• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

REKLAMACIJA ROBE U SRBIJI JE PRAVA MUKA! MENJA SE ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Ovako prodavci odbijaju žalbe kupaca

Autor Ivana Vlajković

Menja se Zakon o zaštiti potrošača u Srbiji.

 kupovina Izvor: Shutterstock

Kupovina na internetu, transparentnost pri određivanju cena, prava potrošača pri korišćenju "besplatnih" onlajn usluga, neke su od odredbi koje će biti obuhvaćene izmenama Zakona o zaštiti potrošača.

Cilj planiranih izmena je da se u postojeći zakon implementiraju tri direktive Evropske unije. U Centru, međutim, navode da izmene zakona, neće u velikoj meri promeniti život potrošača u Srbiji. Pojašnjavaju da usvajanje propisa Evropske unije u domaćem pravnom sistemu do sada nije bio problem, ali njihova primena - jeste.

"Ono što Evropska unija od nas traži jeste isti nivo zaštite potrošača kao u EU. Da li mi imamo isti nivo zaštite kao što je u jednoj Francuskoj ili Nemačkoj? Svakako ne, ni približno. Zašto je taj isti nivo njima uopšte potreban? Potreban je zbog privrede, ne toliko zbog potrošača. Dakle privreda očekuje otprilike isti nivo zaštite da bi roba, usluge mogli da nesmetano teku između država članica", rekao je za Euronews Srbija Nebojša Lazarević iz Centar za evropske politike i radne grupe Nacionalnog konventa o EU za poglavlje 28 - zaštita potrošača i zaštita zdravlja.

Reklamacija robe za potrošače u Srbiji uglavnom je prava muka. U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije, kažu da najviše prigovora stiže za odeću i obuću. U slučaju odbijanja prigovora, potrošač mora da pribavi stručno mišljenje, a to zahteva i vreme i novac.

"Ako ste vi reklamirali patike koje ste platili 7.000 dinara, dok uradite veštačenje kako bi se dokazalo ko je odgovoran za taj propust, ako vam se odbije reklamacija. Trgovci najčešće u svom obrazloženju navedu da je neadekvatno održavanje, da je neko mehaničko oštećenje, da je potrošač odgovoran za taj nedostatak koji se pojavio i da bi potrošač dokazao da nije on, mora da tu obuću šalje u neku ustanovu da pribavi stručno mišljenje, da eventualno uradi veštačenje, dakle sve to zahteva vreme", kaže pravni savetnik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Mladen Alfirović.

Ukoliko i nove izmene zakona budu imale stari problem - da se ne primenjuju u praksi, život potrošača u Srbiji mogao bi da ostane isti.

BONUS VIDEO: 

Pogledajte

01:11
EKONOMISTA SAVETUJE U ŠTA DANAS PRETVARATI NOVAC: Ne treba igrati samo na JEDNU kartu! Danas je važno ne izgubiti MNOGO
Izvor: Kurir televiija
Izvor: Kurir televiija

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mitke

**********n nikad više od pre dve godine. Gorotex patike nakon DVA MESECA pukli šavovi na obe patike na istom mestu (očigledan fabrički problem) Vratili i napisali "Nema ošteċenja" a rupe dva prsta da prođu!

Realno

U Valjevu u jednoj radnji reklamiram u julu patike 20-ak dana nakon kupovine. U pitanju su dečije kožne puma patike. Razlog - spala bela boja sa kože na gornjem delu iznad prstiju. Obuvene max 10-ak puta. Radnica mi saopštava da se džabe žalim. Nakon određenog vremena dobijam odgovor: NEADEKVATNO ODRŽAVANJE. Jel to znači da se patike nose samo u stanu ili šta već? I o čemu više diskutovati.

special image