• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OVIH 5 POLOVNIH AUTOMOBILA SU IDEALNI ZA ŽENE! Jedna stvar je presudna kada tražite savršeno vozilo

Autor Sara Gajić

Spoj funkcionalnosti, udobnosti i sigurnosti kod vozila su prioriteti kada se biraju automobili.

 5 automobila za žene Izvor: Danilo Mišić

Mali auto za žene nije samo pitanje estetike, već i funkcionalnosti, udobnosti i sigurnosti. Listu smo pravili u cenovnom rangu od 1.000 do 10.000 evra. U ovom tekstu, predstavićemo vam najbolje polovne automobile za žene koje kombinuju sve ove karakteristike, kako bi vam pomogli da pronađete savršeni auto za vas. Ovi automobili nude niz prednosti, zbog čega su postali sve popularniji izbor kod pripradnica nežnijeg pola.

Nissan Juke (2010- i dalje)

Kad se ovaj Nisanov model pojavio na tržištu, bio je jedini u svojoj klasi subkompaktnih krosovera, koji je započeo tu klasu i rodonačelnik je klase subkompaktnih krosovera. Posle tri godine, pojavio se njegov tehnološki brat blizanac Reno kaptur. Debitovao je kao serijsko vozilo na Salonu automobila u Ženevi 2010. u martu i pozicionirao se ispod kaškaja, predstavljen je u Severnoj Americi na Međunarodnom sajmu automobila u Njujorku 2010. da bi se prodaja počelaza 2011. godine.

Iako je tokom cele decenije, od 2010. mogao da se pohvali jednom generacijom, Nissan Juke 2020. je došao kao veliko osveženje sa većim izmenama. Njegov moderan dizajn i CMF-B platforma su prvo što svi ljubitelji automobilizma primete na ovom modelu. Ima ogroman prtljažnik i veoma kvalitetne materijale u unutrašnjosti automobila. Opremljen je najnovijom tehnologijom, kao što su: specijalan sistem sa ekranom osetljivim na dodir, Bose sound sistem koji ima 8 zvučnika, odlična smartphone konekcija, Nissan-ov ProPilot sistem poluautonomne vožnje, itd.

Ono zbog čega su Nissan Juke iskustva veoma pozitivna, najviše govori o njegovom neospornom kvalitetu i unapređenim performansama u odnosu na prethodnu generaciju ovog moćnog automobila. Zahvaljujući fenomenalnom enterijeru, blago unapređenim LED farovima i spojlerima zbog čega je Nissan Juke postao moderniji i aerodinamičniji. Kontrolna tabla je izuzetno pregledna, što omogućava vozaču izuzetnu preglednost i praktičnost tokom vožnje.

Ukoliko ste se odlučili da kupite Nissan Juke polovni automobil, na tržištu možete ponaći Nissan Juke prve generacije od 7.000 evra pa naviše, dok je najjeftiniji polovni Nissan Juke 2020 godište oko 18,500 evra.

Fiat 500 (2007 - i dalje)

Kod nas ga i dalje zovu "fića", iako je reč o nasledniku potpuno drugog modela, popularnog "topolina". Stigao je 50 godina nakon što je predstavljena prva generacija Fiata 500. Postao je slavan znatno pre nego što je krenuo u prodaju zahvaljujući svom retro izgledu, što je recept koji su uspešno iskoristili VW Buba i Mini. Za razliku od prve generacije, ima prednji pogon i motor je smešten napred. Dostupan je i kao neka vrsta polukabrioleta, kojoj se skidaju krovni paneli. Osvojio je preko 40 nagrada, proglašen je za automobil godine od strane brojnih časopisa, a dobio je i titulu najlepšeg auta na svetu. Vrlo su zanimljive sportske Abarth verzije u ograničenim izdanjima (neke samo 49 primeraka), sa 180 ili čak 200 konjskih snaga. Drugi modeli u njegovoj klasi su: Fiat Uno, Ford K, Škoda Citigo, Audi A1, VW up!...

