Grčić, koji je danas sa gradonačelnikom Kruševca Bratislavom Gašićem obišao fabriku "14. oktobar", Fabriku maziva i Gradsku toplanu sa kojima Kolubara sarađuje, rekao je novinarima da je 2012. godinu Rudarski basen završio sa minusom od 3,8 milijardi dinara, dok je prošle godine bila u plusu od preko 800 miliona dinara.

Prema njegovim rečima, Kolubara je bila u jednom razorenom i haotičnom stanju u samoj organizaciji i procesu proizvodnje, bilo je puno krađe, rasipanja, više od 370 putničkih automobila je bilo 24 časa dnevno 365 dana u godini na korišćenju kod zaposlenih.

"Možete zamisliti koliko se tu samo nafte i benzina trošilo, jer su imali neograničene kartice za kupovinu i plaćanje naftnih derivata. To i neke mnogo veće svetske kompanije ne bi mogle da izdrže", naveo je on Grčić i dodao da se sada koristi manje od 90 automobila i to ne 24 časa dnevno.

Napominjući da godinama nije bio izvršen popis nijednog magacina u tom preduzeću, on je naglasio da je sada u Kolubari formirana unutrašnja kontrola, te da se krenulo sa domaćinskim poslovanjem i davanjem otkaza svima koji su uhvaćeni u krađi.

"To nisu bile sitne krađe. Imali smo primer gde je navodno Kolubara gubila neku količinu nafte, odnosno da je fiktivno cisterna od 30 tona ušla u preduzeće. Mi smo uspeli to da propratimo, dokažemo i cela smena je dobila otkaz, a podneto je više od 40 krivičnih prijava", objašnjava Grčić.

Kao jedan od uspeha, naveo je to što je "uspeo da sačuva nepravedno izdvojenu firmu Kolubara - metal.

"Potraživanja Kolubare od "Kolubare - metal bila su šest milijardi dinara, a dug prema bankama je bio 800 miliona dinara. Rudarski basen Kolubara je vraćanjem i spašavanjem firme Kolubara - metal spasila sebe", zaključio je Grčić, napomenuvši da je reč o najopremljenijoj firmi za održavanje bagera iz svih sistema za površinsku eksploataciju na Balkanu.