Prodaja novih automobila u Evropskoj uniji u novembru je zabeležila godišnji rast od 4,9 odsto, objavilo je Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA).
Prošlog meseca je u EU registrovano 1,2 miliona novih automobila, objavila je ACEA u mesečnom biltenu.
Na pet najvećih EU tržišta potražnja je pala jedino u Velikoj Britaniji, za 1,3 odsto. Prodaja je porasla u Njemačkoj za 9,7 odsto, Španiji za 2,3 odsto, potom u Italiji za 2,2 odsto te u Francuskoj za 0,7 odsto.
O tome ko je neprikosnoveni lider među proizvođačima nema spora, Folksvagen (sa markama "audi", )ima gotovo četvrtinu tržišta (24,5%).
Malo podalje slede Francuzi, Pežo-Sitroen i Reno sa 16,1% odnosno 10,5%, a zatim Hjundaji sa 6,8%, BMW sa 6,5%, i na kraju najluksuzniji - Dajmler (Merceses) sa 6,4%.
Zanimljivo je da u vrhu nema globalno drugog proizvođača, japanske Tojote. U svetu mnogo više cene vozila "Zemlje izlazećeg sunca", pa je tako Tojota sa 11,6% globalnog tržišta odmah iza pomenutih Folksvagena (12,1%) a ispred Reno-Nisana (11,2%) i američkog Dženeral motorsa (8,5%), objavio je svoje podatke iz 150 zemalja Focus2move.com.
Tek onda dolaze Hjundai (8,1%) i Ford (6,0%), pa Honda (5,8%), Fijat-Krajsler (5,3%) i Pežo-Sitroen (4,3%). Dajmler (3,2%) i ovde dolazi kao "poslednji", ali to je već pitanje cene a ne kvaliteta izrade.
A kako se to sve menjalo uposlednjih 12 godina vidi sa na ovoj zanimljivoj grafici :