• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zbog neozbiljnosti penali Železnicama 850.000 evra

Izvor Tanjug

Železnice Srbije su maksimalno ubrzale realizaciju međunarodnih kredita ali se zbog neodgovornosti prethodnog rukovodstva plaćaju kazneni penali za kašnjenje.

Samo ove godine na penale zbog traženih a nepreuzetih tranši kredita otišlo je oko 850.000 evra, izjavio je danas generalni direktor železnice Dragoljub Simonović.

On je naglasio da su srpske železnice u prethodnom periodu od ukupno 375 miliona evra kreditnih sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke do sada utrošile svega oko 66 miliona evra ili samo 17,6 odsto.

Od tog iznosa, novo poslovodstvo srpskih železnica je u prethodnih šest meseci već povuklo čak 21 milion evra, saopštile su Železnice.

"Aktuelno poslovodstvo Železnica Srbije preduzima sve mere i aktivnosti da se odobreni međunarodni krediti za modernizaciju infrastrukture i voznih sredstava što pre realizuju, ali zbog velikog kašnjenja koje je nastalo u periodu prethodnog rukovodstva, ne samo da smo prinuđeni da plaćamo kaznene penale u milionima evra, već neki od tih projekata nisu ni započeti, iako su ugovori potpisani i pre godinu i po ili dve godine", rekao je Simonović.

Novo poslovodstvo Železnica Srbije pokrenulo je sve projekte, koji se finansiraju iz međunarodnih kredita, koji su stajali i po dve, tri godine i sigurno je da zbog nas neće kasniti realizacija ni jednog međunarodnog kredita, rekao je on.

Srpske železnice, kako je rekao, nemaju više vremena za čekanje i modernizaciju infrastrukture i voznih sredstava, što se finansira iz međunarodnih kredita, započeće u najkraćem mogućem roku, ubrzati procedure, angažovati kreditna sredstva i maksimalno brzo realizovati projekte.

"Posledica ovako neodgovornog i nestručnog ponašanja prethodnog rukovodstva srpskih železnica je da danas nemamo već stotinak kilometara remontovanih pruga i bar desetak novih vozova na njima, a pored toga bankama smo samo ove godine morali da platimo i kaznene penale od oko 850.000 evra", rekao je Simonović.

Železnice Srbije i državu samo nepovlačenje kredita EBRD - a koštalo je oko 3,5 miliona evra, rekao je Simonović.

On je podsetio da se nedopustivo dugo kasnilo i sa realizacijom ruskog kredita od 800 miliona dolara, dok su Vlada Srbije i novo poslovodstvo srpskih železnica pregovore uspešno priveli kraju i potpisali prve ugovore.

Iako su prethodno pregovori o ruskom državnom kreditu za modernizaciju srpskih železnica bezuspešno trajali skoro tri godine, Vlada Srbije i Železnice Srbije su za šest meseci ove godine najpre zaključile Sporazum o odobrenju državnog izvoznog kredita sa Vladom Ruske Federacije, a zatim potpisale 23. maja Ugovor za izvođenje radova na izgradnji železničke infrastrukture i isporuci dizel motornih vozova.

Zatim  je 14. juna potpisan i prvi aneks tog ugovora,koji se odnosi na modernizaciju pruge Pančevački most - Pančevo Glavna (stanica).

Početak radova na modernizaciji pančevačke pruge planiran je za oktobar ove godine.

Prelomni trenutak u pregovorima sa ruskim partnerima bila je poseta  Simonovića ruskom proizvođaču Metrovagonmašu februara ove godine, kada je dogovoreno da se za 100 miliona dolara iz ruskog kredita umesto 19 dizel-motornih vozova, koliko je ugovorilo prethodno rukovodstvo, za isti novac može nabaviti čak 27 garnitura.

Samo po tom osnovu, srpske železnice su uštedele državnom budžetu između 30 i 40 miliona evra, a ove godine biće utrošeno i prvih 15 miliona dolara za nabavku dizel-motornih garnitura.

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

maruska

neka to objasne davaocu kredita, mozda ce se sazaliti

Bojan

Gde ima tu se i baca. Lumpujemo do zadnje pare,a sutra cemo da prosimo od EU za hleb. Divnog li rukovodstva. Ko kaze da nema ko da nas potuce? Tu su medju nama.

dobrivoje

ko ce platiti penale? kada poskupljuje prevoz?

special image