Ukinuvši "krađe i rasipanja" u Rudarskom basenu u prethodnih godinu i po dana napravljene su uštede od oko 100 miliona evra, izjavio je danas direktor tog preduzeća Milorad Grčić.
Grčić, koji je danas sa gradonačelnikom Kruševca Bratislavom Gašićem obišao fabriku "14. oktobar", Fabriku maziva i Gradsku toplanu sa kojima Kolubara sarađuje, rekao je novinarima da je 2012. godinu Rudarski basen završio sa minusom od 3,8 milijardi dinara, dok je prošle godine bila u plusu od preko 800 miliona dinara.
Prema njegovim rečima, Kolubara je bila u jednom razorenom i haotičnom stanju u samoj organizaciji i procesu proizvodnje, bilo je puno krađe, rasipanja, više od 370 putničkih automobila je bilo 24 časa dnevno 365 dana u godini na korišćenju kod zaposlenih.
"Možete zamisliti koliko se tu samo nafte i benzina trošilo, jer su imali neograničene kartice za kupovinu i plaćanje naftnih derivata. To i neke mnogo veće svetske kompanije ne bi mogle da izdrže", naveo je on Grčić i dodao da se sada koristi manje od 90 automobila i to ne 24 časa dnevno.
Napominjući da godinama nije bio izvršen popis nijednog magacina u tom preduzeću, on je naglasio da je sada u Kolubari formirana unutrašnja kontrola, te da se krenulo sa domaćinskim poslovanjem i davanjem otkaza svima koji su uhvaćeni u krađi.
"To nisu bile sitne krađe. Imali smo primer gde je navodno Kolubara gubila neku količinu nafte, odnosno da je fiktivno cisterna od 30 tona ušla u preduzeće. Mi smo uspeli to da propratimo, dokažemo i cela smena je dobila otkaz, a podneto je više od 40 krivičnih prijava", objašnjava Grčić.
Kao jedan od uspeha, naveo je to što je "uspeo da sačuva nepravedno izdvojenu firmu Kolubara - metal.
"Potraživanja Kolubare od "Kolubare - metal bila su šest milijardi dinara, a dug prema bankama je bio 800 miliona dinara. Rudarski basen Kolubara je vraćanjem i spašavanjem firme Kolubara - metal spasila sebe", zaključio je Grčić, napomenuvši da je reč o najopremljenijoj firmi za održavanje bagera iz svih sistema za površinsku eksploataciju na Balkanu.