Atraktivna kontrolna tabla je u skladu sa spoljašnjim izgledom, uz mnogo retro detalja i originalnosti. Kupcima je na raspolaganju mnoštvo različitih verzija enterijera po pitanju kombinacije materijala i boja. Neki vlasnici se žale na neobičan položaj sedenja i nemogućnost nalaženja idealne pozicije. Pritom se upravljač podešava samo po visini, a ne i po dubini. Premali prostor za odmor levog stopala. Preglednost je dobra. Na zadnjoj klupi nema mnogo mesta, što je lako pretpostaviti. Prtljažnik je mali (185 litara), ali zato ima pravilan oblik. Iako ovo nije porodičan automobi, za dvoje odraslih i dvoje dece može sasvim dobro da posluži kao prevozno sredstvo koje se odlično snalazi u gradskoj gužvi i lako parkira na mesto gde veća vozila ne mogu da stanu. Uostalom, Fiat 500 svojim spoljašnjim dimenzijama jasno daje do znanja čemu je namenjen - dugačak je samo tri i po metra.

Zahvaljujući malim dimenzijama i dobroj preglednosti odlično se snalazi u gradskim uslovima. Zbog kratkog međuosovinskog rastojanja udobnost nije najsjajnija. Udobnost takođe u velikoj meri zavisi i od dimenzija točkova. Pri dužim putovanjima može da bude zamoran. Ipak, pravo je uživanje voziti ga kroz krivine, naročito sa nekim od snažnijih motora ili Abarth verziju. Ručica menjača je na dohvat ruke, pa se lako izvlači iz motora.

Na sajtu Polovniautomobili cene su u rasponu od 4.500 do 8.000 evra, u zavisnosti od godišta i opreme.

Citroen C3 druga generacija (2009 - 2016)

Druga generacija Citroena C3 je dizajnerski prilično dinamičnija, mada se to ne može reći i za vozne osobine. Mnogi ga smatraju ženskim automobilom, zbog karakterističnog izgleda, a tu su i kompaktne dimenzije u kombinaciji sa dovoljno prostora u kabini, dobra preglednost, udobnost, lagan volan koji dodatno olakšava parkiranje. Citroen C3 druge generacije dostupan je isključivo u verziji sa petoro vrata. Za 8 cm je duži i 6 cm širi od prethodne generacije. U proseku je težak oko 1.000 kg, u zavisnosti od opreme i motora (dizelaši su teži).

Po pitanju pouzdanosti spada u sredinu - slabiji benzinci su se pokazali prilično pouzdanim i jednostavnim za održavanje. Isto važi i za vešanje. Redizajniran je 2013. godine. Verzije pre i posle redizajna najlakše je prepoznati po amblemu. Do 2013. tzv. „ševron" stoji samostalno, dok je kod redizajnirane verzije integrisan u dve hromirane lajsne koje čine ram gornjeg dela maske hladnjaka. Dobio je i dnevna LED svetla. Tu su i razne izmene u enterijeru, koji nakon redizajna izgleda prilično lepše. Takođe je unapređena i ponuda motora. Drugi modeli u njegovoj klasi su: VW Polo, Opel Corsa, Renault Clio...

Pozicija sedenja je nešto viša, što obezbeđuje više prostora u kabini i bolju preglednost, ali sa druge strane ima dodatni negativan uticaj na generalni osećaj u krivinama zbog preteranog naginjanja i slabe bočne podrške. Sedišta su udobna i ima dovoljno prostora za četiri osobe, mada može da se smesti i peta. Vozačko radno okruženje je vrlo jednostavno i ergonomično, bez neke ekstravagancije kakva bi se očekivala od jednog Citroena, mada je kod redizajnirane verzije to u dobroj meri "popravljeno". Naročito lepo deluju verzije sa najbogatijim paketom opreme i velikim ekranom. Materijali su prosečnog kvaliteta - u zavisnosti od verzije i paketa opreme, ima tu i tvrde i meke plastike, lakiranih površina, itd. Osnovna zapremina prtljažnika je 300 litara (u samom vrhu klase), a kada se obore nasloni zadnje klupe dobija se 1.000 do 1.120 litara korisne zapremine. Naslon zadnje klupe se deli u odnosu 60:40, pa može da se prevozi i neki duži predmet uz dva saputnika. Pomalo smeta visoka tovarna ivica. Ima dovoljno pregrada i ostava za sitnice.

