• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Železnica kao korporacija a pumpe u najam

Izvor MONDO/Agencije

Ministar saobraćaja Srbije Aleksandar Antić najavio je danas da će do kraja godine početi korporativizacija Železnica Srbije, dok će izmenom zakona i zemljište za pumpe uz autoput ići u najam.

Ministar Antić je, predstavljajući set saobraćajnih zakona u Skupštini Srbije, kazao da će do kraja ove godine biti formirano novo preduzeće za železničku infrastrukturu i preduzeće za putnički i teretni železnički saobraćaj.

Ministar saobraćaja je kazao i da će se u budućnosti ići na to da se razdvoji deo za putnički saobraćaj koji će biti subvenicionisan i na teretni saobraćaj koji će postati potpuno ekonomska kategorija.

Antić je kazao da je u budžetu Ministarstva saobraćaja za 2014. godinu više od polovine sredstava namenjeno za subvencije Železnici, ali da je to manje nego u 2013. godini i da će se u narednim godinama ići na dalje smanjivanje.

Prema njegovim rečima, da bi se nastavilo u tom smeru, železnice moraju da postanu konkurentne, a usvajanje zakona o bezbednosti i interoperabilnosti železničkog saobraćaja je suštinski važno za restukturiranje železničkog saobraćaja u Srbiji.

Obrazlažući Predlog zakona o bezbednosti i interoperabilnosti železničkog saobraćaja Antić je kazao da je imao nameru da ga vrati iz skupštinske procedure i da pokuša da nađe drugi izraz umesto "interoperabilnost".

"I pored najbolje volje Ministarstva nismo uspeli da ga nađemo, reč 'interoperabilnost' je de fakto bila neprevodiva", kazao je Antić.

Pojašnjavajući značenje tog termina ministar saobraćaja je kazao da interoperabilnst predstavlja skup mera i tehničkih rešenja za efikasnije obavljanje železničkog saobraćaja, posebno u međunarodnim okvirima.

Interoperbilnost, dodao je on, omogućava da jedna železnička kompozicija saobraća u više zemalja, odnosno da prepoznaje sisteme na prugama u drugim državama.

Antić je istakao da će Srbija morati da otvori tržište i pruge tako da mogu da ih koriste operateri iz drugih zemalja i da iz tog razloga mora da se unificira sistem na železnici.

On je dodao da se zakonom o bezbednosti i interoperabilnosti železničkog saobraćaja Srbija prilagođava evropskim direktivama iz oblasti bezbednosti kako bi se smanjio broj nesreća u železničkom saobraćaju.

Antić je kazao da se predviđa i formiranje novog tela nadležnog za bezbednost, ali da je predlog Ministarstva da ne bude formirano novo telo već da to obavlja Direkcija za železnice.

Ministar Antić je predstavio i izmene Zakona o javnim putevima.

Izmene tokg zakona će omogućiti državi da iznajmljuje zemljište za benzinske pumpe, jer će pumpe postati sastavni deo javnih puteva, umesto toga da su prateći objekti.

"To znači da će prilikom izgradnje novih puteva u planiranju i eksproprijaciji u startu biti predviđena mesta za buduće benzinske stanice, i da će država na licitacijama izdavati te lokacije naftnim kompanijama", kazao je Antić.

Država će, kako je objasnio, u kontinuitetu dobijati naknadu od iznajmljivanja zemljišta koja će moći da se koristi za održavanje puteva, a moći će i da kotroliše tačke gde se nalaze benzinske pumpe, čime će se povećati bezbednost.

Antić je ocenio da je uvođenje licitacija za zemljište za benziske stanice "duboko antikoruptivna mera".

"Do sada smo uz javne puteve imali vlasnike zemljišta koji su se dogovarali s naftnim kompanijama i vršili pritisak na lokalne samouprave i Ministarstvo da se baš na njihovom zemljištu dozvoli gradnja benzinske stanice, što je im je podizalo vrednost zemljišta", kazao je Antić.

Izmenama Zakona o javnim putevima, po njegovim rečima, naftovodi i cevovodi za gotove proizvode tretiraće se kao infrastrukturni sistemi.

"Određeni su i minimalni uslovi koje mora da ispunjava tunel u skladu sa evropskim pravilima, a definisan je i vanredni prevoz kao specifična vrsta saobraćaja", dodao je Antić.

Ministar saobraćaja je kazao i da će se izmenama Zakona o pomorskoj plovidbi unaprediti i prava i zaštita pomoraca, ističući da je najvažnija promena uvođenje licenciranja agencija koje posreduju u zapošljavanju pomoraca.

Agencije će morati da imaju sklopljenje ugovore sa pomorskim kompanijama, proviziju će naplaćivati od kompanija a ne od pomoraca i pomorci će morati da imaju plaćeno osiguranje.

Objašnajvajući zašto Srbije ima Zakon o pomorskoj plovidi iako nema more, Antić je kazao da je potrebna takav zakon jer Srbija ima oko 5.000 pomoraca koji rade na stranim brodovima.

"Da bi oni mogli da rade taj posao moramo da imamo Zakon o pomorskoj plovidbi", kazao je ministar saobraćaja Srbije Aleksandar Antić.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image