• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

PROIZVOD KOJI SMO SVI KUPOVALI U MARKETU PROGLAŠEN ZA NAJVEĆU PREVARU! Potrošači besni, našao se na crnoj listi

Autor Uroš Matejić

Svake godine potrošački centri glasaju o najgorem "lažnom pakovanju godine".

 Rama margarin lažno pakovanje godine Izvor: MONDO/Lana Stošić

Svi se sećamo reklame koja je davno kružila na našoj televiziji "Volimo rama, rama margarin, rama margarin", a sada je taj "Rama" margarin, koji se prodavao na nemačkom tržištu, proglašen je za najvarljivije pakovanje godine (nem. "Mogelpackung des Jahres").

Neslavnu titulu margarinu je dao u ponedeljak Potrošački centar iz Hamburga. Proizvod proizvođača "Upfield" od prošle godine se prodaje u pakovanju od 400 umesto 500 grama, po većoj ceni u kutiji iste veličine. Proizvod je poskupeo 25 posto, tvrde zaštitnici potrošača koji traže od zakonodavaca bolju zaštitu za potrošače od takvih skrivenih poskupljenja, pišu nemački mediji, a prenosi Feniks magazin.

Svake godine potrošački centri glasaju o najgorem "lažnom pakovanju godine" i tako se suprotstavljaju prevarama velikih korporacija. U januaru su potrošači putem interneta birali jednog od pet kandidata za neslavnu titulu.

Nikad više pritužbi

"Upfield je otišao predaleko i Rama više od ostalih zaslužuje glas za 'lažnu ambalažu godine'. Ako se sadržaj smanji, a pakovanje ne, potrošači imaju male šanse da primete trik s manjom količinom", kažu iz Centra za savetovanje potrošača u Hamburgu.

Budući da je margarin namirnica koja se često kupuje i gotovo uvek nudi u posudama od 500 grama, postupak je posebno hrabar. Savetovalište za potrošače nikada ranije nije primilo toliko pritužbi na neki proizvod. Na neslavnoj listi se nalaze i Calgon, Haribo i čips "Pringles".

Evo popisa:

  1. mesto: "Rama" margarin.
  2. mesto: Sir "Leerdammer" iz Lactalisa: Sir ne samo da je poskupeo, nego se smanjio sadržaj sa 160 grama na 140 grama. Potrošači plaćaju i do 43 posto više za isti proizvod.
  3. mesto: Omekšivač vode za mašinu za veš "Calgon" proizvođač Reckit Benckiser: Kupci plaćaju 42 posto više.
  4. mesto: Gumene bombone iz Hariba: Firma stavlja manje bombona u kesice, što znači da plaćate do 14 posto više.
  5. mesto: "Pringles" iz Kellogg’sa: Čips je poskupeo 25 posto, a u pakovanju ga ima i 15 grama manje nego pre.

Evo kako je izgledala reklama za Rama margarin:

Rama margarin
Izvor: Youtube/RM2009RM

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 20

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Dr Mr

Данас у Малију кренем да купим "домаће" УХТ млеко Моја Кравица, кад оно произведено у Пољској. 3,2%, спаковали га у ону црвену амбалажу као што је било 2,8,%, вероватно да боље заварају траг.

LoLa

@Dr Mr I dalje piše da je domaće...

Baranjacccccc

Nije to samo kod vas u EU, ovde preko bare u Severnoj Americi ista stvar. Ovde se to zove "shrinkflation" reč sastavljena od reči smanjenja I inflacije.

special image