• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

AUTOMOBILI POSKUPLJUJU ZA OKO 600€? Ovaj porez utiče na cenu vozila - ŠOK

Autor Ivana Vlajković

Automobili u EU će poskupeti za oko 600 evra.

 kola na parkingu Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Novi granični porez na ugljenik u Evropskoj Uniji uzrokovaće rast prosečne cene novog automobila za skoro 600 evra, kako procenjuje američka konsultantska kuća "Boston Consulting Group".

Unija mehanizmom za ugljenično prilagođavanje na granicama (CBAM) obavezuje uvoznike izvan EU da joj plaćaju porez na ugljenik koji emituju prilikom proizvodnje. Iz "Boston Consulting Groupa" ukazali su da je u prosečnom automobilu s četvoro vrata sadržano sedam tona ugljen-dioksida (CO2), od čega se nešto manje od polovine odnosi na čelik i aluminijum koji se koriste za proizvodnju automobila.

S obzirom na to da porez na tonu ugljenika trenutno iznosi 82,90 evra, očekuje se da će prosečna cena novog automobila porasti za 580,30 evra. Proizvođači su već morali da otkupe pravo na emitovanje ugljen-dioksida kako bi mogli da uvezu ono što im je potrebno za proizvodnju.

Poljska je krajem avgusta najavila da će pred Evropskim sudom pravde osporiti CBAM. Tvrde da je za uvođenje CBAM-a bila potrebna jednoglasna podrška, a ne kvalifikovana većina u EU. Poljska ministarka za klimu Ana Moskva je ukazala da bi CBAM za posledicu mogao da ima neravnomeran rast troškova energije u celoj Uniji i da je to u suprotnosti principu energetske solidarnosti.

Brazil, Južna Afrika, Indija i Kina tvrde da se diskriminišu CBAM-om. Očekuje se da bi njime najteže bile pogođene Rusija, Turska i Ukrajina. Neke od ovih država bi verovatno pred Svetskom trgovinskom organizacijom (WTO) pokrenule spor protiv EU, ali moraju da sačekaju 2026. godinu kako bi mogle da dokažu koliku su štetu pretrpele.

WTO bi mogao presuditi protiv Unije ako bi utvrdio da je različitim državama po različitim stopama naplaćivala poreze za iste proizvode ili ako se utvrdi da je domaće proizvode drugačije tretirala u odnosu na strane, piše portal Brussels Signal, prenosi Blic.

Pogledajte

02:40
"KOD NOVIJIH AUTOMOBILA VIŠE NE MOŽE DA SE PREPOZNA PRAVA KILOMETRAŽA!" Stručnjaci otkrili šta je presudno kod kupovine vozila
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrcela

Treba uzeti nesto na fabricki metan?

Postar

@Mrcela Nema nista bez dizelasa.Pitam ljubitelje E-automobila kad im stane negde na putu isprazne se baterije cime da ga napune.Punjacem za mobilni.Kad odem do UniRent-a ili Menadzer rent a car svi traze dizelase nisam cuo da neko trazi elektronca.

Neko ko vas je video svojim ocima na delu

Ove EU birokrate ce unistiti ekonomiju totalno.najveci zagadjivac na svetu je USA vojska ali to niko ne spominje jer ne smeju.Male ljude ugnjetavaju sa porezima na Ekologiju ali zato o velikima ne smeju ni da pisu.

special image