Ministar Mali je naglasio da država želi da stane iza domaćih vinara i da kroz Strategiju Vlade Srbije o razvoju ove privredne grane u narednih 10 godina obezbedi finansijska sredstva kako bi i vinari i država još više proizvodili i zarađivali.
Ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Branislav Nedimović rekao je da, kada je reč o vinogradarstvu, prvi put svi u Srbiji imaju isti cilj - da se potpuno unapredi ta grana poljoprivredne proizvodnje.
Nedimović je primetio da su vinari i vinogradari uvek bili skromni i da su uglavnom oslanjali na sredstva iz (evropskih) IPARD fondova, ali da država danas ima dovoljno novca da ulaže u ovu granu privrede.
Govoreći o strategiji za vinski sektor, poručio je da je veoma važno što je ovaj sektor prepoznat kao važan, dodajući da će biti napravljene posebne mere za vinarstvo kako bi se postigli još bolji rezulatati.
"Imamo 6.700 hekatara registrovanih vinograda, a samo osam odsto autohtonih sorti. Ako želimo da pričamo o "vinu iz Srbije", moramo mnogo toga da promenimo", rekao je Nedimović.
I VINARI UČESTVUJU U STRATEGIJI
Kako je rekao ministar Mali, u toku je izrada strategije razvoja i marketing plan vinarstva i vinogradarstva koja će biće završena do sredine novembra, a u čijoj izradi učestvuje veliki broj vinara i vinogradara iz Saveza.
"Želimo da zajedno sa njima napravimo strategiju koja nije spisak želja, već koja može da se sprovede u praksi. Strategiju ćemo usvojiti do kraja godine, a u budžetu za 2020. obezbedićemo novac za promociju srpskih vinarstva i vina, kreiranje brenda vinara Srbije i dodatno unapređenje proizvodnje", rekao je sinoć Mali.
Dodao je da sve to treba da doprinese ne samo rastu cele te industrijske grane, nego i razvoju turizma u našoj zemlji, kao i pozicioniranju brenda "Made in Serbia" i u ovoj oblasti.
"U budžetu za 2020. i naredne godine, obezbedićemo dovoljno novca kako bi podstakli promotivne aktivnosti i poboljšali način proizvodnje vine, obrade vinograda,način na koji se branimo od uvoza jeftinog grožđa, bolje primenjujemo i osmišljavamo marketing agencije", rekao je Mali i čestitao osnivanje Saveza navodeći da je to prvi korak ka tome da srpsko vinarstvo, srpska vina i vinarije postanu svetski poznati i prepoznatljivi.
Predsednik Saveza vinara i vinogradara Srbije Božidar Aleksandrović kazao je da čvrsto veruje u uspeh ove strategije.
"Ovi strategiju radimo za narednih 10 godina, a ona će obraditi i podizanje vinograda, što je krucijalno, kao i podizanje vinarija, razvoj vinskog turizma i promociju srpskih vina", istakao je Aleksandrović.
Izrazio je nadu da će Srbija u narednim godinama imati hiljade hekatra novih vinograda i da će srpska vina osvajati još više nagrada na svetskim takmičenjima, kao i da će se u vinskom sektoru osetiti boljitak od razvoja vinskog turizma.
Prvoj konferenciji Saveza vinara i vinogradara prisustvovao je i enolog Valter Filiputi iz italijanske kompanije Horwath HTL koji je rekao da je imao priliku da proba mnoga srpska vina i da ih je ocenio najvišom ocenom.
"Mislim da ste na dobrom putu i da će usvajanje strategije i sistemsko rešavanje u oblasti vinarstva pomoći da srpska vina jednog dana "zaigraju u ligi šampiona", poručio je Filiputi.