Centru za zaštitu korisnika Narodne banke Srbije (NBS) u 2012. godini podneto je 1.777 pritužbi na rad finansijskih institucija, od čega je 85,1 odsto na rad banaka, objavila je danas centralna banka.
Na rad banka podneto 1.513 pritužbi, a najveći broj se odnosio na kredite (61,1 odsto), tekuće račune (17,3 odsto) i platne kartice (12,4 odsto).
Od ukupnog broja obaveštenja i pritužbi primljenih u 2012. godine, 40,2 odsto se odnosilo na rad tri banke.
U izveštaju NBS je navedeno da je na rad društava za osiguranje podneto 246 pritužbi, na rad lizing kuća 16, dok je na rad društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima stigla jedna pritužba.
Od ukupnog broja osnovanih obaveštenja, Centar za zaštitu korisnika finansijskih usluga je okončao postupanje u 82 odsto predmeta, od čega je 38 odsto bilo osnovano. Planirano je i zakazano 136 postupaka posredovanja (medijacije), što je 24,9 odsto manje nego u 2011, jer sve više obavestenja i pritužbi bude rešeno u prvoj fazi.
(Beta/Ilustracija: Guliver/Getty Images/Thinkstock)