Radovi na pruzi za velike brzine od Novog Sada do Subotice napreduju brže nego što je planirano, kažu investitor i izvođači radova. Predviđaju da bi već u decembru mogao da bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj između Beograda i najsevernijeg grada u Srbiji.
Više od sedam miliona putnika putovalo je "Sokolom" od Novog Sada do Beograda za dve godine, od kada je završena ta deonica pruge za velike brzine. Vozovi ponovo postaju popularni u Srbiji, a sa brzom prugom rastu i očekivanja.
Izgradnja pruge Novi Sad – Subotica za brzinu do 200 kilometara na sat obavlja se predviđenom dinamikom, a radovi na celoj dužini pruge organizovani su u tri smene.
"Donji stroj je realizovan 98 posto, gornji stroj je realizovan 67 posto od ukupne dužine. Tu su i radovi na elektrifikaciji pruge, tu je postavljanje voznog voda, takođe i stanične zgrade, odnosno stanični objekti, u velikom broju su završeni građevinski radovi", navodi inženjer Slobodan Kostić.
Investitor očekuje da bi već u decembru mogao da bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj. Prugom između Novog Sada i Subotice putovanje bi trajalo 42, a od Beograda do Subotice oko 70 minuta.
"Plan je da već u septembru krenu ozbiljna testiranja, da pre toga bude završena pruga u građevinskom smislu, da izvođači radova obave svoja testiranja i da onda već u septembru dođu specijalni vozovi koji će testirati ispravnost pruge i kvalitet izvršenog posla", ističe Nenad Stanisavljević iz Infrastruktura železnice Srbije.
Domaći stručnjaci rame uz rame sa kineskim
Kineske železnice angažovale su preko 2.000 domaćih stručnjaka, više od 400 specijalnih mašina i veliki broj kineskih radnika. Kineski inženjer kaže da je ubrzanju radova doprinela saradnja stručnjaka obe strane.
"Glavni zadaci ovog kampa i svih ovih radionica su varenje šina, brušenje, hlađenje, fino varenje, i to se sve radi AT varenjem, što na neki način garantuje visokokvalitetno varenje, koje je u slučaju brzih pruga izuzetno važno", objašnjava inženjer "Kineske železnice" Jang Guanling.
Tri nove železničke stanice
Na pruzi za velike brzine od Novog Sada do Subotice neće biti putnih prelaza, zbog čega je izgrađen veliki broj podvožnjaka i nadvožnjaka. Uporedo se radi na rekonstrukciji postojećih i grade tri nove železničke stanice - Vrbas, Rumenka i Lovćenac.
Od 58 objekata koji će biti izgrađeni na 108 kilometara deonice pruge od Novog Sada do Subotice, vijadukt u Vrbasu, koji se nalazi na samoj sredini je najveći, najkompleksniji, sa dužinom od gotovo kilometar i po.
"Vijadukt je bio najveći izazov. Zbog dinamike smo povećali broj skela, oplata i slično. Na vijaduktu još treba da se završi hidroizolacija i mislim da ćemo početkom aprila imati preduslove da položimo kolosek", dodaje Jang Guanling.
Pruga za velike brzine od Beograda do Budimpešte deo je projekta kineske inicijative "Pojas i put" kako bi se grčka luka Pirej povezala železnicom sa Evropskom unijom. Od ukupno 350 kilometara te pruge, 184 kilometra grade se u Srbiji, a 166 u Mađarskoj.
BONUS VIDEO:
(RTS/Mondo/A.V.)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina
Zvezdin Amerikanac hitno reagovao na pomen otkaza Sferopulosu: Šuter crveno-belih se oglasio na Instagramu
Igrao za Zvezdu i rekao najskuplje "ne" u istoriji evro-košarke! Jedan čovek mu se sada smeje zbog 12 miliona