To je prvi put da neka kineska kompanija izvodi radove na srpskim prugama, a potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović najavljuje da će ta važna deonica biti završena u martu 2018. godine.

"Svaki kilometar pruge koji rekonstruišemo znači više putnika i tereta u železničkom saobraćaju, kao i više novca za razvoj železnice i srpske privrede”, naglasila je Mihajlović.

Završetkom radova biće povećana propusna moć Beogradskog železničkog čvora, a radovi su vredni 23,7 miliona evra i finansiraju se iz zajma Evropske banke za obnovu i razvoj.

Rok za završetak radova je 351 dan.

U maju radovi na pruzi Beograd-Budimpešta

Početku radova, pored ministarke Mihajlović, prisustvovao je i direktor EBRD-a u Srbiji Danijel Berg.

Ta deonica je deo pruge Beograd - Mladenovac - Niš - Preševo (granica sa Makedonijom).

Ugovorom je predviđena rekonstrukcija i zamena građevinske i elektrotehničke infrastrukure.

Radovi podrazumevaju prilagođavanje visine perona garniturama BG voza u stanici Rakovica, sređivanje perona i nadstrešnica u stajalištu Kijevo - Kneževac, zatim u stanici Resnik, izgradnju podhodnika i dogradnju stanične zgrade, kao i garaže sa jednim pomoćnim kolosekom, modernizaciju tri putna prelaza i rekonstrukciju propusta.

Otvorena obnovljena pruga Vranjska Banja-Ristovac

Radovi neće uticati na redovno odvijanje železničkog saobraćaja.

Ugovor vredan 23.779.518 evra potpisali su su 5. januara generalni direktor Infrastrukture železnice Srbije Dušan Garibović i direktor predstavništva za Srbiju kompanije CCECC Zhu Tianran.