Najsavremeniji Novi Terminal 1 međunarodnog aerodroma Džon F. Kenedi u Njujorku trebalo bi da otvori svoja vrata za putnike 2026. godine, a Er Srbija će biti među prvim svetskim avio-kompanijama koje će ga koristiti. Novi Terminal 1 gradi se u saradnji sa Lučkom upravom Njujorka i Nju Džersija kao deo rekonstrukcije aerodroma Džon F. Kenedi vredne 19 milijardi dolara.
Direktni letovi između glavnog grada Republike Srbije i Njujorka uvedeni su 2016. godine, a srpska nacionalna avio-kompanija u ovom trenutku leti i do sedam puta nedeljno sa postojećeg Terminala 1 aerodroma Džon F. Kenedi. Shodno strateškim ciljevima i težnji kompanije da dodatno pojača saobraćaj između Beograda i Njujorka, Er Srbija je ugovorila prelazak na Novi Terminal 1 aerodroma Džon F. Kenedi.
"Izuzetno se radujemo otvaranju Novog Terminala 1 na njujorškom aerodromu Džon F. Kenedi. Partnerstvo sa Novim Terminalom 1 je potvrda stalnog unapređenja naših usluga i posvećenosti zadovoljstvu putnika. Uvereni smo da će najsavremenija tehnologija, optimizovani procesi i unapređeni sadržaji Novog Terminala 1 redefinisati putovanja i omogućiti bolje korisničko iskustvo za naše putnike", rekao je Jirži Marek, generalni direktor Er Srbije.
"Veoma smo zadovoljni što će Er Srbija postati deo našeg rastućeg portfelja avio-kompanija koje će poslovati na Novom Terminalu 1 i ponuditi putnicima stalne letove između Njujorka i istorijskog grada Beograda. Dok napredujemo ka planiranom otvaranju 2026. godine, naša inicijativa da postanemo terminal izbora na aerodromu Džon F. Kenedi za globalne avio-kompanije sve više se ubrzava. Zahvaljujemo se Er Srbiji što je ukazala poverenje Novom Terminalu 1 i radujemo se saradnji", rekao je predsednik i izvršni direktor Novog Terminala 1, dr Džerard P. Bušel.
Novi Terminal 1 do sada je objavio partnerstva sa sedam avio-kompanija: Er Frans, KLM, Etihad, Korijan Er, LOT Poliš erlajns, EVA Er i Er Srbija, a nova partnerstva biće objavljena i u narednim mesecima. Novi Terminal 1 teži da bude među prvih pet na svetu po rangiranju Skajtreksa i putnicima će pružiti autentičnu atmosferu Njujorka uz najsavremeniju tehnologiju i iskustvo svetske klase u maloprodaji i ugostiteljstvu.
U prvoj fazi, u junu 2026. godine, na Novom Terminalu 1 biće otvorena glavna zgrada i 14 gejtova, dok je otvaranje kompletnog Terminala predviđeno za 2030. godinu. Kada bude potpuno završen, terminal će imati 23 gejta i površinu od više od 222 hiljade kvadratnih metara. Međunarodni terminal će biti najveći na aerodromu Džon F. Kenedi i zauzimaće ukupnu površinu trenutnog Terminala 1 i bivših Terminala 2 i 3.
O Er Srbiji
Er Srbija je ponosna naslednica prvog nacionalnog avio-prevoznika kompanije Aeroput, osnovane 17. juna 1927. godine, kao i JAT-a i Jat ervejza. Kompanija se nalazi na osmom mestu na listi najstarijih avio-kompanija na svetu koji i dalje posluju. Kompanija je od samog početka bila među liderima u civilnom vazduhoplovstvu, a od 1961. godine članica je Međunarodne asocijacije vazdušnog saobraćaja (IATA).
Pod imenom Er Srbija, kompanija posluje od 26. oktobra 2013. godine, kada je promenila ime i celokupan identitet, uvodeći nove koncepte poslovanja i usluge širom rastuće saobraćajne mreže. Danas Er Srbija igra ključnu ulogu u razvoju vazduhoplovstva u Srbiji, srpske industrije putovanja i turističke privrede Srbije. Prioritet Er Srbije je pružanje usluge izuzetnog kvaliteta za sve putnike. Cilj kompanije je da putnicima pruži maksimalnu udobnost tokom putovanja, bez obzira na klasu kojom lete.
