Slušaj vest

Natali Sutern, tiktokerka iz Ujedinjenog Kraljevstva, otkrila je trik koji ubrzava porudžbine na Šejnu, nakon čega je internet doslovno "eksplodirao", a njen video je do sada sakupio 197.000 pregleda. Tiktokerka je objasnila na koji način Quickship funkcija omogućava potrošačima da dobiju svoje proizvode za samo tri do pet radnih dana umesto nekoliko nedelja.

U polju za pretragu aplikacije postoji filter "Quickship" koji prikazuje samo proizvode uskladištene u lokalnim skladištima, omogućavajući veoma brzu isporuku.

Međutim, ova opcija dostupna je trenutno samo u nekoliko zemalja kao što su Velika Britanija, Poljska, Francuska i Nemačka, ali s planovima za postepeno proširenje na druge delove Evrope. Kada je Srbija u pitanju, dostava je već znatno ubrzana putem saradnje sa Poštom Srbije, iako Quickship opcija još uvek nije dostupna kod nas.

Koji se proizvodi nude u Quickship-u?

Quickship funkcija nije ograničena samo na osnovne kategorije. Ona uključuje:

  • Odeću sa popustima do 70%
  • Artikle na rasprodaji
  • Dodatke i obuću
  • Vraćene proizvode ograničene količine
  • Jedan korisnik je komentarisao: "To su proizvodi koji su vraćeni i umesto da se šalju nazad u Kinu, oni ih drže ovde u Velikoj Britaniji za naredne porudžbine"

Međutim, iza brzih isporuka i haljina od pet evra, krije se mračna realnost. Prema istraživanju BBC-ja, radnici u "Šejnu" u fabrikama u Guangdžou rade i do 75 sati nedeljno, plaćeni su manje od 1 centa po komadu odeće i primaju samo 12 juana na sat (oko 0.70 centi).

Jedna radnica je rekla da "pravi 12 majica na sat za dva juana po majici".

"Kako da živim tako?", rekla je.

Uprkos otkrićima o dečijem radu i kršenju radnih prava, Šejn zjavljuje da "ulaže desetine miliona u poboljšanja upravljanja i održivost".

I uprkos reakcijama, Šejn nastavlja da se rapidno širi sa 1.7 milijardi evra profita do 2024. godine. Priprema se i za listing na Londonskoj berzi. Osim toga, na hiljadama TikTok videa promovišu "haul" kupovine i brze ponude.

Nema sumnje da Šejn ostaje div brze mode, a trikovi poput Quickshipa prave razliku za hiljade korisnika. Ali, kako se olakšava kupovina, tako postaje intenzivnije moralno pitanje o poreklu ove robe.