"Srpska acosijacija menadžera ima 300 članova koji prave profit u ovoj zemlji, niko od njih ne bi bio spreman da se uhvati u koštac s bilo kojim javnim preduzećem jer, ako hoćemo profitabilne kompanije, moraćemo da otpuštamo ljude", rekao je predsednik tog udruženja Milan Petrović na konferenciji za novinare u Mokrokorskoj školi menadžmenta (MŠM).

Petrović je objasnio da je uloga menadžera zastupanje interesa vlasnika kapitala, te, ako je država vlasnik, mora jasno da definiše ciljeve i ovlašćenja menadžera.

Vlasnik i osnivač MŠM Srđan Janićijević ocenio je da država treba da profesionalizuje upravljanje imovinom kao društvenim kapitalom, i dodao da u drugim zemljama postoje nezavisne kadrovske komisije za one grupe kompanije koje su javni resurs.

"Ako je grupa svih javnih preduzeća javno dobro, na centralnom nivou može da se napravi profesionalna kadrovska komisija koja će se baviti sertifikacijom i odabirom ljudi koji su kompetentni i kadri da nešto vode, da to bude centar odakle će se crpeti ljudi kada su potrebni za ulogu u javnom preduzeću", rekao je Janićijević.

Na osnovu istraživanja o stanju u menadžmentu 2014. koje je sprovela MŠM među 800 menadžera najuspešnijih kompanija u Srbiji, 87 odsto je izjavilo da je spremno za dodatni napor kako bi doprinelo razvoju Srbije.

Oko 90 odsto ispitanika smatra da njihova kompanija ima dobru razvojnu perspektivu na tržištu Srbije, dok svega 40 odsto veruje da se Srbija kreće u dobrom pravcu.

Istraživanje je pokazalo da 90 odsto menadžera voli svoj posao, ali je isti broj naveo da je pod stresom.

U visokom menadžmentu u Srbiji ima više muškaraca, a na srednjem nivou odnos broja žena i muškaraca je pođednak.

Svega 16 odsto menadžera najuspešnijih kompanija u Srbiji smatra da je lako promeniti posao u Srbiji što, kako je rečeno, pokazuje da i u toj grupi zaposlenih postoji skriveni strah od gubitka posla.

Kako je navedeno, menadžeri čine "stabilan segment društva" jer je 67 odsto ispitanika u braku, dok je samo tri odsto razvedenih.

Spremnost za timski rad i zadovoljstvo saradnjom s kolegama pokazalo je 89 odsto ispitnika, a želju za postizanje izvanrednih rezultata pokazalo je 96 odsto menadžera.

Istraživanje je rađeno putem anonimne ankete sa menadžerima u kompanijama poput Naftne industrije Srbije, Fijat automobili Srbija, Knjaz Miloš, Erste banka, Bambi, Imlek, Nelt.

U skladu sa istraživanjem, MŠM će, kako je rečeno, 2015. godinu posvetiti "Ličnoj inicijativi" i na tu temu organizovati četiri "Vivaldi foruma", o tome kako menadžerska profesija može da unapredi stanje u privredi i društvu.

Prolećni Vivaldi CEO forum biće održan od 1. do 3. aprila, Letnji finansijski forum od 24. do 26. juna, HR forum od 15. do 18. septembra i Marketing forum od 2. do 4 decembra.