U poređenju sa 2011. godinom broj primljenih pritužbi je veći za 58,4 odsto, čemu je, kako je navedeno, najviše doprineo Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga koji je u primeni od 5. decembra.

Na rad banka podneto 1.513 pritužbi, a najveći broj se odnosio na kredite (61,1 odsto), tekuće račune (17,3 odsto) i platne kartice (12,4 odsto).

Od ukupnog broja obaveštenja i pritužbi primljenih u 2012. godine, 40,2 odsto se odnosilo na rad tri banke.

U izveštaju NBS je navedeno da je na rad društava za osiguranje podneto 246 pritužbi, na rad lizing kuća 16, dok je na rad društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima stigla jedna pritužba.

Od ukupnog broja osnovanih obaveštenja, Centar za zaštitu korisnika finansijskih usluga je okončao postupanje u 82 odsto predmeta, od čega je 38 odsto bilo osnovano. Planirano je i zakazano 136 postupaka posredovanja (medijacije), što je 24,9 odsto manje nego u 2011, jer sve više obavestenja i pritužbi bude rešeno u prvoj fazi.

(Beta/Ilustracija: Guliver/Getty Images/Thinkstock)