Slušaj vest

Švarc grupa, nemački gigant koji stoji iza Lidla i Kauflanda, širi svoje poslovanje daleko van maloprodaje. Nakon što je osnovala kompanije za upravljanje otpadom i razvila sopstvenu klaud infrastrukturu, sada ulaže više od pola milijarde evra u izgradnju sopstvene brodske flote.

Klaud (Cloud) je skraćeni naziv za računarstvo u oblaku - to je tehnologija koja omogućava da podaci, programi i usluge ne moraju da se čuvaju i pokreću na lokalnom računaru, već se nalaze na udaljenim serverima (u "oblaku") kojima se pristupa preko interneta.

Brodovi, klaud i veštačka inteligencija 

Sa godišnjim prometom većim od 175 milijardi evra i preko 14.000 prodavnica širom sveta, Švarc grupa postepeno postaje mnogo više od lanca supermarketa. Kompanija je prvo pokrenula "Prezero", firmu za upravljanje otpadom, zatim je lansirala "Stackit", evropsku klaud platformu, a sada ozbiljno ulazi u pomorski transport.

Lidl (1).jpg
Foto: Shutterstock

Lidlova privatna brodarska kompanija

Tokom globalne krize snabdevanja 2022. godine, Lidl je osnovao svoju brodarsku kompaniju "Tailwind Shipping Lines" sa sedištem u Hamburgu. Cilj je bio jasan: osigurati redovno snabdevanje, posebno iz Azije, i smanjiti zavisnost od eksternih prevoznika.

Za razliku od konkurenata, Lidl je jedini trgovački lanac u Evropi koji je odlučio da formira sopstvenu flotu.

Investicija od 520 miliona evra: Lidl kupuje nove brodove

"Tailwind" je sada ušao u novu fazu. Lidl je naručio pet potpuno novih kontejnerskih brodova kapaciteta 8.400 TEU, a vrednost ove investicije prelazi 520 miliona evra.

Ovi brodovi će omogućiti Lidlu veću nezavisnost u logistici i bolju kontrolu nad lancem snabdevanja. Deo kapaciteta koristiće Lidl i Kaufland, dok će ostatak biti dostupan i drugim kompanijama. "Tailwind" već sada postaje druga najveća brodarska kompanija u Nemačkoj.

shutterstock_2117882354.jpg
Foto: Shutterstock

"Tailwind" posebno ističe tačnost svojih ruta - brodovi iz Azije u evropske luke stižu na vreme u 85% slučajeva, što je daleko iznad industrijskog proseka od oko 50%. Ovakva pouzdanost daje Lidlu veliku prednost u planiranju isporuka i prodaje.

Rizik koji bi mogao da košta

Ulazak u pomorski transport nosi i ozbiljne rizike. Cena prevoza kontejnera varira iz nedelje u nedelju, a ulaganja u brodove direktno se takmiče sa investicijama u renoviranje prodavnica, posebno u Kauflandu, koji je nedavno bio pod pritiskom zbog problema sa higijenom u objektima u Nemačkoj.

Lidlov klaud kao evropski odgovor na američke gigante

Švarc grupa paralelno razvija "Stackit", svoju evropsku klaud platformu, preko koje planira da konkuriše "Amazon"-u, "Microsoft"-u i "Google"-u. Fokus je na bezbednosti i zaštiti podataka, a u partnerstvu sa "SAP"-om, "Stackit" sada nudi i napredne poslovne usluge velikim kompanijama.

Pored toga, kompanija integriše bezbednosne komunikacione alate poput "Vajr mesindžera" - jedinog u Nemačkoj sa BSI bezbednosnim sertifikatom za "poverljive" komunikacije.

Ulažu i u veštačku inteligenciju

U saradnji sa startapom "Aleph Alpha", Švarc grupa razvija i sopstvenu platformu za veštačku inteligenciju - "PhariaAI Suite". Cilj je da korisnici mogu da treniraju AI modele unutar evropskog bezbednosnog okvira, bez rizika da poverljivi podaci završe kod stranih provajdera.

Zanimljivo je da Švarc grupa sva digitalna rešenja prvo razvija za interne potrebe Lidla i Kauflanda, a tek nakon testiranja nudi ih drugim kompanijama.

U odvojenom tekstu na MONDU pročitajte ko je vlasnik Švarc grupe koji stoji iza Lidla.

BONUS VIDEO:

02:48
"BITKA KOD LIDLA" Izvor: Kurir TV