Savetovališta za potrošače u Kragujevcu je za pet meseci rada dobilo oko 700 prigovora potrošača na kupljenu robu, a najviše prigovora potrošača je na kvalitet obuće (pre svega patika), zatim na mobilne telefone, tehničku robu, belu tehniku, garderobu i delove za automobile...

U porastu su prigovori na rad kurirskih službi. Potrošači, kako je objašnjeno, zameraju kurirskim službama što im dostavljaju vidno oštećenu robu, kao i što im kupljeni proizvod isporučuju ispred zgrada, a ne na adresu stanovanja, iako je ta usluga tako naplaćena.

Prema rečima menadžera Savetovališta za potrošače Zorana Nikolića u Kragujevcu postoje trgovci koji bez obzira na kaznu, koje iznose od 300.000 do dva miliona dinara, odbijaju da prime opravdan prigovor potrošača.

" Imamo slučaj jedne velike trgovinske kuće koja dva puta plaća kaznu i odbija da primi reklamaciju potrošača na kuplje proizvod", rekao je Nikolić i izrazio žaljenje što se, kako je rekao, velike svetske kuće, od čijeg se dolaska očekivalo da donesu neka druga pravila ponašanja i da će poštovati zakone, ponašaju suprotno.

NOVI ZAKON BOLJI ZA KUPCA

Govoreći o novom Zakonu o zaštitu potrošača koji 21. septembra stupa na snagu, Nikolić je rekao da su njime ukinute sudske takse za potrošačke sporove vrednosti do 500.000 dinara.

" Skraćen je rok za odgovor trgovca na osam dana, a rok za rešavanje opravdanog prigovora je 15 dana, odnosno 30 ukoliko je rečc o tehničkoj robi i nameštaju", rekao je Nikolić.

On je dodao i da je tržišnoj inspekciji vraćen deo bitnih ovlašćenja među kojima i postupanje po žalbama potrošača, kao i postupanje u slučaju kolektivnih interesa potrošača.

Prema rečima Nikolića, nov zakon predviđa i da firme koje pružaju usluge od opšteg ekonomskog interesa, kao što su struja, grejanje, voda, gas i slično imaju obavezu formiranja tela za rešavanje reklamacija potrošača u čijem radu će učestvovati i predstavnici organizacija za zaštitu potrošača evidentiranih kod resornog ministarstva.