Oslanjanje je veoma meko i podešeno je tako da pruži vrhunsku udobnost. Stoga je vožnja u ovom automobilu udobna i prilikom prelaska preko raznih neravnina uprkos tome što je kraći od četiri metra i ima manje međuosovinsko rastojanje od konkurencije. Međutim, u krivinama se suviše naginje, a upravljač, iako precizan, suviše je lagan i ne daje dovoljno povratnih informacija. Stoga iole oštrija ili brža vožnja kroz krivine teško da predstavlja zadovoljstvo - naprotiv, naročito kada u obzir uzmemo i nedovoljnu bočnu podršku na sedištima. Jednostavno, C3 je predviđen za opuštenu i laganu vožnju čak i u kombinaciji sa snažnijim motorima. Treba ipak imati u vidu da redizajnirana verzija ima nešto kraće opruge (tako kažu u Citroenu) i da je stoga smanjeno naginjanje i vožnja učinjena donekle dinamičnijom.

Na sajtu Polovniautomobili cene su u rasponu od 3.000 do 6.000 evra, u zavisnosti od godišta i opreme.

Smart ForTwo (1998 - 2007)

Sa dužinom od samo dva i po metra i mestom za dve osobe, Smart ForTwo predstavlja ultimativni gradski automobil. On lako može da se parkira tamo gde vlasnici prosečnih automobila ne mogu ni da pomisle. Pritom vozaču i suvozaču nudi više nego pristojan komfor, a predstavlja i neku vrstu statusnog simbola, naročito kabrio verzija.

Prva generacija Smarta nosi kodnu oznaku W450. Motor je smešten pozadi, ispod poda prtljažnika, tako da je rad na njemu i na pratećim komponentama vrlo nezgodan zbog nedostatka prostora. Smart je dužine 250 cm, što znači da je kraći od međuosovinskog rastojanja nekih automobila, pa mu treba oprostiti nedostatke kao što su mali prtljažnik, nedostatak zadnje klupe i slično. Širina mu je 152 cm, a visina 155 cm. Redizajniran je 2002. godine, kada je dobio potpuno drugačije farove, veoma blage izmene u kabini i nove benzinske motore. Lansiran je oktobra 1998. godine. Stigao je sa turbo-benzinskim motorom od 599 kubika sa 49, 54 ili 61 KS. Prilikom redizajna radna zapremina je povećana na 700 kubika, a snaga na 50 ili 61 KS. Pojavio se i dizel motor od 800 kubika sa 41 KS.

Postoje i tjunirane verzije, kao npr. Brabus sa 75 KS. Dostupan je u dve verzije - kao klasičan "hečbek" i kao kabriolet, koji je ustvari tzv. targa verzija. Naime, platneni krov može da se povuče unazad kao šiber koji otvara kompletan krov, a zatim može da se sklopi skroz pozadi zajedno sa zadnjim delom. Nakon toga ručno mogu da se skinu horizontalni nosači krova i da se smeste u posebne pregrade u vratima prtljažnika.

Mnogi kod ovako malog automobila strahuju da nije dovoljno bezbedan, ali konstruktori su po ovom pitanju uradili odličan posao. Ima veoma jaku konstrukciju, što je pokazao i na testovima. Svi spoljašnji paneli karoserije su plastični. Drugi modeli u njegovoj klasi su: Citroen C1, Kia Picanto, Peugeot 107...

Unutrašnjost je vrlo zanimljivog dizajna. Instrument tablu čini ogroman lučni brzinomer ispod kojeg se nalazi displej sa raznim informacijama. Neke verzije su uz doplatu dobijale centralno postavljen obrtomer i sat u sportskom stilu. Centralna konzola sa komandama audio uređaja, ventilacije i pratećim stvarima okrenuta je ka vozaču, tako da je ergonomičnost odlična.

Vozač i suvozač imaju sasvim dovoljno prostora. Pritom imate osećaj kao da sedite u mnogo većem automobilu. Sedišta su solidna, mada kvalitet može da zavisi od verzije i paketa opreme. Kvalitet materijala u kabini je generalno dobar, mada i on zavisi od verzije i paketa opreme. Na gornjoj strani prednje konzole, gotovo kompletnom širinom, nalaze se dve velike otvorene pregrade.

