VW i Turska Srbije spremna da razgovara o otvaranju fabrike automobila.html

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

AKO SE VW PREDOMISLI: Koliko je realno da Srbija kod Nemaca zameni Tursku

Autor mondo.rs Izvor Tanjug
Autor mondo.rs Izvor Tanjug

Ukoliko Folksvagen odustane od izgradnje fabrike automobila u Turskoj, zbog vojnog napada na Kurde u susednoj Siriji, Srbija kaže da je spremna da razgovara o otvaranju pogona ovde. Koliko je to realno?

Izvor: promo/Volkswagen AG

Direktor Razvojne agencije Srbije, koja se u ime Vlade Srbije bavi razvojnim priojektima, Radoš Gazdić, izjavio je povodom odluke nemačkog proizvođača automobila Folksvagen (VW) da odloži početak izgradnje novog pogona u Turskoj, da će Srbija nastaviti da potencira dalje pregovre o dolasku te kompanije u zemlju.

"Odluka Upravnog odbora VW o odlaganju izgradnje pogona u Turskoj predstavlja novi momenat i mogućnost da potenciramo nastavak daljih pregovora o dolasku Folksvagena u Srbiju, a da li će do toga doći zavisi od VW", rekao je Gazdić za Tanjug.

Možda će vas zanimati

Direktor RAS-a podseća da je ponuda Srbije iz ugla konsultanata i nadležnih u Folksvagenu ocenjena veoma visoko i dodao da se nada da će Srbija upravo iz tih razloga, ako dođe do zastoja u odluci o izgradnji novog pogona u Turskoj, ili ona ne bude realizovana, ponovo biti u fokusu VW.

SVI U PASATE

Šta Turskoj znači dolazak VW dovoljno govori i podatak da je svemoćni predsednik države, Redžep Tajip Erdogan, "preporučio" svim državnim službenicima (iz njegove partije) da pređu na "pasat" (koji će se proizvoditi u Izmiru) kao službeno vozilo, čim im istekne postojeći lizing (obično je to takođe VW-ov "audi").

Gazdić tvrdi da se Srbija od starta, pored Turske i Bugarske, kotirala izuzetno visoko u Folksvagenovim procenama gde treba investirati.

"Značajno je sa naše strane da u odnosu na Bugarsku imamo dosta kvalitetniju kvalifikacionu strukturu radnika sa tehničkim znanjima, a i dovoljan broj radnika koji mogu da podrže takvu investiciju koja nije samo usamljena u smislu proizvodnje VW, već i proizvodnje komponenti i dobavljača koji učestvuju u proizvodnji jednog automobila", objašnjava Gazdić, i dodaje da se nada da naši aduti i dalje stoje kod VW.

Prvi čovek Razvojne agencije Srbije, smatra da je VW odlukom samo odložio početak rada, jer je Folksvagen izuzetno ozbiljna kompanija koja ne donosi odluke na prečac o radu, ili odlasku iz neke zemlje.

Gazdić je naveo da je odluka o stopiranju investicije vezana za Tursku više-manje doneta iz političkih razloga i da je treba uzeti sa rezervom.

Upravni odbor koncerna odložio je odluku o novom pogonu uz navode da VW prati aktuelnu situaciju u Turskoj, u svetlu turske ofanzive protiv Kurda u Siriji.

Novi pogon, koji bi trebalo da zaposli do 4.000 ljudi je, prema planu, trebalo da bude izgrađen u blizini Izmira, a investicija bi bila između 1,2 do 1,5 milijardi evra.

VW je mesecima analizirao gde će u jugoistočnoj Evropi graditi novi pogon, te je odluka u korist Turske bila (gotovo) sigurna. Za razliku od Bugarske i Srbije, zemalja od po sedam miliona stanovnika koje su, realno, mogle samo da sanjare o dolasku velikog igrača, za Tursku sa 80 miliona stanovnika to je bila realna mogućnost.

Deset puta veća zemlja, uz to i sa za trećinu većim BDP-om per kapita, Turska nije uporediva sa Srbijom. Posebno ne u "radnom potencijalom", odnosno kvalifikovanim radnicima, kojima setako olako hvale u Srbiji.

Turska je, između ostalog, i zemlja prozivodnje automobila. Tu svoje pogone već imaju svi značajniji svetski proizvođači, od Fijata (Tofaş) i Renoa (Oyak), preko Hyundaja, Toyote, i Honde, do Ford (Otosan), a kod nekih su automobili proizvedeni u Turskoj najkvalitetniji u gami.

Poređenja radi, samo u jednom mesecu, u novembru 2017. godine, u Turskoj je proizvedeno 163.459 automobila. Nezvanični plan za proizvodnju u 2019. godini u kragujevačkom Fijat-Krajsler automobili Srbija je 40.000 jedinica.

U 2018. godini proizvedeno je 1,3 miliona vozila, a izvoz automobila i delova je vredan 32 milijarde dolara.

Ali nije samo stvar u izvozu, jer Turska je sama po sebi veliko tržište. U Srbiji je prošle godine kupljeno 39.302 novih vozila (24.687 putničkih automobila), dok je u isto vreme u Turskoj prodato 80.005. Tu nikakve državne subvencije i raznorazni netržišni "trikovi" ne pomažu.

PROČITAJTE I OVO

Komentari 15

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Aaron Jones

Kako da nije realno? Ovde je besplatna radna snaga + subvencije u iznosu koji oni hoce. To nema nigde.

NeckoPerecko

Hahahaha a mi smo kanta koja sve otpatke prima. Da se veliki hvali kako je doveo. Ne brate, ti si im platio da dodju i opet te oduvali. Toliko koliko si bitan.

62

Biće kako veliki vodja kaže i njegova drugarica angela

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

Inicijalizacija u toku...
loader