U putničkom i teretnom saobraćaju, Er Srbija leti do više od 80 redovnih i čarter destinacija u Evropi, na Mediteranu, Severnoj Americi i Aziji. Posredstvom partnerskih avio-kompanija u prilici je da ponudi letove do međunarodnih odredišta u Aziji, Australiji, Severnoj Americi i Africi.
Flotu Er Srbije trenutno čine širokotrupni avioni tipa erbas A330-200, uskotrupni avioni iz porodice erbas A320, kao i turboelisni ATR 72-600 avioni za regionalne letove. Pored matičnog aerodroma "Nikola Tesla" u Beogradu, Er Srbija u Srbiji leti i sa niškog aerodroma "Konstantin Veliki", kao i međunarodnog aerodroma "Morava" kod Kraljeva.
O Novom Terminalu 1
Novi Terminal 1 na aerodromu Džon F. Kenedi predstavlja smeo i uzbudljiv projekat razvoja vrhunskog međunarodnog terminala koji će služiti kao osnovni terminal, u okviru transformacije koju sprovodi Lučka uprava vredne 19 milijardi dolara, koja će terminal pretvoriti u globalnu kapiju šire gradske oblasti Njujorka i Sjedinjenih Američkih Država. Terminal 1 će postaviti novi standard za dizajn i usluge, sa ciljem da se plasira među prvih pet po rangiranju Skajtreksa i da postane jedan od najboljih aerodromskih terminala na svetu. Prva faza vredna 9 milijardi dolara predstavlja najveće pojedinačno finansiranje projekta u istoriji SAD-a.
Novi Terminal 1 se gradi na lokacijama na kojima se sada nalaze Terminal 1, nedavno zatvoreni Terminal 2 i bivši Terminal 3, gde će biti osnova južne strane aerodroma Džon F. Kenedi. Izgradnja se odvija u fazama. Očekuje se da će prva faza, koja obuhvata nove holove za dolaske i odlaske i prvi set od 14 novih gejtova, biti završena 2026. godine.
Po završetku, predviđenom za 2030. godinu, Novi Terminal 1 će imati više od 222 hiljada kvadratnih metara, što će ga činiti najvećim terminalom na aerodromu Džon F. Kenedi i skoro iste veličine je kao kombinovana dva nova terminala aerodroma La Gvardija. Terminal 1 će biti vrhunski terminal samo za međunarodne letove sa 23 gejta. Terminal je najsavremenije opremljen i održivo dizajniran, sa fokusom na budućnost, i imaće prostrane, prirodno osvetljene javne prostore, najsavremeniju tehnologiju i niz sadržaja, sve dizajnirano sa ciljem da se poboljša iskustvo putnika, kao konkurent nekim od najbolje ocenjenih aerodromskih terminala na svetu.
Konzorcijum Novog Terminala 1, koji čine partnerske organizacije za rad, operativne poslove i finansije, predvode "Ferrovial", "JLC Infrastructure", "Ullico" i "Carlyle". Terminal 1 se gradi udruženim snagama, uz posvećenost uključivanju lokalne zajednice i radne snage, fokusirajući se na raznolikost i mogućnosti izgradnje kapaciteta, uključujući ambiciozne ciljeve za stvaranje prilika za lokalne, manjinske poslovne subjekte i subjekte u vlasništvu žena (MWBE) i poslovne subjekte u vlasništvu veterana sa invaliditetom (SDVOB).
BONUS VIDEO:
(MONDO/U. M.)
Stručnjak za energetiku o sankcijama NIS-u: Cene goriva bi otišle u nebesa i došlo bi do nestašice
Partizanovog igrača čeka duža pauza: Mijailović otkrio detalje o povredi košarkaša!
Željko učio igrače kako da promaše slobodno bacanje: Uzeo loptu, šutnuo i okrenuo se ka Amerikancu (video)
Napadnut autobus sa fudbalerima Zvezde u Novom Pazaru! Bačen topovski udar, policija hitno reagovala
Partizan zove navijače, besplatno u Humsku: "Važno je da budemo ujedinjeni"