Povodom subvencionisanja prodaje vozila Fijata, ambasador Fransoa-Gzavije Denio je u pisanoj izjavi agenciji Beta ukazao da se time narušavaju konkurencija i obaveze iz trgovinskog sporazuma sa Evropskom unijom.
"Slobodna trgovinska razmena ima svoja pravila i jedno od njih je pravilo nediskriminacije. Iz tog razloga je Evropska komisija izrazila svoju zabrinutost vezanu za odluku srpske vlade da subvencioniše kupovinu jednog vozila proizvedenog u Srbiji, čime izaziva narušavanje konkurencije što nije kompatibilno sa trgovinskim sporazumom EU i Srbije koji je trenutno na snazi", naveo je on.
Denio je rekao da "deli tu zabrinutost sa Evropskom komisijom", koja je svoje tiho upozorenje već uputila Vladi Srbije.
"Stoga se nadamo da će vlada bez odlaganja da vrati pravu konkurenciju među aktere na automobilskom tržištu, konkurenciju koja je slobodna i nije veštački stvorena, u skladu sa obavezama koje je preuzela u okviru trgovinskog sporazuma sa EU", dodao je on.
Francuski ambasador je izrazio zadovoljstvo što se u Srbiji razvija dinamična i moderna automobilska industrija koja bi trebalo da doprinese pozitivnom trgovinskom bilansu zemlje.
Taj sektor automobilske industrije, kako je podsetio Denio, postoji i napreduje, između ostalog, zahvaljujući trgovinskom sporazumu sa Evropskom unijom koji je na snazi i kojim se za srpske trgovinske proizvode otvara najveće svetsko tržište koje broji 500 miliona potrošača.
"Automobil proizveden u Srbiji se zahvaljujući tome može izvesti na tržište na kome se svake godine proda deset miliona novih vozila, dok potrebe srpskog tržišta trenutno iznose 20.000 novih automobila. Taj sporazum, dakle, koristi automobilskoj industriji u Srbiji, kao i radnim mestima koje ona obezbeđuje", dodao je ambasador Denio.
Fijatovi automobili proizvedeni u fabrici u Kragujevcu moći će da se kupe po 3.000 evra nižoj ceni u Srbiji, zahvaljujući subvencijama Vlade Srbije za otvaranje radnih mesta koje će Fijat preusmeriti na popust u kupovini za građane Srbije.
Posle prvobitne izjave iz resornog ministarstva da će dražva subvecnionisati niđu cenu u Srbiji, naknadno je pojašnjeno da (formalno) niža cena ne ide na teret države, jer je država dala subvencije Fijatu po osnovu otvaranja proizvodnje i zapošljavanja a italijanski proizvođač sada "dobrovoljno" deo toga "vraća nazad" kupcima svog vozila u Srbiji.
(Beta/MONDO, foto: Beta/AP)
"Slobodna trgovinska razmena ima svoja pravila i jedno od njih je pravilo nediskriminacije. Iz tog razloga je Evropska komisija izrazila svoju zabrinutost vezanu za odluku srpske vlade da subvencioniše kupovinu jednog vozila proizvedenog u Srbiji, čime izaziva narušavanje konkurencije što nije kompatibilno sa trgovinskim sporazumom EU i Srbije koji je trenutno na snazi", naveo je on.
Denio je rekao da "deli tu zabrinutost sa Evropskom komisijom", koja je svoje tiho upozorenje već uputila Vladi Srbije.
"Stoga se nadamo da će vlada bez odlaganja da vrati pravu konkurenciju među aktere na automobilskom tržištu, konkurenciju koja je slobodna i nije veštački stvorena, u skladu sa obavezama koje je preuzela u okviru trgovinskog sporazuma sa EU", dodao je on.
Francuski ambasador je izrazio zadovoljstvo što se u Srbiji razvija dinamična i moderna automobilska industrija koja bi trebalo da doprinese pozitivnom trgovinskom bilansu zemlje.
Taj sektor automobilske industrije, kako je podsetio Denio, postoji i napreduje, između ostalog, zahvaljujući trgovinskom sporazumu sa Evropskom unijom koji je na snazi i kojim se za srpske trgovinske proizvode otvara najveće svetsko tržište koje broji 500 miliona potrošača.
"Automobil proizveden u Srbiji se zahvaljujući tome može izvesti na tržište na kome se svake godine proda deset miliona novih vozila, dok potrebe srpskog tržišta trenutno iznose 20.000 novih automobila. Taj sporazum, dakle, koristi automobilskoj industriji u Srbiji, kao i radnim mestima koje ona obezbeđuje", dodao je ambasador Denio.
Fijatovi automobili proizvedeni u fabrici u Kragujevcu moći će da se kupe po 3.000 evra nižoj ceni u Srbiji, zahvaljujući subvencijama Vlade Srbije za otvaranje radnih mesta koje će Fijat preusmeriti na popust u kupovini za građane Srbije.
Posle prvobitne izjave iz resornog ministarstva da će dražva subvecnionisati niđu cenu u Srbiji, naknadno je pojašnjeno da (formalno) niža cena ne ide na teret države, jer je država dala subvencije Fijatu po osnovu otvaranja proizvodnje i zapošljavanja a italijanski proizvođač sada "dobrovoljno" deo toga "vraća nazad" kupcima svog vozila u Srbiji.
(Beta/MONDO, foto: Beta/AP)
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu