Isključivanjem grejanja vetrobranskog i zadnjeg stakla nakon što su obavili svoju funkciju, možete značajno da uštedite gorivo.
Alternator generiše električnu energiju za napajanje uređaja i takođe puni akumulator. Što više električne energije alternator mora da proizvede, to će teže ispunjavati svoju funkciju, a motor sa unutrašnjim sagorevanjem mora raditi pod povećanim opterećenjem kako bi ga napajao.
To utiče i na potrošnju goriva. Ovde važi osnovno pravilo: snaga od 100 vati povećava potrošnju za 0,1 litar goriva ili 0,1 kWh električne energije na 100 kilometara. Na primer, ako su uključeni grejači za vetrobransko staklo (800 W), sedište (100 W), volan (50 W) i retrovizore (40 W), a mobilni telefon se puni (10 W), platićete dodatnih 700 dinara za benzin na putovanju dugom 400 kilometara, piše Revijahak.
Nemački auto-klub (ADAC) preporučuje uključivanje električnih potrošača samo kada je to zaista potrebno. Ipak, nemojte da štedite na onim sistemima i uređajima koji su neophodni za bezbednu vožnju.
BONUS VIDEO:
(MONDO/Ivana Vlajković)
Trojica igrača Partizana ne treniraju: Željko Obradović otkrio detalje pred Makabi!
Poznat identitet više ubijenih osoba u masakru na Cetinju: Aco Martinović (45) kod sebe imao više od 80 metaka
Od ovog datuma biće -20, pašće pola metra snega: Prognoza Marka Čubrila za 2025, otkrio i kakvo leto nas čeka
"Ubio je našu decu potpuno svesno i hladnokrvno": Ispovest majke ubijenog Predraga u Arilju
Četiri velika problema za Zvezdu pred Baskoniju: Janisa boli glava zbog povreda i virusa!