Dolazak aviona er Srbije predstavlja ostvarenje najgorih strahova američkih aviokompanija, zbog konstantnog rasta tri velike bliskoistočne kompanije, prenosi američki portal Biznis Insajder (Business Insider).

Naravno, ne boje se Amerikanci srpske kompanije koja je igrač tek o balkanskim okvirima. već njene "matične" kompanije.

Er Srbija, zajedno sa Er Berlinom, Virgin Australija, Džet ervejz, Er Sejšeli, Etihad Ridžinal i Alitalia deo su partnerske mreže Etihad ervejza, što znači da kompanija iz Abu Dabija ima u vlasništvu 49 odsto svake od ovih aviokompanija.

Američke kompanije, Ameriken, Delta i Junajted erlajnz, godinama prigovaraju bliskoistočnim aviokompanijama Emirejts, Etihad i Katar ervejz da koriste nedozvoljene subvencije i tvrde da njihov iznos premašuje 42 milijarde dolara.

Te optužbe predsednici ove tri bliskoistočne kompanije odbacuju i nude finansijske izveštaje, kao dokaz svoje profitabilnosti, dodaje Biznis Insajder.

Direktor Er Srbije Dane Kondić rekao je da Etihad ne učestvuje u dnevnim operacijama srpske kompanije, ali čini da se njegovo prisustvo oseća.

Kondić je uveren da let Er Srbije za Njujork predstavlja odličan primer kako je partnerstvo donelo korist za obe strane.

Erbas A330 koji se koristi za tu rutu je iznajmljen od Džet Ervejza, dok su piloti bili na obuci u Alitaliji.

"Mala aviokompanija kao naša, ni za milion godina ne bi mogla da leti preko Atlantika da nismo među kompanijama koje su partneri Etihada", rekao je Kondić.

Kondić je u pravu, navodi Biznis Insajder, jer kompanija Er Srbija, stara tri godine, sa svojom flotom od 21 aviona ne bi mogla da obavlja transatlantske letove.

Er Srbija je, međutim, uz pomoć svojih partnera uspela da izgradi neočekivani vazdušni most između Beograda i Njujorka.

Na višem nivou, Etihadovo partnerstvo predstavlja sledeću evoluciju globalne ekspanzije aviokompanija iz Ujednjenih Arapskih Emirata.

Vlade Srbije i Italije otpisale su stare dugove svojih nacionalnih kompanija (zapravo je u srpskom slučaju napravila potpuno novu kompaniju, prim.ur.) pre nego su pristupile Etihadu, pa je kompanija sposobna da gradi na budućnosti, umesto da brine o prošlosti, navodi Biznis insajder.

Američke aviokompanije jednostavno nisu u poziciji da protestuju zbog letova italijanske aviokompanije iz Rima, ili nacionalnog avioprevoznika Srbije iz Beograda.

Etihad ne mora da se širi na tržište Sjedinjenih Država ili Evrope samostalno, jer ima nemačku, švajcarsku, italijansku i srpsku kompaniju da to čine.

Sa sistemom partnerstva Etihad će nastaviti da zadire u vredan posao transatlantskih letova američkih aviokompanija, dok one po tom pitanju ne mogu ništa da učine, zaključuje Biznis Insajder.