprovedenom u okviru nacionalne inicijative za razvoj bezgotovinskog plaćanja „Bolji način“, čak 72 odsto ljudi u Srbiji plaća bezgotovinski, jer je lakše i brže, dok ostali naglašavaju prednost kupovine na rate, bezbednost i kupovinu preko interneta. Ipak, iako naše tržište beleži rast kupovina bez upotrebe gotovine, Srbija i dalje ima 2,2 puta manje prodajnih mesta koja to omogućavaju u odnosu na EU. Iz tog razloga, kompanija Visa je odlučila da se, uz ostale partnere projekta, priključi inicijativi „Bolji način“.

Kao kompanija želimo da podržimo digitalnu transformaciju u Srbiji. Baš zbog toga smo odlučili da budemo jedan od partnera inicijative 'Bolji način', čiji je glavni cilj osnaživanje malih biznisa i institucija u svetu u kome digitalna plaćanja postaju sve češći izbor potrošača. Upravo digitalizacijom će preduzetnici povećati svoju konkurentnost, jer će kupcima njihovih roba i usluga dati izbor u načinu plaćanja. Takođe, kroz češće korišćenje bezgotovinskih plaćanja doprinećemo smanjenju sive ekonomije i bržem ekonomskom razvoju naše zemlje. Procene su da bi rast digitalnih plaćanja za samo pet odsto tokom pet godina, smanjio obim sive ekonomije i do 13 odsto, što je jasan pokazatelj važnosti ovog projekta“, pojašnjava Đorđević.

Inicijativa „Bolji način“ uključuje subvencionisane uslove za uvođenje bezgotovinskog plaćanja karticama, instant plaćanja i drugih digitalnih oblika, na 25.000 prodajnih mesta širom Srbije koji će tokom prvih godinu dana uživati povoljnije trgovačke naknade.