• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KAD OVU PREVARU VIDE U MARKETU, KUPCI POBESNE: Prodavci se odmah izvinjavaju zbog cena, a evo kome možete da se žalite

Autor Ivana Lazić

Potrošači su česta žrtva obmane trgovaca, ali za sitan novac slučaj retko prijavljuju tržišnoj inspekciji.

 Kako trgovci u marketima varaju kupce Izvor: Shutterstock/sorbis/Youtube/PRVA/Screenshot

Građani se pri odlasku u kupovinu često susreću sa sitnim prevarama lukavih trgovaca i to najčešće kada su u pitanju proizvodi na akciji. Tako često kupuju proizvode na lažnim popustima, pa je ušteda minimalna ili gotovo nikakva.

O tome čime se sve služe trgovci, ali i koja su prava potrošača, govorio je Dejan Gavrilović iz Udruženja Efektiva.

"Ne možemo reći da je baš prevara u pitanju, budući da se cene na akciji i regularno ne razlikuju drastično. Tačno je da trgovci često posežu za tako nekim obmanama, ono što smo najčešće primećivali jeste da je neka cena konstantna i kao da se u nekom trenutku dopiše neka veća, ta se precrta, onda ova cena ostaje, koja je bila, a to se na neki način predstavi kao akcija. Ima i onih akcija koje su stvarne, gde se vidi da je neka stvar snižena", kaže Gavrilović za Jutro na Prvoj.

"Jedan od načina na koji bi moglo da se utvrdi da li je neki proizvod zaista na akciji je ulazak u poslovne knjige trgovca, a to može samo tržišna inspekcija, a drugi način je da ljudi prate cenu određenog artikla, to se uglavnom radi o tehnici, beloj tehnici, nameštaju. I onda neko prati cene i jave nam često ukoliko je lažni popust. Građanin i kada donese prijavu tržišnoj, ne dobije nikakav odgovor, nema epiloga. Tu tržišna inspekcija nije agilnija, u smislu da se takvi trgovci stavljaju na liste, da bi vodili računa o takvim stvarima.", kaže Gavrilović.

Na rafu jedna, a na kasi druga cena

Ne zna se da li je prevara ili neažurnost, kupac plaća onu cenu koju je zatekao na rafu. Uglavnom nisu neke razlike u pitanju, prodavci se izvinjavaju, oni moraju to iz svog džepa da nadoknade, i sve se završi na tome: "U redu, platiću". Ovde treba prijaviti slučaj tržišnoj inspekciji, ali zbog sitnog novca, ljudi se ne odlučuju na to", kaže Gavrilović koji zaključuje da nema pravila šta će biti na akciji, a da se uglavnom stavljaju na popust proizvodi koji su pri isteku roka. 

(MONDO)

Pročitajte i ovo:

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image