Vozač ispod volana ima još jednu veliku otvorenu pregradu; suvozač takođe ali mnogo manju pošto prostor zauzima vazdušni jastuk. Ne bi smetalo da ima više zatvorenih pregrada. Prtljažnik je mali ali sa svojih 150 litara dovoljan za najosnovnije potrebe. Prtljažni prostor može da se proširi do 260 litara.

S obzirom na njegove dimenzije i proporcije, konstruktori su morali da reše razne probleme kako bi Smart bio dovoljno stabilan i bezbedan i u krivinama i pri višim brzinama. Jedan od kompromisa je tvrdo vešanje, što naravno negativno utiče na udobnost.

Ali ipak je ovo izuzetno mali i pravi gradski auto, koji definitivno nije namenjen dugim vožnjama, tako da od njega ne mogu da se očekuju čuda po pitanju udobnosti. Pogon je na zadnjim točkovima. Ima šestostepeni poluautomatski ili automatski menjač, čijim radom većina vozača nije baš zadovoljna, bilo da je reč o sporosti promene stepena prenosa ili neprijatnog "trzanja" prilikom promene.

Neke verzije imaju "lopatice" iza volana kojima se upravlja menjačem. Preglednost je odlična, kako zbog velikih staklenih površina, tako i zbog povišene pozicije sedenja. Uprkos maloj masi, kubikaži i snazi motora, Smart troši znatno više goriva nego što se to očekuje. Po fabričkim podacima benzinci prosečno troše oko 4,7 l/100 km, a dizelaš od 3,4 do 3,8 l/100 km (u zavisnosti od izvora). Na sajtu Polovniautomobili cene su u rasponu od 2.000 do 4.000 evra, u zavisnosti od godišta i opreme.

Peugeot 206 (1998 - 2009)

Verovatno jedan od najpopualarnijih automobila među ženama, a ujdeno i najjeftiniji na ovoj listi. Pritom treba imati u vidu da je 206-ica zvanično lansirana septembra 1998. godine. Prodaja je od samog starta išla odlično i nastavljena je dobrim tempom još mnogo godina - više nego što je iko očekivao.

Zvanično je lansirana septembra 1998. kao hečbek, 2 godine kasnije stiže kupe-kabrio, karavan dolazi 2001, a od 2005. postoji i sedan verzija. Peugeot 206 je redizajniran 2003. godine kada je dobio drugačije farove, zadnje svetlosne grupe, drugačije migavce, razne „sjajne" detalje... Tu su i sitne izmene u enterijeru. Iako je 207-ica počela da se proizvodi 2006. godine, 206-ica je ostala u igri. Tek početkom 2009. predstavljena je redizajnirana verzija 206-ice, koja je nazvana 206+. Prepoznatljiva je po znatno drugačijem prednjem kraju - farovi su preuzeti od 207-ice.

Peugeot 207 se proizvodio do 2014. godine, a prodaja modela 206+ u Evropi je zaustavljena u maju 2013. zbog veće potražnje za modelom 208 kao i zbog pojave modela 301 koji je baziran na modelu 207. Primerci sa početka proizvodnje nisu baš najpouzdaniji, ali vremenom su Francuzi popravljali stvari, a neki ozbiljniji problemi su rešeni kod redizajna. Ipak, delovi su relativno jeftini, ima ih dovoljno i novih i polovnih, ima dovoljno majstora i već su mnogi dobro upoznati sa karakterističnim problemima. Drugi modeli u njegovoj klasi su: VW Polo, Opel Corsa, Renault Clio...

Plastika u kabini je otporna na habanje - jeste kvalitetna, ali je tvrda. Dakle, nema one meke, kao gumirane plastike kakvu svi vole. Mnogima smeta ovoliko tvrde plastike, ali zato bar je sve tako sklopljeno da je enterijer prilično otporan na pojavu neprijatnih zvukova. Nema mnogo krckanja, pucketanja i "cvrčaka", čak ni kod starijih primeraka. Enterijer je stilski lepo izveden, naročito u odnosu na konkurente iz perioda kada se pojavila. Instrument tabla je pregledna, zanimljivog izgleda kod redizajnirane verzije.

