Jedan zvaničnik Boinga rekao je da su članovi uprave većali tokom vikenda i da su u nedelju doneli odluku da otpuste Mulenburga, javlja Rojters. Mada, formalno, direktor je sam dao ostavku.
Rišafl u rukovodstvu Boinga dolazi u vreme dok se vodeći svetski proizvođač aviona bori da dobije dozvole regulatora za svoj prizemljeni, najprodavaniji mlaznjak i dok pokušava da povrati poverenje putnika i avio-prevoznika.
"Maks" je najvažniji model Boinga, a ni jedan u svetu ne leti od marta posle katastrofalnih padova tih aviona u Indoneziji i Etiopiji u kojima je poginulo ukupno 346 ljudi.
Predsedavajući Boinga, Dejvid Kalhun, će preuzeti dužnost glavnog izvršnog direktora i predsednika 13. januara, saopštila je kompanija, dodajući da je promena rukovodstva bila potrebna zbog vraćanja poverenja u kompaniju.
Član uprave Lorens Kelner preuzeće odmah dužnost neizvršnog direktora upravnog odbora, a glavni finansijski direktor Greg Smit će tokom kratkog prelaznog perioda (do 13. januara) obavljati funkciju privremenog izvršnog direktora, saopšteno je iz Boinga.
Akcije kompanije su na ovu vest skočile za gotovo 4% naberzanskom trgovanju.
Prizemljenje aviona svih aviona tipa "737 max" nakonddve nesreće bila je najveća kriza tokom Mulenburgove 34-godišnje karijere u Boingu, gde je započeo radni staž 1985., napredujući do čelne pozicije u kompaniji 2015. godine.
Boing je saopštio ranije ovog meseca da će u januaru obustaviti proizvodnju ovog aviona na izvesno vreme.
Jedan viši izvor iz kompanije nazvao je formulaciju u Boingovom saopštenju "brutalnom", dok je drugi rekao da je odluka bila neizbežna nakon rastuće spirale pritisaka usled problema koji su se nizali jedan za drugim.