Oko polovina zaposlenih ljudi u Srbiji zarađuje do 60.500 mesečno i ovaj iznos nije teško potrošiti. Međutim, dobar deo plate ode i zbog neznanja kako da se pravilno raspolaže novcem. Na primer, postoje ljudi koji kupuju proizvode samo zato što su na akciji iako im uopšte nisu potrebni.

Predsednik Udruženja potrošača Efektiva Dejan Gavrilović navodi da je prva greška koju građani prave to što kupuju samo u jednoj prodavnici. "Dakle, kupujemo one stvari koje su nam potrebne u jednoj prodavnici, a ne gledamo da li je negde taj isti proizvod jeftiniji", kaže Gavrilović.

Postoje sajtovi, poput Cenoteke, na kojima mogu da se vide cene istih proizvoda u nekoliko različitih marketa, pa potrošači mogu da odluče da obave kupovinu tamo gde je jeftinije. Druga greška koju građani prave jeste korišćenje e-bankinga.

"Desi se da neko koristi e-banking da bi platio nešto što košta 500 ili 600 dinara, neke sitne račune, ne razmišljajući o tome da će im svaka transakcija biti naplaćena, recimo, 15 dinara. To nisu velike pare ali, malo pomalo, nakupi se“, objašnjava sagovornik.

Kao naredni primer, Gavrilović navodi one potrošače koji odu u prodavnicu po jedan ili dva proizvoda, ali ipak kupe malo više od toga. "Neki potrošači krenu ciljano u određeni market, jer su videli da je tamo u toku sniženje, pa žele da kupe jednu ili dve stvari po nižoj ceni. Međutim, onda odu u taj market i vide još neke proizvode koji su jeftini, pa ih kupuju, iako nisu došli po njih. Često se dešava da potrošači kupuju proizvode koji im uopšte nisu potrebni, ali su jeftini", kaže Gavrilović.

Četvrta greška koju prave građani jeste što ne mogu da odole akcijama koje nude prodavnice pa se često desi da kupe proizvod koji im nije potreban. I peta greška koja dovodi do toga da građani brže potroše plate jeste korišćenje aplikacija za dostavu hrane. Međutim, korisnici ovih aplikacija često ne obraćaju pažnju na to kolike su cene na aplikaciji, a kolike na sajtu restorana. Istina je da hrana iz pojedinih restorana na aplikacijama skuplja nego što je u samom restoranu. Tako je u većini slučajeva isplativije nazvati direktno restoran i zaobići aplikacije.

(MONDO/Nova.rs)