Komande su ergonomične i logično postavljene. Zamerke idu na komande klimatizacije koje su suviše nisko postavljene - nekome će biti malo teže da ih dohvati u toku vožnje. Sedišta su prosečna, kvalitet materijala i udobnost može u solidnoj meri da zavisi od paketa opreme i starosti automobila. Prostora pozadi nema baš mnogo, a s obzirom da je reč o prilično kompaktnom modelu, ne može se ni mnogo očekivati. Ni spuštajuća linija krova mnogo ne pomaže. Uprkos tome, zadnja klupa je udobna. Volan ne može da se podešava po dubini, već samo po visini, osim u baznim verzijama. Stoga visoki vozači u baznim verzijama ne mogu baš najbolje da se smeste. Deluje kao da je 206-ica dizajnirana za osobe manjih gabarita.

Prilično je praktična za ovako mali auto. Podsetimo se, 206-ica hečbek je duga samo 3.835 mm, mada se dimenzije za nijansu razlikuju u zavisnosti od verzije (redizajna). Džepovi u vratima su veliki, vrata kasete ispred suvozača imaju dva držača za čaše. I iznad same kasete ispred suvozača postoji vrlo korisna otvorena pregrada. Prtljažnik ima 240, a sa oborenim naslonima 1.130 litara. Rezervni točak se nalazi ispod automobila, što nije baš najpraktičnije rešenje. Karavan je nešto duži, pa ima osetno veći i funkcionalniji prtljažnik.

Oslanjanje je meko podešeno, tako da je 206-ica prilično udobna. Ipak, stoga u krivinama ne ostavlja utisak agilnosti i okretnosti, mada je sigurna i stabilna. Ima dobru zvučnu izolaciju. Jedan od popularnijih motora je 1.4 HDI - ne pruža impresivne performanse, ali je zato vrlo štedljiv. Benzinac od 1.4 litra sa 75 KS uprkos maloj snazi na papiru u vožnji čini 206-icu vrlo dinamičnom, bar u gradskoj vožnji. Motor od 1.1 litar sa 60 KS je prilično anemičan, a nije baš ni mali potrošač kao što se očekuje.

(MONDO/Srbija Danas)

Pročitajte i ovo

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrcela

Uh. Moje misljenje je da sve zene trebaju da izbegavaju Francuska vozila! Znam da ce sada mnogi da skoce, ali to je istina. Recicu par stvari koje niko ne moze da pobije. Francuska vozila jesu udobna, necu da gresim dusu, ali u isto vreme su jako, jako mekana vozila i traze vise "odrzavanja" od ostalih vozila. Motori su dobri, ali dizne su katastrofa, ali bukvalno katastrofa; obratite paznju i uvericete se da svaki Francuz cvokoce. Osim toga, lampice se pale kao novogodisnja rasveta, to je za Francuska vozila normalno. Desavaju im se neki nebulozni kvarovi, recimo crkne ventilator kabine, a tu jednostavno nema sta da crkne, ali kod njih se to redovno desava. - Ja nisam cuo da je to na nekom drugom vozilu crklo! Da li sam vec rekao da su im dizne zacarani krug? Francuska vozila nisu mali potrosaci iako ce vam vecina reci da jesu, ali to je laz, svi gledaju sta pokazuje board. Dobri i cupavi Mrcela laze? - Da li ste se ikada zapitali, zasto vam kompjuter ne pokazuje potrosnju dok vozilo ne postigne neku odredjenu brzinu? - Zato sto bi morao da vam pokaze da je potrosnja prilikom kretanja 35-40 litara. - Opet dobri i cupavi Mrcela laze? Znaci, kada vam neko ponudi (a, na placevima, ako ste zensko, ponudice vam) Francuza ili Lanciju, nemojte se samo okrenuti i odsetati, nego se okrenite i bezite trcecim korakom, koliko vas noge nose od tih vozila! Nissan je nestro drugo, ima Renoove motore, ali klasa delova, konkretno dizni je drugacija! I, na kraju ja molim sve zene bezite od motora 1 i 1.2, znaci bezite koliko vas noge nose a kada vise ne mozete da bezite, odgurujte se nekako rukama, bilo kako, samo se udaljavajte! Ja licno ispod 1.6 motora ne bi isao; motor mora biti rasterecen, da bi trajao. Zene ne moraju da voze mala vozila, veeca vozila se lakse i lepse voze!

Kit Ket

@Mrcela Zene moraju, i trebaju da voze manja vozila, jer se u velikim automobilima snalaze katastrofalno, i zagorcavaju drugima zivote.

special image