![](/img/placeholders/placeholder-mondo.png)
Odluka o sporazumu stupiće na snagu pošto je odobri sud u San Francisku, a vlasnici automobila mogu da odbiju ponudu Folksvagena i da podnesu privatnu tužbu protiv kompanije.
Kompanija se obavezala i da narednih pet godina obaveštava američku Agenciju za zaštitu životne sredine (EPA) i Kalifornijski odbor za vazdušne resurse (ARB) o testiranju svojih vozila, koje će nadzirati njihovi predstavnici.
Ako vozilo ne prođe test, nemački gigant će morati da o tome obavesti EPA i ARB u roku od 72 časa, posle čega postoji mogućnost izricanja kazne.
Folksvagen će takođe imati obavezu da do 2023. godine podnosi godišnje izveštaje o testiranju, a ako se utvrdi da prodaje ili vraća vlasnicima neispravna vozila, mogao bi da plati kaznu od 50.000 dolara po automobilu.
Kompanija je pristala da popravi ili otkupi automobile u koje je ugrađen sporni softver i da svakom vlasniku plati do 10.000 dolara. Deset milijardi dolara je predviđeno za popravku ili otkup oko 475.000 automobila, kao i za dodatno obeštećenje od 5.000 do 10.000 dolara za svakog vlasnika.
Sporazum predviđa i uplatu 2,7 milijardi dolara u fondove za zaštitu životne sredine i još dve milijarde dolara za istraživanje zelene tehnologije.
Folksvagen je postigao sporazum o isplati 603 miliona dolara sa 44 američke savezne države, Vašingtonom i Portorikom, te će ukupna obaveza kompanije iznositi 15,3 milijarde dolara.
U sporazum nije uključeno još 80.000 automobila sa trolitarskim dizel motorima, u koje je bila ugrađena drugačija verzija spornog softvera.
Folksvagen će automobile sa problematičnim softverom otkupljivati po ceni koja je važila na dan kada je afera dospela u javnost, 18. septembra prošle godine.
Prosečna vrednost Folksvagenovog dizel automobila opala je za 19 odsto u odnosu na period neposredno pre izbijanja skandala - u avgustu prošle godine njegova cena iznosila je 13.196 dolara, a u maju ove godine 10.674 dolara.
Zvezda u drami pobedila Partizan i odbranila Kup: Mekintajer doneo petu "Žućkovu levicu" u nizu
Da li je ovo ključni detalj finala Kupa Radivoja Koraća? Snimak otkriva zašto je Obradović pobesneo
"Nisu igrači odlučili finale, znamo svi o čemu pričamo": Obradović siguran da je i navijačima Partizana jasno
"Ako se bilo šta loše desi, odgovorni su Partizanov predsednik i trener": Čović se još jednom oglasio pred meč
Završen protest studenata u Kragujevcu: Petnaestočasovne blokade pod nazivom "Sretnimo se na Sretenje"