• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ŠTA AKO VAM NE STIŽE RAČUN ZA STRUJU IZVESNI PERIOD, PA DOBIJETE ZBIRNI? Detaljno uputstvo kako da se žalite EPS-u!

Autor Nevena Davidović

Iz Udruženja potrošača "Efektiva" navode da je izdavanje zbirnih računa za struju nezakonito.

 GetOriginalImageById.jpg Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Građanima su, nakon hakerskog napada na EPS u decembru prošle godine, počeli da stižu drastično veći računi za struju, a ima i pojedini građani navode da račune ne dobijaju izvesni period, nakon čega im stigne objedinjeni račun. Iz Udruženja potrošača "Efektiva" navode da je takav način izdavanja nezakonit.

Građane je pre hakerskog napada, početkom novembra prošle godine, sačekaklo poskupljenje struje. Prema novom cenovniku Elektroprivrede Srbije kilovat-čas električne energije za građane u sve tri zone (zelenoj, plavoj i crvenoj), bilo da je reč o jeftinoj ili skupoj struji, poskupeo je za 9,28 odsto. Na to se nadovezao hakerski napad, što je za posledicu imalo to da građani nisu mogli da koriste šaltere EPS-a, kao ni da račune plate ili reklamiraju online.

Iz Udruženja potrošača "Efektiva" pojašnjavaju da imaju slučajeve građana koji su dobijali zbirne račune, kao i da je to nezakonito. Kako kažu, takve račune bi trebalo reklamirati. "Prema članu 90 Zakona o zaštiti potrošača, račun za usluge od opšteg ekonomskog interesa se izdaje za pruženu i izmerenu uslugu u obračunskom periodu koji ne može biti duži od mesec dana. Dakle, mesečni račun ne može da se odnosi na sabranu potrošnju iz nekoliko meseci unazad već samo na izmerenu potrošnju u mesecu za koji se taj račun izdaje", kažu u Efektivi.

Pojašnjavaju da se trgovac strujom ne može neosnovano bogatiti tako što mesecima ne očitava struju, pa onda građanima izda jedan formalno mesečni račun, ali koji je suštinski zbirni i u kojem taj zbir biva tarifiran kao crvena zona. "Da je trgovac strujom radio svoj posao, očitavao brojilo u mesečnom ritmu i izdavao mesečne račune na vreme, ti pojedinačni računi bi bili u nižim zonama (zelenoj i plavoj), i iznosi obračunatih cena za svaki od tih računa bili bi značajno niži nego na tom 'zbirnom' računu koji je svu tu potrošnju sabrao i nabio u crvenu zonu koja je - papreno skupa".

Kako reklamirati račun?

U udruženju potrošaća navode da reklamacijom treba zahtevati poništavanje spornog "zbirnog" računa i izdavanje odvojenih mesečnih računa sa odvojenim vrednostima očitavanja. Ukoliko je potrošač sam očitavao brojilo, pa je o tome obaveštavao EPS u pisanom obliku, na ta svoja obaveštavanja treba da podseti. Ako obaveštenja o svojim očitavanjima nije slao, to treba da učini kroz reklamaciju.

"Poznato nam je da kada se potrošač protiv 'zbirnog' računa pobuni reklamacijom, da odustaju i šalju pojedinačne, ispravljene račune. Zato nemojte ćutati. Bunite se. Reklamirajte. Onaj ko ćuti i povije glavu provede se ko bos po trnju", navode iz Efektive. Zaključuju da izdavanje "zbirnih" računa za struju koji su formalno mesečni predstavlja obmanu potrošača - nepoštenu poslovnu praksu, zabranjenu Zakonom o zaštiti potrošača. Ona je kažnjiva po članu 187. Zakona o zaštiti potrošača, a prekršiocu je zaprećena novčana kazna za prekršaj u rasponu od 300.000 do 2.000.000 dinara.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

01:43
PLATITE STRUJU OD KUĆE UZ JOŠ MANJU PROVIZIJU NEGO U POŠTI! Stanić otkrio sve što treba da znate o novom portalu EPS-a
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(Nova/MONDO/N.D.)

Možda će vas zanimati

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Xxx

Samo u ovoj zemlji postoji potreba da potrosac bukvalno vija dobavljaca da mu plati uslugu. Kod mene covek ne dolazi uopste da popisuje struju, online ne moze da se prijavi jer im je sajt u kvaru, preko maila isto nista, na telefon se ne javljaju, mozda bi se i javio neko kad bi zvao i gubio svoje vreme dnevno na pozive sa njima 4-5 sati ili da idem da gubim dane i cekam u redu u Elektrovojvodini. Pa gde to ima ja se pitam?! A posle ti dodje i obracuna ti sve kw u crvenoj, i opet potrosac nadrlja…

PRINCIPijalan

Drzava je rekla da ce zbog onog hakerskog napada oni koji u decembru uplate isti iznos kao u novembru imati popust na racun. Slagali su. Niti smo dobili popust niti ista. Samo neke nebuloze. Dosao mi prvo u januaru ceo racun za novembar. Uopste nisu racunali uplatu. Posle toga mi posalju zbirni za decembar i kao neki dug. Kada sam izracunao sta su tu muckali, uplatio sam im nesto preko 3.000 razlike koju sam duzan. Sad cemo videti sta ce biti kada dodje januarski. Sta ce oni tu racunati. U svakom slucaju, nikakvog popusta.

sasa

@PRINCIPijalan Ne znam koliko imas godina, ali si ocigledno ceo zivot ziveo bez kontakta sa ovom drzavom ako mislis da Srbiji treba verovati. Najveci neprijatelj gradjana Srbije od 1945 do danas je upravo drzava!

special image