Do skoro vikendice su bile najtraženije nekretnine za prodaju, ali prema zvaničnim podacima Republičkog geodetskog zavoda situacija više nije takva. Zainteresovanost za vikendice vratila se na nekadašnji nivo. Jelena Davidović, sa portala nekretnine.rs objasnila je zašto je došlo do velikog skoka interesovanja, a sada ga ipak i manjka.
"Domaće tržište nepokretnosti je poslednjih nekoliko godina doživelo ekspanziju, rast od 30 odsto zabeležen je nakon pandemije. Ovaj rast se temelji na osnovu broja ostvarenih transakcija i ukupne vrednosti kupoprodaja", kaže Davidović.
Retrospektiva: Kako su se tražile vikendice
"Nakon pandemije došlo je do promene navika u kupovini nekretnina, zvezde tržišta su postale vikendice odnosno kuće van gradskih područja.
Zabeležen je trend kupovine vikendica i seoskih imanja jer je tražnja upravo za ovim objektima nakon pandemije porasla za fantastičnih 50 odsto.
2020. godina nesporno je bila najbolja za tržište vikendica. U odnosu na 2019. prodato ih je čak za 50 odsto više, a prema podacima Republičkog geodetskog zavoda, Vojvodina je bila najtraženija oblast. Na prvom mestu, po broju prodatih objekata, bila je Fruška gora gde je prodato 882 vikendice, dok ih je u ostatku zemlje prodato oko 560.
Izražena potreba za bekstvom u prirodu i mir značajno je doprinela popularnosti ove vrste nepokretnosti i tokom 2021 kao i 2022.godine. Vrеdnost tržišta vikеndica u Rеpublici Srbiji u 2022. godini iznosila je 27 miliona еvra, a u Vojvodini 13 miliona еvra.
Međutim 2023.godina donosi promene i tako tokom prvog polugodišta 2023 godine, broj prodaja ovih nekretnina pao je za 30 odsto u odnosu na 2022 godinu.
Postavlja se pitanje zbog čega je došlo do promene ovog trenda? Koliko su promene u navikama kupaca i ubrzan način života uticali a koliko globalna kriza?
Kao jedna novina na tržištu potaknuta onom eksplozivnom tražnjom za vikendicama iz 2020. godine jeste pojava odnosno izgradnja stambenih kompleksa i apartmana u vangradskim i planinskim područijma.
U prilog tome govore podaci da se odmah nakon plasiranja novih projekata, proda većina nekretnina. Pored potrebe za prirodom kupci žele i određeni sadržaj kao i mogućnost održavanja nekretnine za vreme njihovog odsustva.
Može se konstatovati da investitori pažljivo prate gde je to usmereno interesovanje kupaca, kakav im je sadržaj potreban kao i koliko je važan značaj mesečnog održavanja ukoliko se kupci nakon kupovine opredele za rentiranje svoje nekretnine.
Bonus video:
(Nekretnine, Mondo, I.L.)
Zvezda pokazala Evropi da joj je mesto u plej-ofu: Kad imaš igrača koji može sve, pobede se i najbolji!
Šta čeka Zvezdu i Partizan u Evroligi? Jedan grad može da bude prekretnica sezone, tamo "večiti" idu prvo!
Stručnjak za energetiku o sankcijama NIS-u: Cene goriva bi otišle u nebesa i došlo bi do nestašice
Partizanovog igrača čeka duža pauza: Mijailović otkrio detalje o povredi košarkaša!
Željko učio igrače kako da promaše slobodno bacanje: Uzeo loptu, šutnuo i okrenuo se ka Amerikancu (video)