Veći broj ljudi nije u mogućnosti da kupi novi automobil pa je vozačima veoma bitno da znaju koji "polovnjak" je najbolji. Magazin Auto Bild sproveo je istraživanje kola koja su prešla 100.000 kilometara.
Kako se navodi magazin je sproveo maratonske testove, a kad automobil pređe pomenutu kilometražu stručnjaci iz Dekre ga rastavljaju i traže i najmanju grešku. Na ovaj način napravili su listu od deset automobila i naveli koje su probleme imali nakon što su prešli 100.000 kilometra.
10. mesto: VW Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline
Ovaj automobil je bez problema prešao preko 100.000 kilometra, pa je test produžen na 150.000 - skoro da nema problema osim nekih sitnica (npr. kuka prikolice).
9. mesto: Toyota Prius IV
Tehnologija odlična, unutrašnjost kao nova, samo blaga rđa u karoserijskim šupljinama.
8. mesto: Mercedes A 220 d
Nakon završetka testa izdržljivosti nema ozbiljnih nedostataka.
7. mesto: Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AWD
Samo manji nedostaci, korozija ispod zaptivke prtljažnika.
6. mesto: Suzuki Swift Sport
Prva (bezopasna) rđa se pojavila na bočnim stubovima tokom demontaže - inače bez nedostataka.
5. mesto: Audi A4 Avant
Unutrašnjost, završna obrada, tehnologija - Audi skoro da nema slabosti.
4. mesto: Seat Ateca 1.4 Eco TSI Style
Testeri su se žalili da bi sedišta mogla biti udobnija na dugim putovanjima - inače bez grešaka. Još se čeka demontaža Dekre (test izdržljivosti je produžen).
3. mesto: Audi A6 Avant 40 TDI S tronic
Parking senzor dovodi do čestih poruka o greškama, nema drugih slabosti.
2. mesto: BMW Z4
Bez ikakvih problema, bez neplaniranih poseta radionici, skoro bez habanja posle 100.000 kilometra. Rastavljanje takođe ne pokazuje nedostatke i samo malo habanje
1. mesto: Audi A3 Sportback g-tron
Pogon na prirodni gas: nijedan automobil nije pouzdaniji od ovog Audija, 100.000 kilometra bez kvarova i oštećenja, čak ni nakon demontaže A3 ne pokazuje slabosti.
Kako možemo da znamo koja je stvarna kilometraža koju je određeni auto prešao?
Nemanja Lazarević za TV Prva objasnio je koji sve mehanizmi postoje i u kojim slučajevima su više, a u kojim manje merodavni. Lazarević savetuje vozačima da prvo vide koje je automobil godište, pa da na osnovu toga zaključe koliko je "prešao". Matematika je prilično jednostavna - na zapadu je godišnji prosek 30-40.000 kilometra, pa izračunajte sami! "Dobar automobil sa pravom, manjom kilometražom podjednako košta i na zapadu i kod nas, a pri tom kada ga uvozite imate dodatne troškove poreza, uvoza, špedicije i svega", objašnjava Lazarević i dodaje da je po njegovom mišljenju pri kupovini mlađih automobila najbolja solucija auto koji je kupljen nov u Srbiji od prvog vlasnika koji ga je redovno održavao u ovlašćenom servisu.
(MONDO)
Bolan poraz Crvene zvezde u Milanu: Radonjićeva bomba nedovoljna, prolaz u Ligi šampiona nemoguća misija!
"Ovo je sramota za Ligu šampiona, nas ovde ne žele": Vladan Milojević prekinuo ćutanje u Milanu i žestoko udario
"Ma ovde nema govora, skočio sam sa stolice kad sam video": Srpski sudija zgranut gledao kako kradu Zvezdu
NOVO NA MONDO PORTALU: Probaj MONDO sudoku, svaki dan u 19h nova igra!
"Navijači nas već vide na fajnal-foru": Marinković zna da su igrači gladni, ali je oprezan