Iz Folksvagena je objavljena vest da je zaustavljen projekat gradnje fabrike zbog vojne ofanzive te zemlje protiv Kurda u Siriji.
Na to su odmah reagovali u zemlljama koje su bile u užem izboru Folskvagena - Srbiji i Bugarskoj. Iz Srbije su stigle, bar javno, samo načelne želje i spremnost za razgovore, dok su Bugari konkretniji.
"Sofija je spremna da ponudi nove podsticaje i udvostručiti subvencije s početno ponuđenih 135 miliona na 260 milona evra", rekao je za bugarski radio BNR član upravnog odbora nevladinog automobilskog klastera Rosen Plevnelijev, inače, bivši predsednik Bugarske.
"Jučerašnje saopštenje bilo je dobar početak, ali dug je put do konačne odluke. Bugarska je pripremila sjajan predlog koji nudi sve moguće pogodnosti prema zakonima Evropske unije", kazao je Plevnelijev.
Klaster okuplja više od 50 kompanija iz automobilskog i sektora automobilskih delova i aktivno je učestvovao u lobiranju za bugarsku lokaciju.
U bugarskom Ministarstvu privrede nisu želeli da komentarišu tvrdnju Plevnelijeva da Sofija nudi dodatne podsticaje, odnosno da je spremna da poveća subvencije Foksvagenu da bi bila odabrana za gradnju njihove nove fabrike.
Portparol tog resora je rekao da su do objavljivanja konačne odluke Folksvagena i Bugarska i Turska kandidati za lokaciju novog postrojenja.
Bugarska je ušla u najuži izbor potencijalnih lokacija za novu Folksvagenovu fabriku, a odlaganje odluke o gradnji pogona u Turskoj iznova im je ulila nadu da bi mogli privući nemačkog automobilskog diva.
Bugarska nada nije bez osnova, iako je Turska neuporedivo veća ekonomija sa boljim standardom građana i automobilska je zemlja sa svim vodećim svetskim proizvođačima koji ostvaraju veliki izvoz.
Bugarsko tržište automobila je čak veće od Turskog iako je mnogo manja zemlja (sedam miliona stanovnika, koliko i Srbija), prošle godine prodato je 40.614 (malih) vozila, od čega 34.332 automobila. Međutim, bugarski standard jeste značajno veći od srpskog (BDP 8.000$ po glavni stanovnika naprema 5.900$) ali je i otprilike za toliko turski (10.000$) veći od bugarskog.
Pored toga, bugarska nema autoindustriju, a to znači ni niz pratećih firmi koje znače prozvodnju i opremanje automobila.
U međuvremenu je, navodi se, i Rumunija objavila da je pokrenula nove razgovore za ulaganje nemačkog proizvođača automobila.